Prøvedagbok: klare for nummer to!

Har du fått negativ test igjen nå eller? :happy:

Ja! Testen var negativ igjen i går morges. Så fortsatt strek, men mye svakere enn kontrollstreken.

------------


Vi fikk omsider lagt inn (bittelitt) aksjer torsdag kveld, altså sannsynligvis kvelden før eggløsning. Ble ingenting i går og jeg kjenner at det ikke blir noe i dag heller - formen er veldig redusert etter et fantastisk restaurantbesøk (to Michelinstjerner!) med vinpakke i går.

Jeg håper virkelig at det klaffa på første forsøk, og at jeg framover må nøye meg med vann. Det har aldri pleid å være noe problem at mannen ikke får utløsning, men gjennom den uka som har gått nå har vi virkelig fått kjenne på hvor kjipt det er når han stresser og føler prestasjonspresset. Vi liker å ha sex, men ikke helt på denne måten. Hvis ikke jeg blir gravid i denne syklusen, skal jeg være litt mer strategisk framover og ikke fortelle ham når jeg har eggløsning. Det er veldig dumt, for han vil gjerne vite om det, men det funker jo ikke. I tillegg skal jeg unngå alkohol når jeg ikke "må" drikke på grunn av sosiale situasjoner.
 
Ja! Testen var negativ igjen i går morges. Så fortsatt strek, men mye svakere enn kontrollstreken.

------------


Vi fikk omsider lagt inn (bittelitt) aksjer torsdag kveld, altså sannsynligvis kvelden før eggløsning. Ble ingenting i går og jeg kjenner at det ikke blir noe i dag heller - formen er veldig redusert etter et fantastisk restaurantbesøk (to Michelinstjerner!) med vinpakke i går.

Jeg håper virkelig at det klaffa på første forsøk, og at jeg framover må nøye meg med vann. Det har aldri pleid å være noe problem at mannen ikke får utløsning, men gjennom den uka som har gått nå har vi virkelig fått kjenne på hvor kjipt det er når han stresser og føler prestasjonspresset. Vi liker å ha sex, men ikke helt på denne måten. Hvis ikke jeg blir gravid i denne syklusen, skal jeg være litt mer strategisk framover og ikke fortelle ham når jeg har eggløsning. Det er veldig dumt, for han vil gjerne vite om det, men det funker jo ikke. I tillegg skal jeg unngå alkohol når jeg ikke "må" drikke på grunn av sosiale situasjoner.

Da er dere i gang i alle fall:woot:
Høre nydelig ut med Michelin restaurant! Jeg er kokk selv og litt over gjennomsnittet interessert kan du si, så er litt misunnelig :hilarious::hilarious:

Ang prøvingen, så kan det jo tenkes at det blir bedre etterhvert. Man har gjerne ekstra høye forventninger og spenning i starten, så det går seg nok til :) selv om jeg krysser fingrene for at det gikk på første:)
Når har du IKM?
Jeg tenkte å teste på torsdag eller fredag.. Er så syyykt lenge til, jeg orker ikke tenke på det engang :hilarious:
 
Da er dere i gang i alle fall:woot:
Høre nydelig ut med Michelin restaurant! Jeg er kokk selv og litt over gjennomsnittet interessert kan du si, så er litt misunnelig :hilarious::hilarious:

Ang prøvingen, så kan det jo tenkes at det blir bedre etterhvert. Man har gjerne ekstra høye forventninger og spenning i starten, så det går seg nok til :) selv om jeg krysser fingrene for at det gikk på første:)
Når har du IKM?
Jeg tenkte å teste på torsdag eller fredag.. Er så syyykt lenge til, jeg orker ikke tenke på det engang :hilarious:

Ja, det er vi, i det minste! :D

Åh, ja, det var helt fantastisk på restauranten, så mange spennende retter! Skjønner du er interessert i mat når du også er kokk :) Det var dyrt, da, så kommer nok ikke til å bruke så mye penger på et restaurantbesøk igjen de neste ... 10 årene :p

Ja, sant, det kan jo hende det blir bedre etter hvert. At forventningene roer seg litt, slik at det ikke blir like mye stress. Satser på det - med mindre det gikk på første forsøk, da.

IKM er ifølge Flo 26. juli, så jeg skal prøve å vente til da med å teste. Har så lyst til å vite sikkert idet jeg leser av resultatet på testen. Dersom mensen allerede har kommet slipper jeg jo å bruke opp test også. Men merk at dette er noe jeg sier nå - det er mye mulig at jeg tester altfor tidlig fordi jeg ikke klarer å vente. Så spennende med testing for deg fra torsdag/fredag!! Gleder meg sånn til å følge med :D Og ca. en uke senere kommer jeg etter med egne tester :D Wohoo, dette blir staaaas :)
 
Ja, det er vi, i det minste! :D

Åh, ja, det var helt fantastisk på restauranten, så mange spennende retter! Skjønner du er interessert i mat når du også er kokk :) Det var dyrt, da, så kommer nok ikke til å bruke så mye penger på et restaurantbesøk igjen de neste ... 10 årene :p

Ja, sant, det kan jo hende det blir bedre etter hvert. At forventningene roer seg litt, slik at det ikke blir like mye stress. Satser på det - med mindre det gikk på første forsøk, da.

IKM er ifølge Flo 26. juli, så jeg skal prøve å vente til da med å teste. Har så lyst til å vite sikkert idet jeg leser av resultatet på testen. Dersom mensen allerede har kommet slipper jeg jo å bruke opp test også. Men merk at dette er noe jeg sier nå - det er mye mulig at jeg tester altfor tidlig fordi jeg ikke klarer å vente. Så spennende med testing for deg fra torsdag/fredag!! Gleder meg sånn til å følge med :D Og ca. en uke senere kommer jeg etter med egne tester :D Wohoo, dette blir staaaas :)

Det koster med god mat ja:hilarious:
Jeg vil jo optimalt sett vente med å teste, men klarer det aldri :inpain: Har i alle fall hatt El, puppene mine er super ømme i dag, og det er et sikkert tegn :D

Syns alltid de første dagene i dpo land går greit, også går det bare saktere og saktere :hilarious:
Blir morsomt å følge med hverandre, kan jo brått ligge ganske likt an med den syklusen min ;)
Har IKM ca 22.juli, skulle vært noen dager før, men tror eggløsning var 3-4 dager forsinket.

Syns også at prøvingen var skikkelig stas i starten, er jo helt sykt å bestemme seg for at man vil lage et menneske sammen liksom :p
 
Det koster med god mat ja:hilarious:
Jeg vil jo optimalt sett vente med å teste, men klarer det aldri :inpain: Har i alle fall hatt El, puppene mine er super ømme i dag, og det er et sikkert tegn :D

Syns alltid de første dagene i dpo land går greit, også går det bare saktere og saktere :hilarious:
Blir morsomt å følge med hverandre, kan jo brått ligge ganske likt an med den syklusen min ;)
Har IKM ca 22.juli, skulle vært noen dager før, men tror eggløsning var 3-4 dager forsinket.

Syns også at prøvingen var skikkelig stas i starten, er jo helt sykt å bestemme seg for at man vil lage et menneske sammen liksom :p

Haha, nei, mistenker at jeg er lik som deg på det med å planlegge å vente med testing, men så gå på en smell når tiden blir for lang. Åh, samme her - puppene mine ble brått veldig ømme i går, og er det fortsatt :D Litt gøy å bli kjent med kroppen på denne måten, jeg har i hvert fall aldri brydd meg om å sette fysiske symptomer, som ømme pupper, i sammenheng med eggløsning etc.

Det er kanskje noe med det, nå er det fortsatt lenge til vi kan teste, men jo nærmere vi kommer, jo mer snegler tida seg framover.

Åh, spennende, 22. juli er i hvert fall ikke like lenge til som 26. :D Enig, veldig gøy å følge hverandre når syklus er ganske lik også! Blir veldig spennende framover - jeg har en god følelse angående denne syklusen, for både deg og meg.

Jaa, fy søren - tenk å lage et menneske!! Det er jo ikke rart man blir litt i overkant ivrig iblant :p
 
Haha, nei, mistenker at jeg er lik som deg på det med å planlegge å vente med testing, men så gå på en smell når tiden blir for lang. Åh, samme her - puppene mine ble brått veldig ømme i går, og er det fortsatt :D Litt gøy å bli kjent med kroppen på denne måten, jeg har i hvert fall aldri brydd meg om å sette fysiske symptomer, som ømme pupper, i sammenheng med eggløsning etc.

Det er kanskje noe med det, nå er det fortsatt lenge til vi kan teste, men jo nærmere vi kommer, jo mer snegler tida seg framover.

Åh, spennende, 22. juli er i hvert fall ikke like lenge til som 26. :D Enig, veldig gøy å følge hverandre når syklus er ganske lik også! Blir veldig spennende framover - jeg har en god følelse angående denne syklusen, for både deg og meg.

Jaa, fy søren - tenk å lage et menneske!! Det er jo ikke rart man blir litt i overkant ivrig iblant :p

Er jo så spennende, da er det ikke lett å vente :happy: jeg visste egentlig ikke noe om alt dette rundt eggløsning og slim og ømme pupper før vi startet å prøve:p Er mye symptomer som kommer og går i en syklus, ganske fascinerende egentlig..

Prøver å ikke ha for høye forventninger, men en blir jo skuffet når testen er negativ... Og sykt bekymret når den er positiv:rolleyes::nailbiting:

Liker å følge med på andre, blir så glad når jeg ser positive tester:happy:
 
Er jo så spennende, da er det ikke lett å vente :happy: jeg visste egentlig ikke noe om alt dette rundt eggløsning og slim og ømme pupper før vi startet å prøve:p Er mye symptomer som kommer og går i en syklus, ganske fascinerende egentlig..

Prøver å ikke ha for høye forventninger, men en blir jo skuffet når testen er negativ... Og sykt bekymret når den er positiv:rolleyes::nailbiting:

Liker å følge med på andre, blir så glad når jeg ser positive tester:happy:


Ja, enig, veldig spennende med symptomene som forandres gjennom syklusen. Jeg visste heller ikke om noe av dette tidligere. Jeg registrerte hvis det var mye utflod og slimete, eller om puppene var veldig ømme, men jeg så ikke helheten. Kroppen er ganske fascinerende.

Haha, huff, det er så dumt, at en blir skuffa over negativ test og bekymra over positiv. Jeg prøver faktisk ikke å styre forventningene mine i det hele tatt. Jeg gleder meg inntil mensen kommer, og så tar jeg bekymringene når de kommer, og tenker at jeg skal tåle skuffelsen selv om jeg har gleda meg på forhånd. Men det er klart, en blir jo veldig spent av dette her uansett!

Jeg liker også å følge med på andre. Det er så gøy når man leser historien framover mot en positiv test og hvordan det går i graviditeten.
 
Dag 3 etter eggløsning i dag!

Det går unna, i hvert fall når jeg har fri. I morgen er det jobb igjen etter ei lita langhelg.

Jeg vet det er altfor tidlig å kjenne symptomer, men jeg har mange :p Til tider kvalm, og i går kveld og i morges har jeg kjent stikninger nederst i magen. Jeg har også litt metallisk smak i munnen, men det er nok på grunn av noe hovent tannkjøtt. Ømme pupper og brystvorter også, men det har jeg alltid rundt denne tiden av syklus. Jeg vet at disse fysiske følelsene sier mer om hvor mye jeg ønsker å være gravid enn om kroppens tilstand, men jeg håper nå likevel.

Pia Seeberg, som jeg «kjenner» fra Treningspodden, er gavid!! Sykt stas. Jeg håper på gode treningstips for gravide, selv om det nok bare er å fortsette som før, men være oppmerksom på hvordan kroppen har det og ta det litt rolig. I tillegg bør man kanskje legge inn noen ekstra øvelser? Ikke at jeg trenger å bekymre meg for det på en stund, men:rolleyes:
 
Og da var plutselig 4 dpo nesten over.

Ingen symptomer på noe som helst i dag. Jeg snakket litt med mannen tidligere i dag, han lurte på når vi kan teste. Tror han er ganske ivrig (ikke like mye som meg, da). Han syntes det var veldig lenge til da jeg sa fredag i neste uke. Kanskje jeg skal prøve litt tidligere?

Jeg leste litt om fordeler og ulemper med tidlig testing. En ulempe er at så mange som 50 % av svangerskapene (har ikke sikker kilde, men en ganske stor del av svangerskapene) man kan påvise ved tidlig testing blir en veldig tidlig abort, som ellers kun ville opplevdes som en vanlig mens.

Fordelen igjen, hvis nettopp dette skjer, er at vi da vet at jeg kan bli gravid. Det ville vi da ikke visst hvis ikke det var for tidlig testing. Jeg tror jeg nettopp ombestemte meg når det gjelder den tidlige testinga, som jeg skulle prøve så hardt å unngå. Testing fra 10 dpo, kanskje? Det blir mandag i neste uke. Under ei uke til, det skal jeg klare!
 
Gleder meg til testing! :)

Jeg har fått positiv test 9 og 10 DPO (testet ikke før den gangen, men den hadde vært positiv 9 DPO) og vet at veeldig mange her inne også har fått det mellom 9-11 DPO. Sjansene for kjemisk er jo selvfølgelig der, men sjansemessig for en positiv test med en spire som sitter er jo også der :) Jeg for min del klarer ikke og vente lenger så jeg prøver heller ikke, er aaltfor nysgjerrig :hilarious: Jeg personlig vil heller vite om en evt. kjemisk enn og vente i to uker med og teste. Men folk er jo forskjellige :)

Jeg hadde forresten symptomer fra kort tid etter EL denne gangen, så det er ikke sikkert du innbiller deg det :) Selv om det også er en mulighet når man kjenner veldig godt etter, selvfølgelig.

Jeg gleder meg også! :D Ojoj, gøy at du hadde symptomer så tidlig og at du testa så tidlig også! Tenker jeg vil prøve å teste sånn 10 dpo, det er jo mulig å se noe, samtidig som det er håp om ikke. Du har et poeng i at det er greit å vite om en kjemisk også, tror jeg går for å vite det så tidlig som mulig denn prøveperioden.
 
Da var 5 dpo straks over. Det føles så lenge til 10 dpo når jeg tenker framover, men så går hver enkelte dag veldig kjapt. Vips, så var det kveld igjen! Ingen symptomer i dag, egentlig. Puppene er ikke ømme lenger, og jeg har ikke hatt noe vondt/stikk i magen heller.

Vet ikke helt om jeg er så optimistisk lenger, men man må jo håpe :Heartred Og håpe, det gjør jeg!
 
7 dpo! Og det er fredag :) Jeg liker jobben min, men jeg ELSKER fredager og helg!

:Heartbigred


Mulig at jeg går for å teste på mandag. Har ømme pupper igjen, noe som antagelig betyr at mensen er på vei, men jeg kan jo ikke la være å tolke alt i positiv retning.

Jeg tenker å teste på mandag :)
 
8 dpo


Hm, har jeg alltid blitt så tidlig trøtt på kvelden? Klokka er fem på åtte lørdag kveld, og jeg har bare lyst til å sove. Håper det skyldes en tidlig graviditet, selv om jeg like gjerne kan være sliten etter en dag i sola. Jeg hadde jo håpet å teste på mandag, men nå ser jeg at testene jeg har først slår ut på 25 mlU/ml hCG, og da er vel 10 dpo litt i tidligste laget ... Vet ikke når de med den følsomheten vanligvis slår ut, jeg? Ved IKM?

Jeg er veldig spent nå, før mine første tester. Føler jo på sett og vis at det kan ha klaffa, men jeg har en velutviklet fantasi, og klarer sikkert å lure meg selv når jeg ønsker dette så sterkt.

Heldigvis kan jeg trøste meg med at hvis jeg ikke er gravid nå, så kan jeg drikke både i utdrikningslaget jeg skal i neste helg og når vi skal til Toacana på ferie. Hvis jeg er gravid og ikke kan drikke er det selvfølgelig enda bedre, men jeg skal ikke akkurat gråte av skuffelse hvis jeg får negative tester heller :)
 
8 dpo


Hm, har jeg alltid blitt så tidlig trøtt på kvelden? Klokka er fem på åtte lørdag kveld, og jeg har bare lyst til å sove. Håper det skyldes en tidlig graviditet, selv om jeg like gjerne kan være sliten etter en dag i sola. Jeg hadde jo håpet å teste på mandag, men nå ser jeg at testene jeg har først slår ut på 25 mlU/ml hCG, og da er vel 10 dpo litt i tidligste laget ... Vet ikke når de med den følsomheten vanligvis slår ut, jeg? Ved IKM?

Jeg er veldig spent nå, før mine første tester. Føler jo på sett og vis at det kan ha klaffa, men jeg har en velutviklet fantasi, og klarer sikkert å lure meg selv når jeg ønsker dette så sterkt.

Heldigvis kan jeg trøste meg med at hvis jeg ikke er gravid nå, så kan jeg drikke både i utdrikningslaget jeg skal i neste helg og når vi skal til Toacana på ferie. Hvis jeg er gravid og ikke kan drikke er det selvfølgelig enda bedre, men jeg skal ikke akkurat gråte av skuffelse hvis jeg får negative tester heller :)

Jeg fikk svak strek 9 dpo med 25 mlu :D
Men dette er ofte for tidlig uansett! Men var velsig testetøs kan du si:hilarious:
Håper det er en spire på vei:dummy1: spennende dager i vente!
 
8 dpo


Hm, har jeg alltid blitt så tidlig trøtt på kvelden? Klokka er fem på åtte lørdag kveld, og jeg har bare lyst til å sove. Håper det skyldes en tidlig graviditet, selv om jeg like gjerne kan være sliten etter en dag i sola. Jeg hadde jo håpet å teste på mandag, men nå ser jeg at testene jeg har først slår ut på 25 mlU/ml hCG, og da er vel 10 dpo litt i tidligste laget ... Vet ikke når de med den følsomheten vanligvis slår ut, jeg? Ved IKM?

Jeg er veldig spent nå, før mine første tester. Føler jo på sett og vis at det kan ha klaffa, men jeg har en velutviklet fantasi, og klarer sikkert å lure meg selv når jeg ønsker dette så sterkt.

Heldigvis kan jeg trøste meg med at hvis jeg ikke er gravid nå, så kan jeg drikke både i utdrikningslaget jeg skal i neste helg og når vi skal til Toacana på ferie. Hvis jeg er gravid og ikke kan drikke er det selvfølgelig enda bedre, men jeg skal ikke akkurat gråte av skuffelse hvis jeg får negative tester heller :)

Ferie i Toscana, det høres jo helt nydelig ut :joyful: ble nesten litt misunnelig :D
Er jo noen det klaffer for på første forsøk, kan like godt være deg :happy:
 
Jeg hadde ikke leita langt nok ned i testposen min - fant en med høyere følsomhet (10 mlu), og da klarte jeg ikke å vente mer. I virkeligheten er det en tydelig, men svak strek(!)
E41C0C88-34E9-4BA9-BCCA-0F8A5D86AB32.jpeg

Shit!!!!!!

:happy093

Usikker på om den kommer fram når jeg laster opp bildet her.
 
Back
Topp