Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD27 - 13DPO (3 dager til IKM)

Mistet helt troen da jeg våknet til en MYE lavere temperatur i dag enn i går. For meg ser det ut som det bare er å stålsette seg: TR har bestilt flybilletter og har vendt nesen sin mot meg:sorry: I tillegg er pulsen også på vei ned, så jeg klarte rett og slett ikke dra frem motivasjon til å teste i dag tidlig. Jada, jeg er jo fremdeles over coverline, og pulsen er fremdeles høy, men jeg tok jo helt blank test i går. Tenker at jeg kan evt. ta en test i morgen tidlig hvis jeg føler for det da. Det er jo noen dager til IKM, så jeg ble nesten litt overrasket av det enorme fallet i temp.

Anyways, her er grafen! Håper dere får en fin lørdag :) Vi skal ordne til besøket i morgen, og dra på lunsj til et vennepar av oss. Kjenner at det er litt dritt å dra på besøk til noen som har baby på slike dager, men andres lykke skal ikke få ødelegge for oss. Så i dag skal vi kose oss, om jeg så skal tvinge meg selv til det:rolleyes:

upload_2019-1-19_11-4-52.png
 
CD27 - 13DPO (3 dager til IKM)

Mistet helt troen da jeg våknet til en MYE lavere temperatur i dag enn i går. For meg ser det ut som det bare er å stålsette seg: TR har bestilt flybilletter og har vendt nesen sin mot meg:sorry: I tillegg er pulsen også på vei ned, så jeg klarte rett og slett ikke dra frem motivasjon til å teste i dag tidlig. Jada, jeg er jo fremdeles over coverline, og pulsen er fremdeles høy, men jeg tok jo helt blank test i går. Tenker at jeg kan evt. ta en test i morgen tidlig hvis jeg føler for det da. Det er jo noen dager til IKM, så jeg ble nesten litt overrasket av det enorme fallet i temp.

Anyways, her er grafen! Håper dere får en fin lørdag :) Vi skal ordne til besøket i morgen, og dra på lunsj til et vennepar av oss. Kjenner at det er litt dritt å dra på besøk til noen som har baby på slike dager, men andres lykke skal ikke få ødelegge for oss. Så i dag skal vi kose oss, om jeg så skal tvinge meg selv til det:rolleyes:

Vis vedlegget 286043
Håper det ble en fin dag, og at du fikk kost deg litt, også uten tvang ;)

Skjønner at tempen sparket bein på trua! MEN jeg er ikke villig til å gi opp håpet enda! Krysser fingrene for morgendagen! :Heartred
 
CD28 - 14DPO - 2 dager til IKM

Negativ test, så er vel bare å stålsette seg?:inpain: Tempen er på vei videre nedover. Jeg sover utrolig dårlig om natten for tiden, og når det er helt blanko på testene har jeg ikke det store håpet. Regner med det blir et skikkelig tempdropp i morgen, og så kommer TR brasende inn på tirsdag. Har ikke hatt på meg fitbiten i besøket i dag, så vet ikke hvordan hvilepulsen ligger an.

Til tross for dette har jeg hatt en fin dag med feiring av mannen min, som har storkost seg han også:happy: Tenker at det ikke er vits i å teste før IKM, så jeg sparer resten av testene til neste pp. Håper TR ikke er forsinket, så jeg får startet på nytt!:yuck:

upload_2019-1-20_18-19-19.png
 
CD28 - 14DPO - 2 dager til IKM

Negativ test, så er vel bare å stålsette seg?:inpain: Tempen er på vei videre nedover. Jeg sover utrolig dårlig om natten for tiden, og når det er helt blanko på testene har jeg ikke det store håpet. Regner med det blir et skikkelig tempdropp i morgen, og så kommer TR brasende inn på tirsdag. Har ikke hatt på meg fitbiten i besøket i dag, så vet ikke hvordan hvilepulsen ligger an.

Til tross for dette har jeg hatt en fin dag med feiring av mannen min, som har storkost seg han også:happy: Tenker at det ikke er vits i å teste før IKM, så jeg sparer resten av testene til neste pp. Håper TR ikke er forsinket, så jeg får startet på nytt!:yuck:

Vis vedlegget 286146

Så leit! Men utrolig fint at dagen har vært fin! ❤️ Er den kommende pp nest siste før ivf??
 
Så leit! Men utrolig fint at dagen har vært fin! ❤️ Er den kommende pp nest siste før ivf??
Kommende pp blir den siste før IVF, og da får jeg heller ikke bruke Femar. Godt jeg temper, så blir jeg litt mer sikker på EL og syklusen:) Slik det ser ut til nå, blir det uttak uke 10.
 
Kommende pp blir den siste før IVF, og da får jeg heller ikke bruke Femar. Godt jeg temper, så blir jeg litt mer sikker på EL og syklusen:) Slik det ser ut til nå, blir det uttak uke 10.

Ååh! Men det er jo faktisk IKKE lenge til, da! Så utrolig spennende! ❤️ Håper det klaffer kommende, altså! Men det er jo godt å vite at det er hjelp rett rundt hjørnet også! ❤️❤️
 
Ååh! Men det er jo faktisk IKKE lenge til, da! Så utrolig spennende! ❤️ Håper det klaffer kommende, altså! Men det er jo godt å vite at det er hjelp rett rundt hjørnet også! ❤️❤️
Ja, men kjenner jeg gruer meg litt. Hadde jo håpet å slippe det. Medisinene, hormonene, pengene, sprøytene... Men det blir verdt det hvis vi blir gravide:)
 
Ja, men kjenner jeg gruer meg litt. Hadde jo håpet å slippe det. Medisinene, hormonene, pengene, sprøytene... Men det blir verdt det hvis vi blir gravide:)
Ja, det skjønner jeg SÅ godt! Kjente på det samme da jeg skjønte det var ivf neste for oss også. Når de sa «uforklarlig barnløs» føltes det mest som et svært sort hull i bakken, liksom. Var på sprøytekurs på Hausken, og hodet føltes som bomull. Penger, påkjenningen på kroppen og psyken, forventninger. Blæ! Men du har helt rett; det ER verdt det! ❤️ Tror det er sunt å kjenne på de negative følelsene også, og sette litt ord på ting!
 
Kommende pp blir den siste før IVF, og da får jeg heller ikke bruke Femar. Godt jeg temper, så blir jeg litt mer sikker på EL og syklusen:) Slik det ser ut til nå, blir det uttak uke 10.
Jeg krysser sånn for supertreff neste måned!! :Heartred Og hvis ikke blir det nedtelling til uttak og alt som følger med! baby skal det bli!! :joyful:
 
CD29 - 1 dag til IKM

Som dere ser på grafen i dag, er det ikke akkurat mye å rope hurra for:rolleyes: Regner med at tempen stuper under coverline i morgen, og at hvilepulsen snart gjør det samme. Den ligger jo merkelig høyt, så jeg har kanskje stresset for mye i det siste? Hadde ikke så mange undervisningstimer i dag, og kjenner at det kanskje var like greit. Trøtt etter helgen, og litt nedfor etter enda en pp uten resultat.

I ettermiddag blir det styrketrening, i kontrast til stilen min nå: Bena godt plantet opp i sofaen, med en kaffe på sofabordet. Nevnte jeg at jeg tok et lite kakestykke også? Huff, vi må ta å fryse ned de kakene fra helgens besøk. Dette går ikke i lengden:coffee

upload_2019-1-21_13-37-6.png
 
CD30 - IKM i dag?

Nå blir jeg ikke klok på temperaturen lengre. Den skulle jo stupt under coverline i dag? Jeg tok selvfølgelig ikke mindre enn 3 ulike graviditetstester da jeg så dette, men alle var negative (en 10 mlU/ml og to 25 mlU/ml). Har også spottet en del mørkt blod, men ikke noe ferskt, som er veldig uvanlig til å være meg. Så da sitter jeg her, da. Med 3 negative tester, mørk spotting og en temperatur som går oppover. Godt jeg har kort dag på jobb, for nå føler jeg meg litt ustabil her:(

upload_2019-1-22_7-26-23.png
 
CD30 - IKM i dag?

Nå blir jeg ikke klok på temperaturen lengre. Den skulle jo stupt under coverline i dag? Jeg tok selvfølgelig ikke mindre enn 3 ulike graviditetstester da jeg så dette, men alle var negative (en 10 mlU/ml og to 25 mlU/ml). Har også spottet en del mørkt blod, men ikke noe ferskt, som er veldig uvanlig til å være meg. Så da sitter jeg her, da. Med 3 negative tester, mørk spotting og en temperatur som går oppover. Godt jeg har kort dag på jobb, for nå føler jeg meg litt ustabil her:(

Vis vedlegget 286292
Nei, hva man skal tro om dette aner jeg ikke o_O Skjønner godt at du brente av noen tester idag tidlig!!
Kan egget feste seg såpass seint? Det hadde jo vært litt magisk!

Godt med en kort dag! Finn på noe koselig :Heartred
 
Nei, hva man skal tro om dette aner jeg ikke o_O Skjønner godt at du brente av noen tester idag tidlig!!
Kan egget feste seg såpass seint? Det hadde jo vært litt magisk!

Godt med en kort dag! Finn på noe koselig :Heartred
Ingen aning! Nesten så jeg håper TR kommer, for dette var psykisk slitsomt:wacky: Vil jo helst få et svar NÅ, men jeg må vel smøre meg med tålmodighet.

Var forferdelig å si til mannen at testene var negative, for han lyste jo helt opp da jeg fortalte om temperaturen. Men han tar det greit. Godt å fortelle det til han, i stedet for å holde alt for meg selv. Da hadde det rablet:rolleyes:
 
Ingen aning! Nesten så jeg håper TR kommer, for dette var psykisk slitsomt:wacky: Vil jo helst få et svar NÅ, men jeg må vel smøre meg med tålmodighet.

Var forferdelig å si til mannen at testene var negative, for han lyste jo helt opp da jeg fortalte om temperaturen. Men han tar det greit. Godt å fortelle det til han, i stedet for å holde alt for meg selv. Da hadde det rablet:rolleyes:
Ja, man blir gal av å gå og vente og lure!!
Og det er så godt å være to om det! Også om skuffelsen :Heartred
 
:Heartbigred
 
CD2

Etter gårsdagens nedtur begynner humøret endelig å komme seg. Det gikk med noen meter med snytepapir, for å si det slik. SLike dager tar jeg meg i å ikke bruke noen av vennene mine. Mannen min hadde en avtale på jobben som jeg visste at han måtte være fokusert på, så da satt jeg jo hulkende hjemme alene med hunden. Samtidig følte jeg meg litt dum som grep fast i et halmstråd av håp om at det endelig skulle snu (til tross for at de fleste tegnene viste det motsatte). Jeg er jo ikke dum, men jeg hadde kanskje forventet mer etter flere år med prøving. Eller kanskje kan jeg ikke forvente så mye, nettopp fordi vi har prøvd så lenge? Uansett, jeg skulle ønske at jeg var flinkere til å henvende meg til vennene mine på slike dager. Hvis jeg hadde fått en melding eller telefon fra en venninne, hadde jeg jo bare blitt glad for å kunne være der for hun.

Akkurat denne tiden her er jo ikke så spennende, og nå kan jeg jo heller ikke ta Femar (etter instruksjon fra Haukeland). Så da er det på en måte ikke så mye man kan gjøre med det. Men jeg har tenkt å ta meg litt sammen når det kommer til kosthold og trening, Og det kan jo hjelpe litt på :) Det er i alle fall noe annet å fokusere på, og jeg har ikke akkurat vondt av det. Jul og en drøss med bursdagsbesøk i januar har satt sine spor:rolleyes:

Håper du som leser får en fin onsdag:Heartred
 
Back
Topp