Prøvedagbok: klare for nummer to!

Wohoo! Da var vi godt gift (for en uke siden)! Det var en helt fantastisk dag, og jeg kunne ønske den aldri tok slutt - men samtidig er det deilig å ikke planlegge bryllup lenger nå. Og ikke minst - vi er klare for pp1! Ifølge Flo er neste eggløsning 9. juli, så da er det bare å kjøre på uten å hoppe av i svingen :)

Jeg er så spent og så klar for dette!!
 
Gratulerer så mye som nygift:Heartred
Blir spennende å følge med på hva som skjer videre :happy:
 
Nå bare venter jeg på mensen, for når den er ferdig, da er det ganske snart gravidsjanser! Veldig irriterende at det tar så lang tid før den kommer. Jeg skulle normalt sett med min 29 dagers syklus ha fått mensen på fredag. For moro skyld tok jeg en eggløsningstest etter bryllupet, og så snart jeg la inn det positive resultatet i Flo, forskjøv den predikert mens med tre dager og forteller meg at mensen sannsynligvis blir tre dager forsinket. Jeg blir så imponert over at dette later til å stemme!

Jeg begynte i ny jobb mandagen i samme uke som vi gifta oss på lørdag, og det ble en del stress. Jeg antar at det er årsaken til noe seinere eggløsning, og tydeligvis også seinere menstruasjon. Litt kjipt at syklusene har vært så stabile siden jeg slutta på p-piller i mars, og så krøller seg nå, men jeg regner med det var litt spesielt akkurat denne måneden. Nå er i hvert fall puppene ømme og alt ligger til rette for at mensen er underveis.

Men ja. Vi blir snart prøvere - helt på ordentlig. Vi har bestemt oss for å bli foreldre! Det er rart å tenke på.

Jeg tror det er viktig å ikke stresse med prøvinga, nå i starten. Bare kose oss, og litt ekstra kos rundt eggløsning. Jeg kommer til å ta eggløsningstester for å holde litt styr på syklusen og når det lønner seg mest, men vil prøve å beholde litt spontanitet og romantikk også. Det er nok viktig at jeg ikke tar helt av med testing og babytanker - for det er jeg disponert for å gjøre :p

Håper dere har en fin søndag :)
 
Det er nok som du sier lurt å ikke stresse for mye med prøving, selv om det ikke alltid er like enkelt. Lykke til med prøvingen og i ny jobb :Heartred
 
Det er nok som du sier lurt å ikke stresse for mye med prøving, selv om det ikke alltid er like enkelt. Lykke til med prøvingen og i ny jobb :Heartred


Tusen takk! :Heartred Alt sammen er veldig spennende :)

Huff, ja, selv om vi ikke har begynt vår første prøveperiode enda engang, går jeg rundt og vurderer å ta graviditetstest, bare fordi jeg teoretisk sett kaaaan være gravid, selv om vi halvveis prøvde å unngå det denne syklusen. Jeg vet at tr er litt forsinka i henhold til tidspunkt for eggløsning og Flo sine beregninger - og likevel går jeg altså rundt og planlegger at jeg tester på torsdag hvis tr ikke har kommet enda. Må bare le av meg selv, det blir for dumt, dette! Hvis jeg lar dette få fritt spillerom kan det fort bli dyrt med tanke på innkjøp av tester!
 
Tusen takk! :Heartred Alt sammen er veldig spennende :)

Huff, ja, selv om vi ikke har begynt vår første prøveperiode enda engang, går jeg rundt og vurderer å ta graviditetstest, bare fordi jeg teoretisk sett kaaaan være gravid, selv om vi halvveis prøvde å unngå det denne syklusen. Jeg vet at tr er litt forsinka i henhold til tidspunkt for eggløsning og Flo sine beregninger - og likevel går jeg altså rundt og planlegger at jeg tester på torsdag hvis tr ikke har kommet enda. Må bare le av meg selv, det blir for dumt, dette! Hvis jeg lar dette få fritt spillerom kan det fort bli dyrt med tanke på innkjøp av tester!

Kjenner meg godt igjen, føler meg helt skrullete noen ganger :hilarious: Jeg kjøpte massevis av tester fra Kina som jeg bare kan blåse av. De var kjempebillig og da har jeg ikke så dårlig samvittighet for å teste ofte. Om en av de skulle bli positiv eller jeg blir usikker så har jeg norske tester jeg kan bruke. Bedre å teste enn å undre og stresse tenker jeg :)
 
Kjenner meg godt igjen, føler meg helt skrullete noen ganger :hilarious: Jeg kjøpte massevis av tester fra Kina som jeg bare kan blåse av. De var kjempebillig og da har jeg ikke så dårlig samvittighet for å teste ofte. Om en av de skulle bli positiv eller jeg blir usikker så har jeg norske tester jeg kan bruke. Bedre å teste enn å undre og stresse tenker jeg :)

Haha, samme her, litt skrullete iblant. Jeg har også kjøpt masse billige tester fra Kina eller hvor de nå er fra, de jeg har kjøpt. Men for egen del tror jeg at jeg må prøve å vente med å teste til jeg skulle fått mensen, da får man jo tydeligere streker også ... Det er noe med det, at lenge nok før IKM blir det vanskelig å stole på en negativ test også. Men jeg understreker at jeg prøver å la være å teste tidlig, vi får se hvordan det går, nå som vi skal i gang med pp1 :p
 
Noen har jo bedre viljestyrke enn andre men jeg hadde alltid ambisjoner om og vente til i hvert fall 10 DPO. Med unntak av da jeg ble gravid sist, da klarte jeg det, så begynte jeg 8 DPO :hilarious: Fikk faktisk ganske tydelige streker 10-11 DPO og digital slo ut 9 DPO :)

Så gøy at du fikk tydelige streker! Det må være veldig spennende å følge med på når strekene blir stadig sterkere :D

Jeg kan ha god viljestyrke på visse ting, men det er noe med motivasjonen, da ... Kjenner det er lettere å finne viljestyrke til å unngå å kjøpe ting eller til å ikke spise godteri enn det er å ikke teste. Hakket mer ambivalent til det, særlig med de billige testene i hus! Kanskje jeg må la det gå litt sport i det, hadde vært veldig gøy om jeg kunne vist den første testen til mannen og han så streken med en gang .p
 
Da var det fredag, dere! :D Hurra!

Jeg fikk mensen på tirsdag, veldig deilig at den kom, så jeg får den unnagjort. Nå begynner blødningene å avta, så jeg håper å bli ferdig i morgen eller i hvert fall søndag. Menstruasjonen er mye lenger nå enn da jeg gikk på p-piller, og jeg har mye mer menssmerter også. Får så mye luft i magen og blir skikkelig uggen, med vondt i ryggen og "stramming" i magen hele tida. Det er mindre vondt i dag, så satser på at det snart er helt over nå. Ikke minst fordi det da virkelig nærmer seg prøving! :D :D I uke 30 regner jeg med å ta min første graviditetstest! Eggløsning kommer jeg nok til å teste masse for.

Huff, jeg er altfor klar for dette, kommer til å gå på en skikkelig smell hvis det tar lang tid før jeg blir gravid.

Jeg følte egentlig ikke et stort behov for helg i morges, men nå, som jeg sitter i sofaen med et glass vin, er det VELDIG deilig at det er helg. Det har vært mye å lære i den nye jobben denne helga også, og i neste uke braker det løs med masse feriefravær. Jeg håper jeg har blitt god nok i jobben til å faktisk få tatt unna litt.
 
Så spennende, gleder meg til og følge med! :D Jeg var overklar da vi prøvde på første og de 5 månedene det tok føltes som flere år :hilarious: Håper det klaffer fort for dere!

Takk! :D Åh, skjønner at fem måneder føltes lenge! Det er vel helt vanlig, men når en er så klar, så blir det jo som en evighet :p Jeg synes jo det føles som en evighet NÅ å skulle vente til slutten av juli med å teste, haha :)
 
Spennende tider i møte:) ser vi ligger ganske likt, blir testing i uke 30 for meg også :D
 
Back
Topp