# DAGBOKA MI #

#ANNIKEN#

Andre møte med forumet
Ja, da er jeg godt igang med treningen og fant da ut at jeg skulle opprette
dagbok her. Håper å få masse, masse motivasjon fra dere :) Og kanskje noen tips
om hva jeg burde gjøre og ikke!

Litt om hvorfor jeg har tatt dette valget angående trening og kosthold.

Kan gå tilbake den tiden før jeg fikk positivtest. Da veide jeg kun 46 kg, og om jeg ikke tar 
helt feil - er jeg 157 cm.
Babymagen kom, og ble som de fleste vet større.
Etter fødselen var jeg rundt på det samme før jeg ble gravid. Men etter at jeg begynte på p-sprøyta, gikk jeg opp 10 kg på 6 måneder!!! Og de 5 siste kom vell på pågrunn av dårlig kosthold og lite trening.

Jeg har deltatt på livsendringskurs. Men pågrunn av dårlig motivasjon ble det dårlig med resultater.
På kurset fikk vi scannet kroppen vår.
Forbrenningen min er på kun 1200, og fettprosenten er på 36 %.

Så mine første mål kommer her;
# Få opp forbrenningen
# Få ned fettprosenten
[ mener den skal ligge på rundt 25-27 ]

Når magen etter fødselen er bort, så vil jeg satse på å få markerte muskler.

TRENINGSPROGRAM:

Tredemølle; 30 minutter.
Benpress; 10#4 [klarer foreløpig 150 kg].
Brystpress; 10#2 [er utrolig svak i armene, så her vil jeg ikke presse meg så mye].
20 situps.
Muligens etter eller anna med vekter
Tredemølle; 20-30 minutter

MATPLAN FOR EN DAG:

FROKOST;
Shake og herbalife-te
LUNSJ; Shake og frukt
MIDDAG; Vanlig middag, men mindre porsjoner med potet/ris/pasta og saus. Heller litt mere grønnsaker!
KVELDSMAT; Shake eller noe annet sunt


 
TRENINGSØKTEN MANDAG DEN 19. MARS;

Herregud, det var sannelig tungt å trene etter helg. Siste treningsdagen før helgen var
torsdag, så var jo noen dager uten trening. Og mandager i seg selv synes jeg er slitsom.

TRENINGSØKTEN ONSDAG DEN 21. MARS;

Takket være min gode venninne som presset meg - så klarte jeg å fullføre 30 minutter på tredemølle. Skal si jeg kjente blodsmaken, men gud - så heeerligt!
Så dagens innsats er jeg fornøyd med. Klarte også 10 kg mere på benpress, så nå er jeg oppi 150. Og mere skal det bli [etterhvert] :)

Men nå blir det dessverre ikke trening på treningsrommet før neste uke :( Så må lage tid til trening hjemme. Tenkte å tvinge med min kjære mor på en spasertur. Det er iallefall bedre enn ingenting :)
 
Treningsfri dag, men har derimot ikke lågge på latsiden.
Har stått på å vasket hus og ryddet fra 09.00 - 14.30 :) Og da kanskje kun 3 kvarter med pause!
Dette har jo egentlig ikke noe men slanking å gjøre, men; har fått litt system på alt rotet på gjesterommet, så nå er det mulig å få brukt treningsapparatet der! Hurrahurra. Så de dagene jeg og ikke min venninne kan trene, kan jeg bare gå ned trappen - inn på gjesterommet og så trene litt styrke :)
 
Takk og lov for at helgen snart er over!! For denne helgen har alt annet en trening og kosthold vært i mine tanker!!
Så imorgen er det en ny treningsdag, og forhåpentligvis om onsdagen.
Torsdagen blir det scanning av kropp - og håper på gode resultater på forbrenningen og fettprosenten :)
 
Uken's første treningøkt overstått! :)
Er alltid forferdelig tungt å trene på en mandag. Men når jeg kjente at jeg egentlig ikke gidder mere på tredemøllen, tenkte jeg på den hamburgeren jeg stappet i meg i helgen, bruser og smågodte! Så fullførte hele 25 minutter på den. Og så tok jeg mine repetisjoner på benpressen. Så med tanke på at jeg har dårlig mandagsenergi, er jeg fornøyd med innsatsen.

Ser frem til onsdagen - da virkelig energien og presset er der!

Imorgen er det egentlig treningsfridag, men spørs om det blir en tur på gjesterommet for å trene litt med vekter etter at husarbeidet er gjort.
 
Back
Topp