Dagboken til en med stort håp om å bli mamma

CD5

Rolig søndag, med planlegging av ukemeny og tur med hunden :) Litt hodepine, kanskje pga pillene? Har drukket en del væske, så satser på at det gir seg snart. Akkurat nå er det trucrimepodden på høytaleren. Spennende! Og helt sykt:confused:

Både hunden og mannen sover nå, og jeg kjenner at gårsdagen tok på til tross for at vi var edru. Bli jo trøtt av å være sent oppe:p Gleder meg til en ny uke, og ikke minst til fredag og CD10:dance011 Kjedelig når mannen er endelig hjemme, men så må vi vente:rolleyes: Men, men... Hva gjør man ikke for å bli gravid?;) Bare å følge oppskriften til gynekologen, tenker jeg. Men når jeg ser listen over alle bivirkningene man kan få av Letrozol, gleder jeg meg til å bli ferdig om 2 dager:happy:

Ha en fin søndag, alle prøvere:Heartbigred

Ble nysgjerrig nå hvorfor dere må vente? Hva sier gyn?:)
 
CD55

Av og til skulle jeg ønske at jeg visste at alt kom til å ordne seg til slutt. Slik at all ventingen, tårene, hormonene og humørsvingingene ikke var forgjeves. Av og til blir ord tomme. Jeg kan vitse om at "tanten" snart må komme, og "trøste" meg med at vi skal på samtale i januar for IVF. Men det hjelper liksom ikke likevel. For her er jeg nå, og har det SÅ vondt. Som om noen klemmer meg på hardt over brystet, og ikke slipper.

På lørdag skal vi på fest hos noen venner. Men jeg klarer bare ikke å glede meg. Jeg føler meg så utrolig sliten og lei. Drittlei av å holde en fasade om at alt er greit, og at vi har god tid på å få barn. Jeg er jo "bare 27 år". Det er i grunnen verst å være sosial med venners venner, da våre nærmeste vet hva vi sliter med. Eller, de har i det minste en aning.

Håper jeg nærmer meg TR, for nå begynner jeg virkelig å bli lei. Dritt-humør og dritt-syklus.

Sånn, da var dagens raserianfall blåst ut her. Beklager det, men bedre her enn på en stakkars idiot som spøker om "når skal dere ha barn, da". Skulle ønske at mannen min var hjemme, og ikke på jobbreise. Føler meg skikkelig alene.
Godt å få det ut! Og jeg kan virkelig relatere. Er så mange her inne som klarer å holde seg positive, men i mitt hode er alt skikkelig kjipt akkurat nå. Så det er veldig deilig å lese at det også er normalt! Har nettopp vært på utredning for ivf selv, så vil tro du og jeg ligger ganske likt i løypa. Det er liksom ingen glede i ting lenger. For å være ærlig så har jeg ikke troen lenger på at vi skal få barn, og å gå gjennom ivf da, med alt som medfølger, virker så slitsomt og meningsløst.
 
CD9

Dagene har flydd avgårde, da det har vært veldig travelt på jobb :) Men altså, i dag skjedde det noe spennende! Jeg hadde et ubesvart anrop på mobilen, og da jeg googlet nummeret var det Haukeland (!!) som hadde ringt. Jeg ringte opp igjen, og fikk vite at de hadde ledig time NESTE UKE til forsamtale for IVF :happy093
Vi tømte selvfølgelig kalenderen, og har rett og slett fått time neste torsdag:D

Ellers er det jo ikke så mye banandans her for tiden, da vi venter på magiske CD10:rolleyes: Både mannen min og jeg holder på å gå på veggene, så fredag (i morgen) kan nesten ikke komme raskt nok:hilarious:

Jeg har rett og slett ikke giddet å teste for EL denne syklusen heller, da vi uansett skulle følge oppskriften fra gynekologen. Og så skal jeg jo ta blodprøve på CD22, så da får jeg jo også sjekket om jeg får EL. Kjenner allerede litt murring, så kanskje kroppen begynner å gjøre seg klar?

Spent på om dette blir siste syklus på en stund, evt. siste syklus før IVF (det er vel kanskje for mye å be om?). Har ingen aning hvor lang ventetid det er for å komme til, men siden vi fikk fremskyndet timen vår håper jeg på at det blir litt fart i sakene:happy:

Ha en strålende torsdag, alle prøvere:Heartbigred
 
Ja, lurer her og! Anine! Hva skjeeeer? ❤️
Hvordan går det her? El snart? :happy093:D
Uææ, jeg er så sykt dårlig på å oppdatere når jeg venter på EL :p Men altså, her går det som det suser! VIRKELIG klar for fredag. Føler oss begge som han derre mannen i den ostereklamen eller hva det nå er: "Du må vente til freddan'":hilarious:

Nå har jeg nesten vært avholds på kaffe, drukket grapefruktjuice hver dag, tatt folat og jod og selvsagt fulgt kuren med Letrozol. Så jeg kan nesten høre eggene mine rasle:rolleyes: KLAR FOR EL!
 
CD9

Dagene har flydd avgårde, da det har vært veldig travelt på jobb :) Men altså, i dag skjedde det noe spennende! Jeg hadde et ubesvart anrop på mobilen, og da jeg googlet nummeret var det Haukeland (!!) som hadde ringt. Jeg ringte opp igjen, og fikk vite at de hadde ledig time NESTE UKE til forsamtale for IVF :happy093
Vi tømte selvfølgelig kalenderen, og har rett og slett fått time neste torsdag:D

Ellers er det jo ikke så mye banandans her for tiden, da vi venter på magiske CD10:rolleyes: Både mannen min og jeg holder på å gå på veggene, så fredag (i morgen) kan nesten ikke komme raskt nok:hilarious:

Jeg har rett og slett ikke giddet å teste for EL denne syklusen heller, da vi uansett skulle følge oppskriften fra gynekologen. Og så skal jeg jo ta blodprøve på CD22, så da får jeg jo også sjekket om jeg får EL. Kjenner allerede litt murring, så kanskje kroppen begynner å gjøre seg klar?

Spent på om dette blir siste syklus på en stund, evt. siste syklus før IVF (det er vel kanskje for mye å be om?). Har ingen aning hvor lang ventetid det er for å komme til, men siden vi fikk fremskyndet timen vår håper jeg på at det blir litt fart i sakene:happy:

Ha en strålende torsdag, alle prøvere[emoji813]bigred
Så utrolig spennende![emoji1]
 
CD9

Dagene har flydd avgårde, da det har vært veldig travelt på jobb :) Men altså, i dag skjedde det noe spennende! Jeg hadde et ubesvart anrop på mobilen, og da jeg googlet nummeret var det Haukeland (!!) som hadde ringt. Jeg ringte opp igjen, og fikk vite at de hadde ledig time NESTE UKE til forsamtale for IVF :happy093
Vi tømte selvfølgelig kalenderen, og har rett og slett fått time neste torsdag:D

Ellers er det jo ikke så mye banandans her for tiden, da vi venter på magiske CD10:rolleyes: Både mannen min og jeg holder på å gå på veggene, så fredag (i morgen) kan nesten ikke komme raskt nok:hilarious:

Jeg har rett og slett ikke giddet å teste for EL denne syklusen heller, da vi uansett skulle følge oppskriften fra gynekologen. Og så skal jeg jo ta blodprøve på CD22, så da får jeg jo også sjekket om jeg får EL. Kjenner allerede litt murring, så kanskje kroppen begynner å gjøre seg klar?

Spent på om dette blir siste syklus på en stund, evt. siste syklus før IVF (det er vel kanskje for mye å be om?). Har ingen aning hvor lang ventetid det er for å komme til, men siden vi fikk fremskyndet timen vår håper jeg på at det blir litt fart i sakene:happy:

Ha en strålende torsdag, alle prøvere:Heartbigred
Åååh! Yaaaasssss, mama!! NÅ blir det (både fredagsmys som de sier i Sverige, og BABY!) :) wohooooo!! :smiley-bounce016:happy093.
 
Uææ, jeg er så sykt dårlig på å oppdatere når jeg venter på EL :p Men altså, her går det som det suser! VIRKELIG klar for fredag. Føler oss begge som han derre mannen i den ostereklamen eller hva det nå er: "Du må vente til freddan'":hilarious:

Nå har jeg nesten vært avholds på kaffe, drukket grapefruktjuice hver dag, tatt folat og jod og selvsagt fulgt kuren med Letrozol. Så jeg kan nesten høre eggene mine rasle:rolleyes: KLAR FOR EL!
Hurra for forsamtale!! Og HURRA for fredag og banandans!! :dance011
Jeg krysser fingrene for fulltreffer og baby!!:cool05
 
Kan være du har skrevet det, men hva slags «oppskrift» fikk dere fra gyn? Kanskje jeg bør prøve det også.. ☺️
CD3-7 tok jeg dobbel dose Letrozol. Mannen hadde "karantene" mellom CD1 og CD10. Aksjeinnskudd på CD10, 12 og 14. Og så blodprøve på CD22 for å sjekke om jeg har hatt eggløsning:)

Ellers det vanlige... Spise sunt, være aktiv, ta folat og jod, minimalt med alkohol og koffein. I det siste har jeg holdt meg helt unna alkohol:)
 
CD11

Luft i magen i dag tidlig! Så da er vel EL begynt å nærme seg :) Hadde veldig godkjent aksjeinnlegging fredag morgen, og gleder oss til i morgen:dance011:dance011
Våknet tidlig i dag, så føler at dette blir en dag jeg får mye ut av:happy: Skal snart gjøre oss klar for å dra på oste-VM! Man må jo utnytte det at man ikke er gravid enda:p

Tenkte å kjøpe litt julelys og sånn i dag. Gleder meg skikkelig til desember!:greet008

Ha en fin lørdag, alle prøvere:Heartbigred
 
CD11

Luft i magen i dag tidlig! Så da er vel EL begynt å nærme seg :) Hadde veldig godkjent aksjeinnlegging fredag morgen, og gleder oss til i morgen:dance011:dance011
Våknet tidlig i dag, så føler at dette blir en dag jeg får mye ut av:happy: Skal snart gjøre oss klar for å dra på oste-VM! Man må jo utnytte det at man ikke er gravid enda:p

Tenkte å kjøpe litt julelys og sånn i dag. Gleder meg skikkelig til desember!:greet008

Ha en fin lørdag, alle prøvere:Heartbigred

Kos dere med helg og snart EL :D
 
CD15

Nå er alle aksjene lagt inn på CD10, 12 og 14 (som planlagt)! Så da må vi bare vente og se... Har vært hos spesialisten i dag, og tatt blodprøver for alt mulig rart (tok de for IVF også når jeg først var i gang). Håper prolaktinnivået fremdeles ser bra ut :)

I morgen skal vi til forsamtale på Haukeland. Det blir spennende, nesten sånn at jeg gruer meg litt... Men jeg er glad for at vi tok steget videre, og forhåpentligvis er vi et steg nærmere å få barn.

Så langt i dag har jeg hatt en del murringer, og var ganske kvalm i dag tidlig. Det kan jo være litt fordi det skjer så mye, mange tanker, og at jeg er spent på morgendagen. Men forhåpentligvis er det kroppen som jobber med EL, og egget er på vei til hæren som står klar til kamp:sign19 (Hvorfor ser den figuren så sur ut, egentlig?) Hjalp forresten ikke at mannen minnet meg på at jeg skal lære meg å ta sprøyte på meg selv i morgen:inpain: Jaja, det resulterer jo forhåpentligvis i noe godt:happy:

Ha en fin onsdag, alle prøvere:Heartred
 
CD15

Nå er alle aksjene lagt inn på CD10, 12 og 14 (som planlagt)! Så da må vi bare vente og se... Har vært hos spesialisten i dag, og tatt blodprøver for alt mulig rart (tok de for IVF også når jeg først var i gang). Håper prolaktinnivået fremdeles ser bra ut :)

I morgen skal vi til forsamtale på Haukeland. Det blir spennende, nesten sånn at jeg gruer meg litt... Men jeg er glad for at vi tok steget videre, og forhåpentligvis er vi et steg nærmere å få barn.

Så langt i dag har jeg hatt en del murringer, og var ganske kvalm i dag tidlig. Det kan jo være litt fordi det skjer så mye, mange tanker, og at jeg er spent på morgendagen. Men forhåpentligvis er det kroppen som jobber med EL, og egget er på vei til hæren som står klar til kamp:sign19 (Hvorfor ser den figuren så sur ut, egentlig?) Hjalp forresten ikke at mannen minnet meg på at jeg skal lære meg å ta sprøyte på meg selv i morgen:inpain: Jaja, det resulterer jo forhåpentligvis i noe godt:happy:

Ha en fin onsdag, alle prøvere:Heartred

Masse lykke til i morgen!! Heier maks på dere! ❤️ Og den dere svømmern er sikkert sur fordi den har mistet kart og kompass??
 
CD15

Nå er alle aksjene lagt inn på CD10, 12 og 14 (som planlagt)! Så da må vi bare vente og se... Har vært hos spesialisten i dag, og tatt blodprøver for alt mulig rart (tok de for IVF også når jeg først var i gang). Håper prolaktinnivået fremdeles ser bra ut :)

I morgen skal vi til forsamtale på Haukeland. Det blir spennende, nesten sånn at jeg gruer meg litt... Men jeg er glad for at vi tok steget videre, og forhåpentligvis er vi et steg nærmere å få barn.

Så langt i dag har jeg hatt en del murringer, og var ganske kvalm i dag tidlig. Det kan jo være litt fordi det skjer så mye, mange tanker, og at jeg er spent på morgendagen. Men forhåpentligvis er det kroppen som jobber med EL, og egget er på vei til hæren som står klar til kamp:sign19 (Hvorfor ser den figuren så sur ut, egentlig?) Hjalp forresten ikke at mannen minnet meg på at jeg skal lære meg å ta sprøyte på meg selv i morgen:inpain: Jaja, det resulterer jo forhåpentligvis i noe godt:happy:

Ha en fin onsdag, alle prøvere:Heartred
Masse lykke til i morgen!! :love7
 
CD16

I dag har vi vært på forundersøkelse på Haukeland! Jeg gruet meg skikkelig, men det gikk veldig fint. Alle var veldig hyggelige, og vi ble tatt godt imot :) Fikk MASSE informasjon, så det var nesten litt overveldende. Fikk med oss en masse brosjyrer, og grundig opplæring i bruk av alle de forskjellige medisinene. Så nå er vi klar! Bare synd oppstarten ikke er før i februar:p

På en måte er det jo greit at det er en stund til oppstart, spesielt siden jeg nettopp har begynt på Letrozol. Er jo greit å ha prøvd ut de litt billigere metodene først;) Så da har vi 3 sykluser igjen (hvis vi teller med denne) før det evt. blir IVF.

Ha en fin torsdagskveld, alle prøvere:Heartred
 
Back
Topp