DAGBOKEN om svangerskapet som bipolar mamma - og med samboeren som ikke vil at vi skal ha barnet...

Mama23år

Mamma til gutt født juni i 2012.
Hei!

Jeg fikk en idé fra august-forumet om at jeg kan lage meg en dagbok her inne, så jeg kan få utløp for mine følelser - daglig.

Er i den vanskelige situasjonen atjeg er blitt diagnosert som Bipolar Type 2, hvor depresjonene er mest fremtredene/dype..

Har heldigvis veldig god oppfølgin hvor jeg går til samtale med psykiater en dag i uken (lege som er spesialist innenfor psykiatriske lidelser og medisin)

MEN - sambueren min vil ikkeat vi skal beholde barnet... noe jeg er veldig lei meg for :(

Vi har en gutt sammen, som nå er 1, 5 år gammel. Etter fødselen i 2012 vart jeg "oppstemt" - overlykkelig og forelsket til de graaader!! Så kom en etterfølgende dyp depresjon. Så mannen i huset tok over permisjonen min (jeg hadde barselpermisjon fra studie). Fullført 2 år sykepleie - har 1 år igjen.. så vi var sammen i 6 måneder med gutten, så begynte han på jobb igjen når gutten var et halvt år gammel.
Nå har jeg vert stabil i 6-8 måneder...

Sååå.. jeg kommer til å dele mange tanker og erfaringer her.
Håper noen vil følge med og støtte meg!!

Takk ♡
 
Veldig tøft gjort av deg! :) Gleder meg til å følge deg!
 
På tide med et innlegg! :) forma e so som so.. heile natt til 1.jan tilbringte ej på bade. SO kvalm! Ekje de litt tidlig?? (4 veke på vei)

Ej he også brunlig utflod :/ kjenne ej e skikkeli redd for å miste! Og sambuaren kunne ikkje brydd sej mindre..
Natta til 1. sa ej at ej måtte kaste opp (vi sov med svigers..) svare va; ja, du får vel berre gå å gjere de då...
Baah, so omtenksomt?!

Ej sa også at ej hadde hatt brun utflod og at ej va redd for å miste. Han svarte ingenting.
Ej føle mej so åleine :/
 
Sender deg en klem jeg!:) Kanskje du burde prøve å snakke med samboeren din? Han vet jo om situasjonen din, og være litt obs på hvordan han er mot deg? Du trenger jo ekstra støtte nå!:)

Håper det ordner seg, og at alt går bra! Tøft av deg og dele dette:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Takk <3 siste dagane ej hatt brun utflod på ettermiddag/kveld, særlig om vi he vore en tur med bæremeis, eller en lengre trilletur... Kan de vere at de siver ut litt når ej anstrenge mej? He også hatt en del smerte når ej ligge i visse stillinga (f.eks om magen fe en strekk, ell) kvalm og uvel på morgonane. Dei ømme puppene he delvis gitt slepp... Åh, håpe ej ikkje SA... Ej prøva å snakke litt med samboer kvar dag, slik han innser realiteten. Han vil ikkje forholde sej til de, fordi han meina tidspunkte e feil. Han syns ej bør bli ferdig med siste åre på skule ogfått meg fast jobb før nestemann... Han he rett, ditte va ikkje planlagt av noken av oss, men no e de faktisk skjedd.. Ej vil bli veldig lei mej om ej fe SA, og de vil bli ei stor sorg for mej å ta abort med vilje.. Mannen min e redd for at en unge til no vil øydeleggje for guten vår (2 år i juni) og ev. Bli so slitsomt at de øydeleggje forholde vårt. De vil ej so klart ikkje.. MEN, me veit jo aldri korleis de blir.. Hmm..
 
Back
Topp