Prøvedagbok: klare for nummer to!

Skjønner godt at du syns det er kjempespennende! Du vet jo at det kan ta tid også, hvis du klarer er det nok bra å prøve å ikke tenke for mye på det. Vi brukte to år på å bli gravid med førstemann, og det var to tøffe år. Så vil råde deg til å leve så normalt som mulig. Lykke til!!
 
Skjønner godt at du syns det er kjempespennende! Du vet jo at det kan ta tid også, hvis du klarer er det nok bra å prøve å ikke tenke for mye på det. Vi brukte to år på å bli gravid med førstemann, og det var to tøffe år. Så vil råde deg til å leve så normalt som mulig. Lykke til!!

To år var lenge. Godt at det gikk til slutt! Setter veldig pris på råd om å leve som vanlig, merker jeg ikke har lyst til å leve som om jeg var gravid før det faktisk er aktuelt. Like etter EL denne perioden skal vi på en restaurant med Michelinstjerne, som vi har gleda oss til lenge. Det passer veldig fint at en graviditetstest ikke har mulighet til å slå ut positivt før etter dette restaurantbesøket (om vi er så heldige at det skulle klaffe), og at jeg skal leve som vanlig (altså spise både spekemat, alt av sjømat og, ikke minst, bestille vinpakke) til jeg står med en positiv test i hånda.
 
Blæ, jeg stresser altfor mye på jobb for tida. Jeg er jo ny i jobben, men det føles som det blir forventa at vi som er nye skal klare like mye som de som har vært der i flere år. Det betyr høye stressnivåer og lange dager for min del. For det er komplett umulig for meg å bli ferdig med alt innenfor en vanlig arbeidsdag. Håper ikke eggløsning blir forskjøvet igjen, på grunn av stresset, sånn som den ble forrige gang. Jeg er nemlig så klar for å prøve!:D

Jeg er nå på dag 10 i syklusen. Dag 16 (onsdag 10 juli) skal eggløsning finne sted hvis Flo har rett. Tenker jeg begynner å teste for eggløsning i helga, her skal vi ikke gå glipp av noe, nei! :p For det er vel ikke vits i å teste allerede i dag?

Kanskje jeg må sjekke. Synd å gå glipp av en sjanse pga noe sånt.

Ellers skjer det lite. Har kommet så smått i gang med trening igjen denne uka og forrige, etter en hel måned fullstendig uten. Det føles veldig godt. Drømmer litt om morgentrening i morgen, men samtidig er tanken på å stå opp tidligere enn jeg pleier helt grusom. Vi får se hvordan det blir.
 
Hvis du har mange el-tester liggende så syns jeg du bare skal kjøre på med testingen :D
 
Hvis du har mange el-tester liggende så syns jeg du bare skal kjøre på med testingen :D

Samme her :) Når man ikke kjenner syklusen så godt vet man jo ikke når EL kommer. Jeg ville begynt senest CD12, i hvert fall :)

Har mange, ja, vært på storshopping på billigetester.no :p

Tok en test i dag, den var negativ med veldig svak strek. Det var også plutselig slimete utflod, så virker som noe er på gang snart.

Jeg kjenner egentlig syklusen ganske godt, har observert den siden mars, og den har hele veien vært nøyaktig 29 dager - bortsett fra forrige måned, da bryllup, ny jobb og eggløsningen skulle falle i samme uke (da kom eggløsning noen dager senere). Jeg har stressa mye på jobb denne uka, men satser på litt mer ro neste uke, så kroppen skjønner at det er trygt å slippe egg :p

Jeg har mange tester, så tenker jeg tester igjen på lørdag eller søndag, og så daglig fram til jeg får to sterke streker. Så blir det masse sengekos også de neste dagene. Ifølge Flo er syklusens første mulighet til å bli gravid i morgen, men stor sannsynlighet er det først på onsdag.
 
I går morges var "gratulerer med dagen" det første mannen min sa da jeg våkna. Jeg grynta tilbake at jeg ikke hadde bursdag, men han insisterte på at jo, det hadde jeg. Til slutt måtte vi finne fram kalender på telefonen, og han så at jeg hadde rett, det var ikke i dag.

Senere på dagen, da vi snakka om fruktbar periode og hvor ofte det var lurt å ha sex, sa han at han egentlig hadde tenkt på litt sengekos på morgenen samme dag, men siden det ikke var bursdagen min, droppa han det:rolleyes:

Nå er vi på dag to i fruktbar periode, og jeg forventer, mildt sagt, litt action i dag. Jeg har jo til og med bursdag;) Han var egentlig innstilt på daglig sex i dagene rundt eggløsning, sa han, men jeg tror kanskje det var greit at det ikke ble noe i går, vi er jo åpenbart ikke vant til daglig sengekos, så greit å være sikker på at vi har lyst de dagene det teller mest.

Nå er jeg veldig spent på tiden framover :)
 
Last edited:
I går morges var "gratulerer med dagen" det første mannen min sa da jeg våkna. Jeg grynta tilbake at jeg ikke hadde bursdag, men han insisterte på at jo, det hadde jeg. Til slutt måtte vi finne fram kalender på telefonen, og han så at jeg hadde rett, det var 6. juli, ikke 7.

Senere på dagen, da vi snakka om fruktbar periode og hvor ofte det var lurt å ha sex, sa han at han egentlig hadde tenkt på litt sengekos på morgenen samme dag, men siden det ikke var bursdagen min, droppa han det:rolleyes:

Nå er vi på dag to i fruktbar periode, og jeg forventer, mildt sagt, litt action i dag. Jeg har jo til og med bursdag;) Han var egentlig innstilt på daglig sex i dagene rundt eggløsning, sa han, men jeg tror kanskje det var greit at det ikke ble noe i går, vi er jo åpenbart ikke vant til daglig sengekos, så greit å være sikker på at vi har lyst de dagene det teller mest.

Nå er jeg veldig spent på tiden framover :)

Gratulerer så mye med dagen din :D:D
Håper du blir vartet opp litt ekstra i dag:happy:

Er så moro at vi er ca likt i løypa, hyggelig å ha noen å følge med :) Tar du El tester? Er de positive enda? :)

Ha en Superfin bursdag :joyful:
 
Gratulerer så mye med dagen din :D:D
Håper du blir vartet opp litt ekstra i dag:happy:

Er så moro at vi er ca likt i løypa, hyggelig å ha noen å følge med :) Tar du El tester? Er de positive enda? :)

Ha en Superfin bursdag :joyful:
Tusen takk! Jeg har virkelig blitt varta opp, ingenting å klage på :D

Enig, veldig gøy å følge med på deg også, når vi ligger så likt i løypa! Jeg tar El-tester, men har ikke fått noen positiv enda. Flo estimerer eggløsning til onsdag, og hvis det stemmer er det vel tirsdag jeg skal få en positiv test. Tenker likevel jeg tester i morgen også. Hva med deg, tar du eggløsningstester?

Gratulerer med dagen :D

Tusen takk!



Jeg har egentlig hatt en veldig fin dag. Fikk deilig frokost og gaver på morgenen. Mannen hadde kjøpt en snekkerbukse som man kan stille på for at den skal passe også med gravidmage i gave til meg. Jeg ser ikke helt for meg meg selv i snekkerbukse, men det var veldig fint tenkt og jeg kommer nok til å bruke den og bli glad i den. Det ble noen glass vin og litt vel mye muffins på kvelden, så nå sitter jeg kvalm på do mens mannen sover.

Vi skulle ha litt sengekos tidligere i kveld. Han visste at det var en «fruktbar dag», og klarte ikke å komme. Tenkte altfor mye. Jeg blir så redd for at dette skal bli et problem. Det har ikke vært noen sak på flere år, men plutselig stoppet det litt for ham. Tror ikke jeg skal nevne så mye om eggløsning til ham framover, han blir bare stressa, og da går det ikke. Jeg må innrømme at jeg ble veldig lei meg i kveld og griner litt nå for at det ikke ble noe ordentlig forsøk i kveld. Jeg trodde liksom ikke det var det å prøve å få svømmerne ut som var greia med å prøve :p Det ordner seg sikkert, og det er jo mange dager igjen av den fruktbare perioden. Likevel. Jeg er litt skuffa.
 
Så koselig bursdagsgave :)

åååh skjønner at du er skuffa! men satser på at det går seg til, og at dere får lagt inn noen aksjer når det virkelig gjelder :D
 
Så koselig bursdagsgave :)

åååh skjønner at du er skuffa! men satser på at det går seg til, og at dere får lagt inn noen aksjer når det virkelig gjelder :D

Jaa, veldig koselig! Han vil det så mye, han også, jeg tror det er litt derfor det ikke funka. Det går seg helt sikkert til, bare litt uvant at det har noe å si om han får utløsning eller ikke, sikkert. Vi må da få det til én av de neste dagene, enten i dag, i morgen eller onsdag! :D

Gratulerer med dagen! :)

Klem til deg ❤️ Forstår at du er skuffet. Det er kanskje lurt og ikke si så mye til han om hvor du er i syklusen, så han ikke stresser med det? Det kan jo ha vært en engangsgreie også, satser på det! :)

Tusen takk! :Heartred Jeg er litt overfølsom av meg, er en sånn som føler veldig mye av gangen, og så går det stort sett ganse fort over. Så jeg ble veldig skuffa i går, men bryr meg ikke så veldig nå :) Tenker jeg skal la være å si noe om hvor i syklusen jeg er framover, ja, er ikke noe poeng i å lage stress!
 
Skjønner at det kan være litt stressende, men det går seg nok til etterhvert :):Heartred
Er jo mye spenning og forventninger i starten når man bestemmer seg for å prøve :)
Har vært flere ganger vi har holdt på vel og lenge, men med litt tålmodighet og god tid går det som regel fint :rolleyes:
 
Skjønner at det kan være litt stressende, men det går seg nok til etterhvert :):Heartred
Er jo mye spenning og forventninger i starten når man bestemmer seg for å prøve :)
Har vært flere ganger vi har holdt på vel og lenge, men med litt tålmodighet og god tid går det som regel fint :rolleyes:

Takk for forståelse! :) Godt det ikke bare er oss!

I går kveld fikk vi lagt inn aksjer :D Jeg har fortsatt ikke fått en eneste positiv eggløsningstest, til tross for at el skal være i morgen. Testa både i morges og etter jobb, men streken er veldig svak. Jeg tror ikke el har vært tidligere enn normalt, den blir sikkert heller litt seinere på grunn av stresset mitt. Jeg synes det er vanskelig både å drikke lite vann og å samle opp tiss, da, så det kan jo hende det bare har vært for utvanna. Tenker vi fortsetter med sengekos til dagen etter positiv test eller til jeg skjønner at EL må ha vært selv om jeg ikke har klart å fange det opp.
 
B6490505-D317-41CD-AC50-192BC224D14C.jpeg
:happy093. Hurra for aksjer, da er dere i gang!
Hihi, ja!! Stor stas :D

Har fortsatt å teste for eggløsning, og endelig nå i morges kom positiv test! Det betyr, hvis jeg har forstått det rett, at el kommer om noen timer/i morgen?

Satser på mer aksjer etter jobb og i morgen :)
 
Back
Topp