Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD11

Ble plutselig skikkelig trøtt i dag! Er sikkert kroppen som roper etter sukker:hilarious: Sånn går det når desember er over, og januar kommer med et brak. Skal i besøk i morgen, så da blir det vel noe søtt, men ellers har jeg holdt meg uten sukker siden nyttårsaften. Og det er jo fleere dager siden:p

Ellers har jeg kommet meg fra den verste skuffelsen. Nå ser jeg fremover, og fokuserer på det som er positivt. Pga utsettelsen av IVF havner den nå utenfor praksisen, og det er jo helt supert. Da slipper jeg å være redd for å bli dårlig midt i undervisningen:wacky: Jobben kunne jeg jo tatt fri fra, men praksisen måtte jeg i så fall tatt igjen senere. Litt stress, så greit å unngå det.

Ellers har jeg fri fra jobb i morgen fordi jeg skal ta ny celleprøve. Timen var midt på dagen, og gyn. er et stykke fra jobben... Så da tok jeg meg rett og slett fri :) Har noen andre ærend jeg må ordne, så det passet bra.

Håper dere har en fin torsdag (de er torsdag, sant?:hilarious:).:Heartred
 
CD13

Vekkerklokken ringte ikke i dag tidlig, så i kjent stil roter jeg tempingen til når det nærmer seg EL:rolleyes: Tipper den kommer på mandag, noe gynekologen også mente da hun tok ultralyd på fredag. Måtte ha ny celleprøve før IVF, og fikk en sjekk samtidig:) Alt så visst veldig bra ut:joyful:

I dag har jeg ryddet og kastet utrolig mye greier. Så nå er det helt ryddig på både kontoret og gjesterommet. Det var jo på tide... En gang i framtiden blir forhåpentligvis gjesterommet barnerom, og da er det greit å slippe å starte med å rydde ut gamle papirer, skolebøker og diverse. Godt med alt som er gjort!

Håper dere har en fin lørdag:Heartbigred
 
CD16

FF har fremdeles ikke tegnet inn noe kryss for meg, så kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig:rolleyes: Men så er jeg jo relativt ny i tempe-verden, så jeg er vel kanskje bare overivrig? :p Slik ser det ut så langt. CD13 røk jeg jo til på en kjempesmell da jeg forsov meg med over 3 timer (haha), men ellers er alle temperaturene målt til samme tid hver morgen :) Lyseblå er forrige syklus.

upload_2019-1-8_15-1-51.png


Er kommet ganske langt på babyteppet jeg trodde jeg skulle bruke +1 år på, så det spørs om ikke det blir ferdig før jeg blir gravid. Men samtidig så går det jo helt fint, for vi SKAL jo bli gravid til slutt :) Man må jo bare holde motet oppe når alle leger jeg møter på er så positive til at dette ordner seg til slutt. Jeg får bare pakke det sammen inn i et skap når det er ferdig, og heller begynne på et nytt prosjekt. Altså, jeg er vel bare halvveis på teppet, men jeg trodde det skulle gå MYE tregere med en som meg som "aldri" strikker. Det beviser jo at man kan hvis man vil:flower

Håper dere har en fin tirsdag:Heartred
 
CD17

Da har jeg endelig fått bekreftet EL, og jeg er altså 3 DPO :) Gidder ikke å bruke strimler lengre (så sykt lei av å tisse i en kopp:hilarious:), så da holder jeg meg til å bruke temperaturen og annen info. Har til og med spandert på meg betal-versjonen av FF, og så langt er jeg veldig fornøyd! IKM er flyttet frem en dag, til 22.01.

Jeg er selvsagt (i realistens ånd) begynt å tenke på neste pp. Der havner EL rett rundt en helg der vi skal feire, så det kunne jo ikke passet dårligere. Håper jeg blir gravid NÅ, så kan jeg kose meg med å være edru:p Største problemet er jo egentlig at mannen min heller ikke burde innta så mye rundt EL:confused: Jeg får heller fortelle det til han etter evt. TR er kommet på besøk... Det er jo han som skal feires, og han har selvsagt slått på stortrommen;) Men enn så lenge får vi jo håpe at det går denne gangen:happy:

I går tok jeg meg sammen og startet styrketreningen for i år (herregud så flaut at det tok så lang tid). Bedre sent enn aldri:joyful: Så i dag har jeg skikkelig gangsperr, og det er jo ikke rart med tanke på hvor lenge siden det er jeg trente styrke. Men nå er jeg i alle fall i gang, og så satser jeg på at mannen hiver seg på etter hvert :)

Håper dere får en fin-fin onsdag, alle prøvere (og eks-prøvere):Heartbigred
 
CD17

Da har jeg endelig fått bekreftet EL, og jeg er altså 3 DPO :) Gidder ikke å bruke strimler lengre (så sykt lei av å tisse i en kopp:hilarious:), så da holder jeg meg til å bruke temperaturen og annen info. Har til og med spandert på meg betal-versjonen av FF, og så langt er jeg veldig fornøyd! IKM er flyttet frem en dag, til 22.01.

Jeg er selvsagt (i realistens ånd) begynt å tenke på neste pp. Der havner EL rett rundt en helg der vi skal feire, så det kunne jo ikke passet dårligere. Håper jeg blir gravid NÅ, så kan jeg kose meg med å være edru:p Største problemet er jo egentlig at mannen min heller ikke burde innta så mye rundt EL:confused: Jeg får heller fortelle det til han etter evt. TR er kommet på besøk... Det er jo han som skal feires, og han har selvsagt slått på stortrommen;) Men enn så lenge får vi jo håpe at det går denne gangen:happy:

I går tok jeg meg sammen og startet styrketreningen for i år (herregud så flaut at det tok så lang tid). Bedre sent enn aldri:joyful: Så i dag har jeg skikkelig gangsperr, og det er jo ikke rart med tanke på hvor lenge siden det er jeg trente styrke. Men nå er jeg i alle fall i gang, og så satser jeg på at mannen hiver seg på etter hvert :)

Håper dere får en fin-fin onsdag, alle prøvere (og eks-prøvere):Heartbigred

Åååh! Jeg håper sånn at det er deres tur nå! ❤️❤️❤️ Krysser alt!
 
CD20

FF har flyttet EL litt frem og tilbake, så IKM blir 22-24. januar. Litt usikker på om mine dårlige evner til å logge andre ting enn temperatur påvirker det litt:p Men vi får nå se. Tenker at jeg tar første test 19. januar, siden jeg har nå tidligtester liggende.

Ellers er det fullt kjør med skole og jobb. Gleder meg til å bli ferdig med eksamen, så jeg kan konsentrere meg om bare én ting! For ikke å snakke om IVF som ligger fremme i horisonten.

Nå er jeg utslitt etter en lang og travel helg så langt. Gleder meg til en betraktelig roligere søndag:happy:

Håper dere får en fin søndag:Heartbigred
 
CD21 - 10 dager til IKM

Temperaturen og hvilepulsen holder seg oppe, så det er jo gode tegn :) Forrige PP begynte hvilepulsen å falle på 8 DPO, men om det er et tegn jeg kan stole på vet jeg jo ikke:rolleyes: Jeg er 7 DPO, så blir uansett spennende å følge med i morgen:p

I dag har vi en ryddedag, noe jeg ofte føler at er noe vi har på søndagene:hilarious: Men det er jo godt med alt som er gjort, og deilig å ha det ryddig rundt seg før man starter en ny uke. Har egentlig planer om å potte om noen planter i dag også, men vi får se hva jeg får gjort. Ellers tenkte jeg å lage kraft på ALT rekeskallet vi har i frysen. Det har hopt seg litt opp, da jeg har kastet det i frysen etter hvert, og tenkt: "Dette kan jeg koke kraft på en annen dag, for nå gidder jeg ikke". Ellers blir det skriving av middags- og handleliste.

Håper dere har en fin søndag:Heartbigred
 
CD21 - 10 dager til IKM

Temperaturen og hvilepulsen holder seg oppe, så det er jo gode tegn :) Forrige PP begynte hvilepulsen å falle på 8 DPO, men om det er et tegn jeg kan stole på vet jeg jo ikke:rolleyes: Jeg er 7 DPO, så blir uansett spennende å følge med i morgen:p

I dag har vi en ryddedag, noe jeg ofte føler at er noe vi har på søndagene:hilarious: Men det er jo godt med alt som er gjort, og deilig å ha det ryddig rundt seg før man starter en ny uke. Har egentlig planer om å potte om noen planter i dag også, men vi får se hva jeg får gjort. Ellers tenkte jeg å lage kraft på ALT rekeskallet vi har i frysen. Det har hopt seg litt opp, da jeg har kastet det i frysen etter hvert, og tenkt: "Dette kan jeg koke kraft på en annen dag, for nå gidder jeg ikke". Ellers blir det skriving av middags- og handleliste.

Håper dere har en fin søndag:Heartbigred
Det heies ivrig på sidelinjen!! :gen014
Puls kan gi et lite hint for mange! Håper den holder seg oppe :joyful:

Og herre du er effektiv på en søndag! Her er det aller mest nødvendige gjort og jeg har landet i sofaen - null planer om å utrette noe mer :laughing021
 
CD22 - 8DPO

Teller ned dager til testing (neida! Joda... Neida. Jo.):rolleyes: Tenker å teste på 13DPO, og satser som alltid på at gullegget har skaffet seg gaffa-teip denne pp'en.:D Samtidig planlegger jeg bursdagsfeiring for mannen, med alt det hører med. Gaven er i boks, kortet er allerede skrablet på, og jeg har fått tak i ingrediensene til kaken. Denne gangen går jeg for en skikkelig sjokoladekake med MYE sjokolade. Det er tross alt bare en dag i året han har bursdag, så han skal får det som han vil:happy:

I skrivende stund har jeg akkurat fyrt i peisen, som virkelig brenner godt i dag. Det er deilig å ha peis når det er surt og kaldt ute. Har til og med presset inn litt trening mellom jobb og middag. Så nå sitter jeg jeg med PC'en i fanget i godstolen ved peisen. Godt og varmt, og koselig å se på:)


Håper alle har hatt en fin mandag så langt, og at kvelden blir enda bedre:Heartred
 
CD22 - 8DPO

Teller ned dager til testing (neida! Joda... Neida. Jo.):rolleyes: Tenker å teste på 13DPO, og satser som alltid på at gullegget har skaffet seg gaffa-teip denne pp'en.:D Samtidig planlegger jeg bursdagsfeiring for mannen, med alt det hører med. Gaven er i boks, kortet er allerede skrablet på, og jeg har fått tak i ingrediensene til kaken. Denne gangen går jeg for en skikkelig sjokoladekake med MYE sjokolade. Det er tross alt bare en dag i året han har bursdag, så han skal får det som han vil:happy:

I skrivende stund har jeg akkurat fyrt i peisen, som virkelig brenner godt i dag. Det er deilig å ha peis når det er surt og kaldt ute. Har til og med presset inn litt trening mellom jobb og middag. Så nå sitter jeg jeg med PC'en i fanget i godstolen ved peisen. Godt og varmt, og koselig å se på:)


Håper alle har hatt en fin mandag så langt, og at kvelden blir enda bedre:Heartred

Jeg teller i hvert fall ned dagene til testing! Har du tempet etter bekreftet EL denne gangen? Spennende dager nå!! ❤️
 
Jeg teller i hvert fall ned dagene til testing! Har du tempet etter bekreftet EL denne gangen? Spennende dager nå!! ❤️
Ja, jeg skulle jo selvsagt ligge ut kurven i dag. Jeg må ha glemt det:rolleyes: Hadde jo klippet den ut og alt! Den orange er hvilepulsen, som enn så lenge er enig i at vi skal prøve å få det til å klaffe:happy: Sist pp begynte den å synke allerede 8DPO, så optimisten i meg tar det som eg godt tegn.

upload_2019-1-14_19-13-42.png


Her er forrige pp:
upload_2019-1-14_19-18-10.png
 
Ja, jeg skulle jo selvsagt ligge ut kurven i dag. Jeg må ha glemt det:rolleyes: Hadde jo klippet den ut og alt! Den orange er hvilepulsen, som enn så lenge er enig i at vi skal prøve å få det til å klaffe:happy: Sist pp begynte den å synke allerede 8DPO, så optimisten i meg tar det som eg godt tegn.

Vis vedlegget 285543

Her er forrige pp:
Vis vedlegget 285546
Se her ja!! Spennende!! :) gleder meg til neste temping og i hvert fall til test!!
 
CD22 - 8DPO

Teller ned dager til testing (neida! Joda... Neida. Jo.):rolleyes: Tenker å teste på 13DPO, og satser som alltid på at gullegget har skaffet seg gaffa-teip denne pp'en.:D Samtidig planlegger jeg bursdagsfeiring for mannen, med alt det hører med. Gaven er i boks, kortet er allerede skrablet på, og jeg har fått tak i ingrediensene til kaken. Denne gangen går jeg for en skikkelig sjokoladekake med MYE sjokolade. Det er tross alt bare en dag i året han har bursdag, så han skal får det som han vil:happy:

I skrivende stund har jeg akkurat fyrt i peisen, som virkelig brenner godt i dag. Det er deilig å ha peis når det er surt og kaldt ute. Har til og med presset inn litt trening mellom jobb og middag. Så nå sitter jeg jeg med PC'en i fanget i godstolen ved peisen. Godt og varmt, og koselig å se på:)


Håper alle har hatt en fin mandag så langt, og at kvelden blir enda bedre:Heartred
Test 13 dpo har jeg trua på! Hilsen oddetallsfanatikeren :D

Og både puls og temp ser lovendes ut!!! Dette er SPENNENDE!! :happy093
 
CD23 - 9DPO

Dette ser jo lovende ut? :) Håper det fortsetter slik:joyful: Men realisten i meg holder meg igjen fra å begynne å dagdrømme... Best å ha bena på jorden til positiv test, overstått IKM, TUL, OUL, osv. Ja, når begynner egentlig dere gravide å feire?:p Huff, snakk om pessimist.

upload_2019-1-15_7-50-45.png
 
CD23 - 9DPO

Dette ser jo lovende ut? :) Håper det fortsetter slik:joyful: Men realisten i meg holder meg igjen fra å begynne å dagdrømme... Best å ha bena på jorden til positiv test, overstått IKM, TUL, OUL, osv. Ja, når begynner egentlig dere gravide å feire?:p Huff, snakk om pessimist.

Vis vedlegget 285599
Vi feirer ALT! Og nå er det anledning til å juble over nydelig stigning! ❤️❤️
 
Back
Topp