Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD22 - 9DPO?

Altså, temperaturen er jo bare helt på bærtur denne gangen... Så jeg har bestemt meg for at nattesøvn trumfer irritasjon over rare temperaturer klokken 0600 om morgenen:p Det får heller evt. bli en stikkprøve hvis jeg først våkner av meg selv til passende tid.

Ellers jobber vi i hagen i dag, og får virkelig ting unnagjort! Håper vi klarer å bli ferdig før torsdag og påskeroen senker seg...:happy: Jeg har selvsagt fått en liten kink i ryggen etter å ha bært på tunge stener, så akkurat nå tar jeg en pause. Men jeg satser på at det kommer seg i løpet av dagen:wacky: Ellers blir det mye jobb på mannen min, stakkars:Heartred

Steinbedet er i allefall oppe og går:hello2 Blir spennende å se om plantene finner seg til rette, og hvordan de kryper og vokser:flower

Håper du som leser har en helt super mandag:Heartbigred

Blir spennende å følge med på deg :) Håper du blir gravid i denne pp ❤️
 
CD26 - 13DPO?

Har ikke tempet mer denne uken, så har ingen aning hvordan jeg ligger an. Orket rett og slett ikke å våkne for å tempe når jeg har ferie, og tempen er helt på styr... Tror IKM er på onsdag, men jeg har jo egentlig ikke peiling i det hele tatt:rolleyes: Krysser fingrene for at jeg ikke plutselig får en lang syklus pga EL-trøbbel.:confused:

Ellers har vi jobbet mye i hagen denne uken, men ikke på helligdagene;) Eller, jeg fikk plantet noen blomster og litt forskjellig i dag. Begynner virkelig å se bra ut! Men det koster jo, da:p Huff, godt det meste er stauder og diverse som (forhåpentligvis) holder i flere år.

I kveld er jeg alene mens mannen er med noen kompiser. Helt greit å få litt alenetid, men jeg kjenner på det at jeg er litt lei av å ikke kunne nyte et glass med noe godt:bag: Spesielt når jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt... Men føler at jeg bør ta litt forhåndsregler hvis vi skal få det til å klaffe til slutt.

Håper du som leser har en super påske:flower
 
CD32

Ser ut til at det kanskje blir enda en lang pp:( Negativ tidligtest i dag, så da er nok håpet kjørt. Håper TR snart kommer!

Håpte at kroppen var litt giret etter IVF-forsøket, men venstre eggstokk er visst litt på ferie. Stakk godt i den tidligere i pp'en, men jeg gav jo opp alt av temping og slikt etter jeg bare fikk rare resultater. Ikke vits i å tempe hvis det bare fører til frustrasjon, irritasjon og stress.

Det positive er at når jeg først får TR, så er det høyresiden som skal til pers :) Og den fungerer jo helt supert. Grunnen til at jeg vet hvem at de som ikke fungerer optimalt, er at det ble observert på UL da vi var inne til uttak. Høyre side hadde mange flere follikler (eggposer) enn den venstre. Fikk også spørsmål på om jeg alltid hadde EL, og om syklusen er jevn. Det har den jo vært mens jeg gikk på Letrozol, men før det var det mye rot. Spent på hvordan det blir med innsett i juni. Håper jeg ikke blir så forsinket at innsettet blir utsatt til etter sommeren:(

Huff, bare klaging i dag:rolleyes:
 
CD32

Ser ut til at det kanskje blir enda en lang pp:( Negativ tidligtest i dag, så da er nok håpet kjørt. Håper TR snart kommer!

Håpte at kroppen var litt giret etter IVF-forsøket, men venstre eggstokk er visst litt på ferie. Stakk godt i den tidligere i pp'en, men jeg gav jo opp alt av temping og slikt etter jeg bare fikk rare resultater. Ikke vits i å tempe hvis det bare fører til frustrasjon, irritasjon og stress.

Det positive er at når jeg først får TR, så er det høyresiden som skal til pers :) Og den fungerer jo helt supert. Grunnen til at jeg vet hvem at de som ikke fungerer optimalt, er at det ble observert på UL da vi var inne til uttak. Høyre side hadde mange flere follikler (eggposer) enn den venstre. Fikk også spørsmål på om jeg alltid hadde EL, og om syklusen er jevn. Det har den jo vært mens jeg gikk på Letrozol, men før det var det mye rot. Spent på hvordan det blir med innsett i juni. Håper jeg ikke blir så forsinket at innsettet blir utsatt til etter sommeren:(

Huff, bare klaging i dag:rolleyes:
Er helt innafor å klage litt avogtil :Heartred Er kjipt å gå å vente på tr! Håper det kommer fort så dere får begynt neste pp!
 
CD32

Ser ut til at det kanskje blir enda en lang pp:( Negativ tidligtest i dag, så da er nok håpet kjørt. Håper TR snart kommer!

Håpte at kroppen var litt giret etter IVF-forsøket, men venstre eggstokk er visst litt på ferie. Stakk godt i den tidligere i pp'en, men jeg gav jo opp alt av temping og slikt etter jeg bare fikk rare resultater. Ikke vits i å tempe hvis det bare fører til frustrasjon, irritasjon og stress.

Det positive er at når jeg først får TR, så er det høyresiden som skal til pers :) Og den fungerer jo helt supert. Grunnen til at jeg vet hvem at de som ikke fungerer optimalt, er at det ble observert på UL da vi var inne til uttak. Høyre side hadde mange flere follikler (eggposer) enn den venstre. Fikk også spørsmål på om jeg alltid hadde EL, og om syklusen er jevn. Det har den jo vært mens jeg gikk på Letrozol, men før det var det mye rot. Spent på hvordan det blir med innsett i juni. Håper jeg ikke blir så forsinket at innsettet blir utsatt til etter sommeren:(

Huff, bare klaging i dag:rolleyes:
Det er så lov å klage noen ganger!!
Håper på strek eller tr - en av delene, nuh! :happy:
 
CD3

Har nesten ikke vært innom her i det hele tatt i det siste, men følte at jeg burde oppdatere litt nå som endelig TR kom :) Det har rett og slett vært så travelt, og tankene har gått til så mye annet. Da det ble kluss med EL, gav jeg jo litt opp hele pp'en. Men jeg satser på at det bare var venstre eggstokk som tuller med meg, og at det denne gangen er høyre som skal til pers. IVF-forsøket viste jo tydelig forskjell på de, så tenker at det sikkert er litt slik under vanlige pp'er også. Er ikke rart det tar lang til å bli gravid, da...

Samtidig planlegger jeg frem mot innsett i pp'en etter denne, og da er det jo plutselig blitt kluss. Håper på å få snakket med sykehuset i løpet av uken. Skulle jo ha innsett i normal syklus, men tviler på at det går nå.

Ellers har enda en nær venninne av meg mistet:Heartblue Huff, det er så fælt... De var vel rund halvveis, og hun var synlig gravid. Fælt å si det, men håper venninnene hennes lærer av det. Man skal jo ikke dømme, men utenfra virker det som om det eneste de bryr seg om er baby, barn og graviditet. Utrolig slitsomt å være med slike folk, spesielt når man har prøvd så lenge som vi har. Glad det ikke er mine venninner. De presset jo henne til å fortelle om graviditeten altfor tidlig, og det er da virkelig en nyhet man burde få bestemme selv når man skal fortelle?

Ok, nok klaging for i dag:rolleyes:

Lørdag reiser vi på ferie! Blir utrolig godt å komme oss vekk fra hverdagen med prøving, jobb og alt mulig rart. Ferien skal NYTES, med mobil på lydløs og opplevelser og avslapping om hverandre.

Ellers skal dagen i dag brukes til en siste økt i hagen:flowerNå begynner den virkelig å ta form, men vi har mye arbeid igjen.

Håper du som leser får en flott onsdag:Heartbigred
 
CD22

Denne pp'en har jeg tatt helt fri fra temping og testing etter EL, og det har vært utrolig deilig. Når man ender opp som fleråring prøver, gjør det virkelig noe med en. Og av og til må jeg rett og slett sette prøvingen litt til sides, eller ta en pause fra tankene. I fjor mistet en venninne av meg halvveis i svangerskapet, og i mai gjorde enda en venninne det samme. Utrolig trist, og da blir jeg veldig fokusert på hva som betyr noe for meg her i livet. Jeg gir ikke opp babydrømmen, men vi lever HER og NÅ.

Vi hadde en nydelig uke på ferie sammen i Hellas, og har virkelig dyrket kjærligheten. Men det var godt å komme tilbake, og rett inn i innspurten av skoleåret med elevene. Til høsten har jeg endelig fått fast stilling! Utrolig kjekt :) Gleder meg til å ta fatt på nye utfordringer.

Hagen begynner også virkelig å ta form, og jeg har bestilt utemøbler som står klar til bruk når vi har fått opp resten av terrassen. Det blir nice:happy:

Håper du som leser får en fin uke:Heartbigred
 
CD6

Dette blir en skikkelig rar PP, og det er nok derfor jeg ikke har vært så flink til å oppdatere. I utgangspunktet skal jeg få innsett, men basert på erfaring fra den siste tiden er jeg usikker på om jeg får EL hver gang. Hvis det jeg frykter er sant, er venstresiden (som skal til pers nå) litt slapp med leveringene sine:( Jeg trenger jo strengt tatt ikke et egg, men jeg må ha EL for å kunne få innsett (slik jeg har forstått det). Begynner med tester på CD12, og så får vi bare ta det som det kommer. Det verste er egentlig at dersom det blir avbrutt, blir det ikke innsett før etter sommerferien... Og det føles sykt lenge til!

Så det var kort oppsummert status. Akkurat nå prøver jeg å ikke ha så mye fokus på det, for da blir jeg bare lei meg. Lover å komme mer tilbake når det (forhåpentligvis) nærmer seg EL :)

Tusen takk for tankene:Heartred
Ja, enig med LIJETR! Hvordan går det? ❤️❤️
Hvordan går det her? :love7
 
CD6

Dette blir en skikkelig rar PP, og det er nok derfor jeg ikke har vært så flink til å oppdatere. I utgangspunktet skal jeg få innsett, men basert på erfaring fra den siste tiden er jeg usikker på om jeg får EL hver gang. Hvis det jeg frykter er sant, er venstresiden (som skal til pers nå) litt slapp med leveringene sine:( Jeg trenger jo strengt tatt ikke et egg, men jeg må ha EL for å kunne få innsett (slik jeg har forstått det). Begynner med tester på CD12, og så får vi bare ta det som det kommer. Det verste er egentlig at dersom det blir avbrutt, blir det ikke innsett før etter sommerferien... Og det føles sykt lenge til!

Så det var kort oppsummert status. Akkurat nå prøver jeg å ikke ha så mye fokus på det, for da blir jeg bare lei meg. Lover å komme mer tilbake når det (forhåpentligvis) nærmer seg EL :)

Tusen takk for tankene:Heartred
Skjønner godt at du logger litt av! Prøvingen tar jo fort så mye fokus uansett, at det kan gjøre godt å skygge litt banen fra forum. Men du har nå en liten heiagjeng her som håper på fulltreffer for dere :Heartred
Krysser fingrene for at el kommer og at det blir innsett før sommeren!!
:Heartbigred
 
CD29

Da er jeg på CD29, og det ble dessverre ikke innsett denne gangen pga manglende EL. Har derfor avtalt innsett i august, og skal gå på medisiner den PP'en for å være sikker på at jeg får EL.

Føler jeg har ganske kort lunte for tiden, så håper TR nærmer seg. Jeg orker liksom ikke å jatte med venninner ang. barn og baby. Noen ganger kan det være ganske frustrerende hvordan utrolig mange mødre er. Det er jo nesten umulig å ha en samtale uten at barn og baby er tema nr. 1, til tross for at de vet at vi sliter. Uten å klage mer, skal jeg heller hylle dere mødre som holder på interessene deres!:notworthy Om det så er joggeturer, baking, hagestell eller Netflix. Håper jeg klarer å være like flink som dere, til å fortsette å være "meg" og ikke bare "mamma", hvis vi en gang får barn.

Jeg tenker at de fleste kan bli bedre på å dyrke interessene sine, og at det kan komme mye bra ut av det. Selv føler jeg at jeg har altfor mange interesser, som igjen gjør at jeg aldri blir god/flink i noen ting:p For tiden bruker jeg mye tid og penger i hagen, men jeg er nok langt i fra noen gartner:) Ellers skulle jeg ønsket at jeg kunne mer om vin! Utrolig upraktisk å være interessert i vin når man prøver, så er begrenset hvor mye jeg får dyrket den interessen:rolleyes: Men jeg er veldig glad i å gå på tur, både små og store. Håper på å få gjort mer av det i løpet av sommerferien:happy:

Håper du som leser har en fin onsdag (herlighet, er vi DER allerede?):Heartred
Selv om jeg ikke er så ofte innom, heier jeg dere frem, både prøvere og gravide:Heartbigred
 
:wtf
 

Vedlegg

  • IMG_20190805_080844786.jpg
    IMG_20190805_080844786.jpg
    17 KB · Visninger: 118
4+4/5 ???

Da har jeg endelig begynt å komme litt til hektene her... Jeg fikk fullstendig sjokk, fordi mannen var syk rundt EL og innsatsen i aksjeleggingen var jo deretter:p Ikke har jeg notert EN DRITT i appene mine heller, ikke tempet og ikke brukt fitbit'en hver eneste dag. Så statistikken er noe tynn:hilarious:

Samtidig lever jeg litt i fornektelse, fordi vi har prøvd i flere år og aldri fått en positiv test. Og med innsett nr. 2 rett rundt hjørnet og ingen EL i forrige syklus... Jeg hadde helt ærlig begynt å gi opp:depressed: Så nå jobber jeg med en psykisk snuoperasjon, fra "jeg kommer sikkert aldri til å bli gravid, og orker ikke å snakke om det" til "OMG jeg skal bli MAMMA!!!". Samtidig har jeg to nære venninner som mistet rundt uke 20, så jeg kommer nok ikke til å dra i gang noe innkjøp før OUL. Man vet jo aldri, og det er enda tidlig. Men jeg kommer nok av og til dra fram babyteppet jeg har strikket, bare for å ha noe mer håndfast. Noe jeg kan se.

Jeg har en digital test med uketeller til overs, som jeg tenkte jeg skulle bruke i morgen tidlig:) Og så blir det ikke mer testing (snakker strengt til meg selv), for det har jeg ikke godt av.

Tusen takk til alle dere som har fulgt meg underveis, heiet og støttet meg. Det er så utrolig godt å ha noen på "samme planet".

Sender en stor klem til alle dere som leser dette:Heartbigred
 
4+4/5 ???

Da har jeg endelig begynt å komme litt til hektene her... Jeg fikk fullstendig sjokk, fordi mannen var syk rundt EL og innsatsen i aksjeleggingen var jo deretter:p Ikke har jeg notert EN DRITT i appene mine heller, ikke tempet og ikke brukt fitbit'en hver eneste dag. Så statistikken er noe tynn:hilarious:

Samtidig lever jeg litt i fornektelse, fordi vi har prøvd i flere år og aldri fått en positiv test. Og med innsett nr. 2 rett rundt hjørnet og ingen EL i forrige syklus... Jeg hadde helt ærlig begynt å gi opp:depressed: Så nå jobber jeg med en psykisk snuoperasjon, fra "jeg kommer sikkert aldri til å bli gravid, og orker ikke å snakke om det" til "OMG jeg skal bli MAMMA!!!". Samtidig har jeg to nære venninner som mistet rundt uke 20, så jeg kommer nok ikke til å dra i gang noe innkjøp før OUL. Man vet jo aldri, og det er enda tidlig. Men jeg kommer nok av og til dra fram babyteppet jeg har strikket, bare for å ha noe mer håndfast. Noe jeg kan se.

Jeg har en digital test med uketeller til overs, som jeg tenkte jeg skulle bruke i morgen tidlig:) Og så blir det ikke mer testing (snakker strengt til meg selv), for det har jeg ikke godt av.

Tusen takk til alle dere som har fulgt meg underveis, heiet og støttet meg. Det er så utrolig godt å ha noen på "samme planet".

Sender en stor klem til alle dere som leser dette:Heartbigred
Så fantastisk!!!!! :Heartred:Heartbigred:Heartred
:wav
 
Back
Topp