Mens vi venter på nr3

Lake

Forelsket i forumet
Da havnet jeg plutselig her da. Litt om meg først:(ble langt)

Jeg er 33 år, har to barn fra et tidligere samboerskap. Ble gravid på første forsøk med begge.

min nye mann har ingen barn, men er blitt en fantastisk bonuspappa. Han var tydelig fra starten at han ønsket veldig sterkt å bli far. Jeg var derimot noe usikker. Jeg hadde hatt hyperemesis i begge mine tidligere graviditeter og var egentlig veldig fornøyd med å bare ha to barn. Men etterhvert som tiden gikk fikk jeg også mere lyst på en til sammen med han.

Vi bestemte oss for å prøve i august i år og jeg ble gravid på første forsøk, som jeg hadde blitt med begge mine tidligere graviditeter. Etter en liten stund kom kvalmen med oppkast for fullt. Jeg ble sykemeldt og sengeliggende. Jeg fikk prøve zofran i uke 7, som faktisk hjalp. Jeg ble lykkelig over at jeg sluttet å kaste opp. Kunne leve noe mere normalt, spise å se lyst på livet.

Da jeg var 9+4 var jeg på hytta til foreldrene mine, da oppdaget jeg litt blod på papiret. Jeg tok raskt til dr Google å fant ut at det var veldig vanlig å blø litt, selv om jeg aldri hadde gjort det tidligere. Vi kjørte hjem fra hytten og jeg klarte ikke å slå meg til ro med at alt var som det skulle.
Vi ringte derfor sykehuset å fikk komme inn til legevakten hos en gynekolog. Jeg husker det var et bilde av en bondegård oppe i taket over stolen jeg lå på. Jeg bestemte meg for at dersom det var dårlige nyheter skulle jeg kun fokusere på bilde i taket. Det var en stall med en hest utenfor.
Gynekologen var dansk og snakket en blanding mellom dansk og norsk. Han så fort på skjermen å sa at her ser det ut til å være en missed abortion.

Da jeg hørte det forsvant jeg i mine egne tanker. Jeg vet fortsatt ikke hva han sa etter det, men har i ettertid fått vite av mannen min at han målte spiren, eggstokkene og livmoren min.

Det første jeg tenkte var hvordan skal jeg få spiren ut. Dette høres kanskje merkelig ut at det var min første tanke, men jeg var bekymret om det kom til å gjøre vondt. Ville det bli som en vanlig fødsel? Kom det til å ta lang tid?

gynekologen ga meg tre valg. Jeg kunne vente til den kom ut av seg selv, det kunne skje i morgen eller om noen uker. Dette var for meg uaktuelt. Det andre valge var utskrapning i narkose. Dette syntes jeg der og da hørtes behagelig ut, ingen smerter når man er i narkose. Det siste valget var cyotec, det var også det han anbefalte. Jeg tenkte at han vet vel best å valgte cyotec. Vi dro hjem med 4 tabeletter og cyotec.

mannen min var helt knust. Det var tøft å se en så sterk og flott mann gråte. Jeg fikk skyldfølelse, selv om jeg vet det ikke var min feil, men den følelsen var der likevel.

Jeg ventet litt med å ta cyotecen. Grudde meg til alt blodet og smertene gynekologen hadde advart meg noe mot. Etter to timer tok jeg dem, men ingenting skjedde. Jeg hadde fått med meg flere son jeg skulle ta på nytt dersom det ikke gikk. Jeg tok de også, la meg til å sove å håpet at jeg kunne sove meg igjennom aborten.

j Da jeg våknet neste morgen hadde ingenting hendt. Jeg gråt og var redd. Når jeg går igjennom en sorg over å nettopp å fått vite at jeg hadde mistet noe jeg så så frem til, måtte jeg i tillegg plages med å gjennomføre aborten. Vi dro tilbake til sykehuset å fikk på nytt de samme tre valgene. Denne gangen valgte jeg narkosen. Jeg ville bare bli ferdig. Starte på nytt. Jeg tenkte at når dette er over kan veien videre etter sorgen begynne. Jeg visste ikke da at sorgen egentlig ikke hadde startet.

vi fikk vente på et rom på fødeavdelingen. Det var enten der eller i en gang på medisinsk. Jeg så nybakte mødre mens jeg gikk gjennom korridoren, fikk ligge i en seng på et enerom å vente. Mannen kjøpte blomster, prøvde å tulle litt for å lette litt på stemningen. Dette er noe jeg elsker han for. Uansett hvor kjipt å forferdelig jeg har det, klarer han å muntre meg litt opp. Av på til på litt galgenhumorsk vis, men det hjalp litt.

Da jeg ble kjørt inn på operasjonsrommet begynte jeg å gråte, jeg husker en av legene sa: jeg tror vi bare skal la henne sove nå, hun trenger det.

Da jeg våknet på intensiven kjente jeg ingenting. Alt hadde gådd bra. Jeg var der og da lettet. Nå kunne jeg gå videre tenkte jeg.

Vi reiste hjem med en gang og nå var jeg klar for neste etappe.

Dette er nå 1.5 uke siden. Jeg har siden da grått hver kveld. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tar til tårene. Jeg klarer ikke at noen viser omsorg for meg uten at jeg gråter. Jeg skjønner at familie og nære venner vil støtte meg, men jeg vil helst ikke snakke med noen andre enn mannen min om dette. Jeg vil ikke at noen andre skal se meg gråte. Det verste noen sier til meg er enten: det var bra du ikke var kommet så langt, eller: nå vet du i allefall at dere begge kan bli gravide. Jeg skjønner at dette er godt ment, men for meg er det en sorg. Vi gledet oss så. Jeg har virkelig fått kjenne hvor høyt jeg ønsket dette barnet.

Det var da jeg begynte å studere babyforum. Lese om alle som har vært i lignende situasjoner. Det hjalp å skrive med andre som var i lignende situasjoner. De kunne ikke se meg gråte mens vi skreiv og ingen vet hvem jeg egentlig er. Selv om tårene også kommer mens jeg nå skriver, håper jeg det er dette som skal til for å bearbeide sorgen. Sette ord på hva som skjedde. Bearbeide det og forhåpentligvis kunne gå videre.

vi har allerede planet om å prøve på nytt med en gang. Dette vet jeg ikke er anbefalt, men jeg orker ikke ha livet på pause i sorg. Om vi prøver, gjør jeg i værtfall noe.

Jeg tok en graviditetstest i går å den var super positiv. Tar vel en stund før HCGen er ute av kroppen. Jeg har kjøpt inn flere eggløsningstester å er nå veldig klar for å bli en slik testetøs som jeg leser om her inne. Jeg håper det går fort denne gangen og.

Dette ble nok i lengste laget for de fleste til å lese, men det var godt å sette ord på ting.
 
Last edited:
Jeg føler veldig med deg og sender over en stor trøsteklem :Heartred Vi mistet vår lille skatt i uke 21+3 i august og jeg har vel grått ca hver dag siden.

jeg håper og krysser alt jeg kan for dere :Heartred
 
Jeg føler veldig med deg og sender over en stor trøsteklem :Heartred Vi mistet vår lille skatt i uke 21+3 i august og jeg har vel grått ca hver dag siden.

jeg håper og krysser alt jeg kan for dere :Heartred
Uff et :Heartred til deg og. Det er forferdelig å gå rundt å ha det slik. Må være helt forferdelig å miste så sendt når man egentlig føler at man er kommet så langt at faren er over. Tok det lang tid før du var tilbake på jobb?
 
Uff et :Heartred til deg og. Det er forferdelig å gå rundt å ha det slik. Må være helt forferdelig å miste så sendt når man egentlig føler at man er kommet så langt at faren er over. Tok det lang tid før du var tilbake på jobb?
Ja, vi hadde aldri i vår villeste fantasi trodd at noe sånt kunne skje. Jeg ble anbefalt å ta 6 uker (minst) uten jobb. Jeg startet opp i 20% forrige uke, torsdagen var det to måneder siden hun kom til verden. Så ca 2 måneder før jeg var tilbake i 20%, så tenker jeg å gradvis jobbe meg oppover. Går sikkert opp til 40% fra og med neste uke.

I starten ble jeg helt uvel bare av tanken på jobb, men nå hjelper den veldig på. Det hjelper på at jeg «betyr noe». Betyr jo selvfølgelig noe for mannen også, men du skjønner kanskje hva jeg mener mtp jobb.
Grunnen til at jeg ikke trapper opp raskere er at jeg sliter helt enormt med søvnen etter det som har skjedd. Så jeg går på noe allergimedisin (så sterke at jeg sovner, de er utskrevet for søvnen) og da blir jeg så utslått at jeg ikke er i stand til noe jobb før tidligst i 10-tiden. Jobber derfor halve dager der jeg aldri er på jobb før 10 tidligst.

Håper det går bedre etterhvert! :Heartred Livet er urettferdig og som jeg har sagt opptil flere ganger disse månedene «livet suger». Men det blir bedre, heldigvis! Selvom noen dager fortsatt er så blytunge at jeg sliter med å komme meg gjennom dem så kjenner jeg på at det blir lenger og lenger tid mellom disse dagene.

Ta godt vare på hverandre :Heartred jeg er alltids her innpå forumet og lusker litt rundt dersom du skulle ønske å prate eller noe! :Heartred Jeg har hatt god støtte i andre her inne, og andre ellers! Noen ganger er det godt å snakke med noen man ikke kjenner fra før tilogmed :)
 
Huff, kjempe trist at du mistet :( vi er litt i samme situasjon, jeg ble gravid med nye mannen min på første forsøk. Men mistet i uke 9+2. Har to barn fra før som også satt på første..
Det er en helt ufattelig sorg. 3 uker og 4 dager siden vi mistet og det går gradvis bedre. Håper virkelig det klaffer fort for både deg og meg :Heartred

Prater gjerne hvis du trenger det :Heartred klem til deg!
 
Ja, vi hadde aldri i vår villeste fantasi trodd at noe sånt kunne skje. Jeg ble anbefalt å ta 6 uker (minst) uten jobb. Jeg startet opp i 20% forrige uke, torsdagen var det to måneder siden hun kom til verden. Så ca 2 måneder før jeg var tilbake i 20%, så tenker jeg å gradvis jobbe meg oppover. Går sikkert opp til 40% fra og med neste uke.

I starten ble jeg helt uvel bare av tanken på jobb, men nå hjelper den veldig på. Det hjelper på at jeg «betyr noe». Betyr jo selvfølgelig noe for mannen også, men du skjønner kanskje hva jeg mener mtp jobb.
Grunnen til at jeg ikke trapper opp raskere er at jeg sliter helt enormt med søvnen etter det som har skjedd. Så jeg går på noe allergimedisin (så sterke at jeg sovner, de er utskrevet for søvnen) og da blir jeg så utslått at jeg ikke er i stand til noe jobb før tidligst i 10-tiden. Jobber derfor halve dager der jeg aldri er på jobb før 10 tidligst.

Håper det går bedre etterhvert! :Heartred Livet er urettferdig og som jeg har sagt opptil flere ganger disse månedene «livet suger». Men det blir bedre, heldigvis! Selvom noen dager fortsatt er så blytunge at jeg sliter med å komme meg gjennom dem så kjenner jeg på at det blir lenger og lenger tid mellom disse dagene.

Ta godt vare på hverandre :Heartred jeg er alltids her innpå forumet og lusker litt rundt dersom du skulle ønske å prate eller noe! :Heartred Jeg har hatt god støtte i andre her inne, og andre ellers! Noen ganger er det godt å snakke med noen man ikke kjenner fra før tilogmed :)
Huff, kjempe trist at du mistet :( vi er litt i samme situasjon, jeg ble gravid med nye mannen min på første forsøk. Men mistet i uke 9+2. Har to barn fra før som også satt på første..
Det er en helt ufattelig sorg. 3 uker og 4 dager siden vi mistet og det går gradvis bedre. Håper virkelig det klaffer fort for både deg og meg :Heartred

Prater gjerne hvis du trenger det :Heartred klem til deg!

takk for støtten:Heartred Kan godt henne jeg tar kontakt, det har hjulpet mye å prate med andre i samme situasjon. Nå ønsker jeg bare å komme over sorgen, slutte å hå rundt å være redd for å begynne å gråte av små ting på jobb eller hjemme. Fikk en liten gave fra en kollega da jeg kom tilbake på jobb i går, å da knakk jeg helt i hop foran alle kollegaene mine. Lurer på når dette går over og jeg blir normal meg selv igjen.
 
Så trist at dere har måttet oppleve dette ❤️ Jeg mistet selv i uke 16 nå i mai. Har to friske barn fra før, og aldri opplevd abort, så det var et sjokk.

For å gi deg litt håp kan jeg si jeg nå er gravid igjen (14+1) ❤️ Den satt på PP2 etter at blødningene etter aborten stoppet, mindre enn tre måneder etter dagen vi mistet.


Sender deg en klem og ønsker deg masse lykke til fremover nå ❤️ Ta tiden til hjelp og gråt så mye du vil!
 
Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen. Vi fikk feststilt MA i uke 11, ved ultralyd i uke 12. Det var et slag rett i ansiktet, og jeg var forferdelig redd/trist når jeg fikk kirurgisk abort på sykehuset. Lå og skalv som et aspeløv på operasjonsbordet.

Var sykemeldt fra 28 November til 4 Januar.

Ta vare på deg selv og la sorgen komme slik du trenger den. Jeg trakk meg mye tilbake og trengte tid for meg selv, det hjalp og var godt. Nå 1 år senere sitter det enda en del frustrasjon, følelser og fortvilelse i meg, men den der umiddelbare sorgen har vasket seg vekk.

God klem til deg <3
 
Så trist at dere har måttet oppleve dette ❤️ Jeg mistet selv i uke 16 nå i mai. Har to friske barn fra før, og aldri opplevd abort, så det var et sjokk.

For å gi deg litt håp kan jeg si jeg nå er gravid igjen (14+1) ❤️ Den satt på PP2 etter at blødningene etter aborten stoppet, mindre enn tre måneder etter dagen vi mistet.


Sender deg en klem og ønsker deg masse lykke til fremover nå ❤️ Ta tiden til hjelp og gråt så mye du vil!
Takk for det:Heartredså godt å høre solskinnshistorier hvor det går bra på neste forsøk. Lykke til videre :Heartred
 
Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen. Vi fikk feststilt MA i uke 11, ved ultralyd i uke 12. Det var et slag rett i ansiktet, og jeg var forferdelig redd/trist når jeg fikk kirurgisk abort på sykehuset. Lå og skalv som et aspeløv på operasjonsbordet.

Var sykemeldt fra 28 November til 4 Januar.

Ta vare på deg selv og la sorgen komme slik du trenger den. Jeg trakk meg mye tilbake og trengte tid for meg selv, det hjalp og var godt. Nå 1 år senere sitter det enda en del frustrasjon, følelser og fortvilelse i meg, men den der umiddelbare sorgen har vasket seg vekk.

God klem til deg <3
Så trist å høre:Heartred godt at du fikk sykemelding. Kjenner jeg sliter veldig på jobb med å bite tennene sammen å prøve å holde på maska. Ofte klarer jeg det ikke å må gå på do for å tørker tårer som bare ikke vil stoppe. Jeg har lært meg å svare at det går bra hver gang noen spør, det er mye verre å åpne seg å være ærlig.
Kommer dere til å prøve videre?
 
Så trist å høre:Heartred godt at du fikk sykemelding. Kjenner jeg sliter veldig på jobb med å bite tennene sammen å prøve å holde på maska. Ofte klarer jeg det ikke å må gå på do for å tørker tårer som bare ikke vil stoppe. Jeg har lært meg å svare at det går bra hver gang noen spør, det er mye verre å åpne seg å være ærlig.
Kommer dere til å prøve videre?

Ja, vi hadde en tvungen prøvepause på 3 mnd da sykehuset har en regel på at kirurgisk abort fordrer 3mnd pause slik at kroppen "kan bli bra igjen". Deretter var mannen min borte i 3 mnd (han jobber utenriks), for så å ha 3 PP uten hit. Deretter var han 3mnd vekk igjen, før vi nå har hatt PP4 uten treff :) Såååå vi durer videre på PP5, til tross for at det snart er 1 år siden aborten... Mister veldig mange PP pga hans jobb.
 
Da er hverdagen kommet tilbake for fullt. Gikk greit å være tilbake i jobb, mye lettere enn jeg hadde trodd det skulle bli.

vi har lagt inn aksjer hver/annenhver dag fra jeg sluttet å blø. Fikk følelse av å ha eggløsning 20. Okt å i såfall kan jeg forvente ikm 5. OKT i følge min syklus. Dette er jo bare ut fra min beregning.
Hadde negativ test i går så nå håper jeg å muligens få en liten strek i slutten av uken, evt tr i neste uke slik at jeg er sikker på at jeg er tilbake i syklus.

symptomjakt: 8dpo
Støl/øm helt nederst i magen
 
Trodde all HCG skulle vært ute av kroppen nå, men tydelig fortsatt litt rester. Den øverste tatt på lørdag den nederste tatt nå i kveld. Ser den sterkere ut? Må vel bare fortsette å smøre meg med tålmodighet. Noen som vet eller har erfaring om man kan bli gravide når man har HCG i kroppen?
 

Vedlegg

  • BC2F7786-B24F-4C7A-A1C5-4539E5717504.jpeg
    BC2F7786-B24F-4C7A-A1C5-4539E5717504.jpeg
    39,4 KB · Visninger: 66
Trodde all HCG skulle vært ute av kroppen nå, men tydelig fortsatt litt rester. Den øverste tatt på lørdag den nederste tatt nå i kveld. Ser den sterkere ut? Må vel bare fortsette å smøre meg med tålmodighet. Noen som vet eller har erfaring om man kan bli gravide når man har HCG i kroppen?

Er det ikke bare en strek på disse?
Da er de vel negative begge to?
 
Er det ikke bare en strek på disse?
Da er de vel negative begge to?
Det er strek på begge, skal ta ny i morgen å se om den er helt blank da, har hørt at noen opplever å ha positiv test i fire uker, så må vel bare smøre meg med tålmodighet
 
Det er strek på begge, skal ta ny i morgen å se om den er helt blank da, har hørt at noen opplever å ha positiv test i fire uker, så må vel bare smøre meg med tålmodighet

Okey. Bare vanskelig for meg å se da.
Ja. Har hørt det sammen. Det tar nok tid :(
Kroppen min var ikke tilbake til normalen på over 3mnd. Håper det går bedre for deg!
 
I går kom tr. Veldig bittersweet. Jeg hadde jo selvfølgelig håpet å bli gravid igjen ved første pp. Det var det eneste jeg kunne tenke på da jeg mistet. Så derfor var også det en viss skuffelse da tanta dukket opp.

Vi tok oss et glass vin, å gjorde en koselig kveld av det, å sitter nå å tenker at det kanskje var like greit. Nå får kroppen ryddet opp alt etter Maen og jeg er tilbake i syklusen min.

Min nye pp har ikm 28.11 så nå håper jeg på en adventsgaven :Heartred
 
I går kom tr. Veldig bittersweet. Jeg hadde jo selvfølgelig håpet å bli gravid igjen ved første pp. Det var det eneste jeg kunne tenke på da jeg mistet. Så derfor var også det en viss skuffelse da tanta dukket opp.

Vi tok oss et glass vin, å gjorde en koselig kveld av det, å sitter nå å tenker at det kanskje var like greit. Nå får kroppen ryddet opp alt etter Maen og jeg er tilbake i syklusen min.

Min nye pp har ikm 28.11 så nå håper jeg på en adventsgaven :Heartred
Skjønner følelsen, ble helt knust når TR kom på tirsdag... Men da har vi IKM samme uke, det er litt moro da :Heartredkrysser fingrene for oss!
 
4dpo i dag. Sliter med magen i dag, uten at jeg tror det har noe med graviditet å gjøre, men bekymrer meg for at det kan ødelegge for en evt graviditet denne perioden:( ellers har jeg noe mensmurringer, men så kjenner jeg jo veldig etter i håp om symptomer, så vet ikke om dette er helt vanlig i min syklus eller et tegn;)
 
Back
Topp