Prøvedagbok: klare for nummer to!

På tide med en liten oppdatering av dagboka her nå. I dag er jeg 23-6 på vei, og i morgen blir det da 24 uker akkurat. Den siste uka har jeg kjent godt med liv i magen selv om jeg har morkaka foran, det er veldig kos. Føler det hele blir litt mer virkelig, selv om det også føles helt sært å ha et lite vesen inni magen min!

I morgen skal jeg på første time til jordmor, har ellers kun hatt én time hos legen + ultralyd. Jeg er ganske spent på hvordan det blir hos jordmor - hva skal jeg der, utenom å levere urinprøve, liksom? Burde jeg hatt masse spørsmål til henne? Føler meg altfor avslappa med tanke på graviditeten :p

Jeg veide meg igjen i går morges, og fant da ut at jeg til sammen hittil har lagt på meg 5,8 kilo. Jeg hadde bare lagt på meg 200 gram fra 26. november til 7. desember (litt over en uke) så det virker som økningen kanskje avtar litt, i hvert fall. Det er sikkert greit for at hodet skal kunne henge med. Det er jo litt rart når kroppen forandrer seg så fort at en ikke rekker å blunke før en ny kilo har kommet på. Jeg har lest at vektøkningen ofte er størst mellom uke 17 og 24, så satser på at det går litt mer gradvis nå. Det hjelper nok også med litt mindre godteri og tull.

Håper du som titter innom har hatt en fin helg! :)
 
På tide med en liten oppdatering av dagboka her nå. I dag er jeg 23-6 på vei, og i morgen blir det da 24 uker akkurat. Den siste uka har jeg kjent godt med liv i magen selv om jeg har morkaka foran, det er veldig kos. Føler det hele blir litt mer virkelig, selv om det også føles helt sært å ha et lite vesen inni magen min!

I morgen skal jeg på første time til jordmor, har ellers kun hatt én time hos legen + ultralyd. Jeg er ganske spent på hvordan det blir hos jordmor - hva skal jeg der, utenom å levere urinprøve, liksom? Burde jeg hatt masse spørsmål til henne? Føler meg altfor avslappa med tanke på graviditeten :p

Jeg veide meg igjen i går morges, og fant da ut at jeg til sammen hittil har lagt på meg 5,8 kilo. Jeg hadde bare lagt på meg 200 gram fra 26. november til 7. desember (litt over en uke) så det virker som økningen kanskje avtar litt, i hvert fall. Det er sikkert greit for at hodet skal kunne henge med. Det er jo litt rart når kroppen forandrer seg så fort at en ikke rekker å blunke før en ny kilo har kommet på. Jeg har lest at vektøkningen ofte er størst mellom uke 17 og 24, så satser på at det går litt mer gradvis nå. Det hjelper nok også med litt mindre godteri og tull.

Håper du som titter innom har hatt en fin helg! :)

Her går det unna må jeg si:joyful: Så utrolig koselig å kjenne liv, jeg har alltid lurt på hvordan det kjennes ut å ha en liten en inni magen o_O:rolleyes:
Tror det er bare er et sunnhetstegn at du ikke bekymrer deg så mye, at du er avslappet jeg :)Det er nok det beste både for mor og baby :happy: spørsmålene kommer etterhvert skal du se, og da kan du spørre jordmor underveis :)
 
Gleder meg! Du har helt rett, termin 2. april og førstegangs :) Merker at det er en spennende tid! Du har samme termindato og er også førstegangs?
Ja det stemmer :D håper egentlig på at han kommer før, i slutten av mars er passelig :)
 
Ja det stemmer :D håper egentlig på at han kommer før, i slutten av mars er passelig :)

Hehe, jeg vil ha all den permisjonen jeg har rett på, så håper egentlig at babyen blir født like over kl. 12 natt til 2. april :D Men er egentlig ellers enig i at han/hun godt kan komme litt før :)
 
Så mye for å være avslappa! :smiley-ashamed008

Det ble en kort arbeidsdag på meg i dag, for i går etter jeg hadde vært hos jordmor klarte jeg å falle ordentlig hardt og vondt på ryggen på vei til jobb. Det gikk greit, og jeg bekymra meg ikke noe særlig, men jeg kjente minimalt med liv både i går og i dag, i tillegg til vondt i ryggen. Jeg ble så redd. Når jeg først begynte å tenke på det klarte jeg ikke å slippe tanken, jeg gråt litt på jobb og da jeg styrta en brus uten å kjenne noe liv, ringte jeg fødeavdelingen. De ville gjerne ta meg inn på sjekk med en gang, selv om de sa det stort sett går helt bra. Jeg dro fra jobb litt etter lunsj. Jordmor lette i noe som føltes som en evighet etter hjertelyden. Men til slutt fant hun den, det slo som bare det, og jordmoren mente det hørtes ut som den også bevega seg masse. Antakelig lå den sånn at jeg ikke kunne merke noe.

Jeg er SÅ letta!! Tydeligvis er jeg ganske glad i den lille klumpen vår allerede :Heartred

Det var også veldig godt å bli møtt på en så flott måte på sykehuset. Jeg fikk beskjed om at jeg bare må ringe igjen hvis det skulle være noe. Herlighet, så heldige vi er med helsevesenet vårt!

Ønsker en god kveld videre til alle :)
Hilsen smånevrotisk og glad preggosaurus
 
Så mye for å være avslappa! :smiley-ashamed008

Det ble en kort arbeidsdag på meg i dag, for i går etter jeg hadde vært hos jordmor klarte jeg å falle ordentlig hardt og vondt på ryggen på vei til jobb. Det gikk greit, og jeg bekymra meg ikke noe særlig, men jeg kjente minimalt med liv både i går og i dag, i tillegg til vondt i ryggen. Jeg ble så redd. Når jeg først begynte å tenke på det klarte jeg ikke å slippe tanken, jeg gråt litt på jobb og da jeg styrta en brus uten å kjenne noe liv, ringte jeg fødeavdelingen. De ville gjerne ta meg inn på sjekk med en gang, selv om de sa det stort sett går helt bra. Jeg dro fra jobb litt etter lunsj. Jordmor lette i noe som føltes som en evighet etter hjertelyden. Men til slutt fant hun den, det slo som bare det, og jordmoren mente det hørtes ut som den også bevega seg masse. Antakelig lå den sånn at jeg ikke kunne merke noe.

Jeg er SÅ letta!! Tydeligvis er jeg ganske glad i den lille klumpen vår allerede :Heartred

Det var også veldig godt å bli møtt på en så flott måte på sykehuset. Jeg fikk beskjed om at jeg bare må ringe igjen hvis det skulle være noe. Herlighet, så heldige vi er med helsevesenet vårt!

Ønsker en god kveld videre til alle :)
Hilsen smånevrotisk og glad preggosaurus

Huff, så ekkelt å falle sånn med kul på magen :( skjønner godt du ble bekymret! Det er bedre å ringe en gang for mye!!
Var jo ikke sånn at du bekymret deg helt ut av løse luften heller...
Godt alt var i orden :Heartred
 
Huff, så ekkelt å falle sånn med kul på magen :( skjønner godt du ble bekymret! Det er bedre å ringe en gang for mye!!
Var jo ikke sånn at du bekymret deg helt ut av løse luften heller...
Godt alt var i orden :Heartred

Ja, det var litt ekkelt, særlig når jeg begynte å tenke ordentlig over det. Det er så glatt overalt, så mannen skal kjøpe brodder til meg i morgen :p Takk for omtanke :Heartred
 
Ja, det var litt ekkelt, særlig når jeg begynte å tenke ordentlig over det. Det er så glatt overalt, så mannen skal kjøpe brodder til meg i morgen :p Takk for omtanke :Heartred

Brodder er supert, har det selv :happy: Bare å være forsiktig på glatta :)
 
Så mye for å være avslappa! :smiley-ashamed008

Det ble en kort arbeidsdag på meg i dag, for i går etter jeg hadde vært hos jordmor klarte jeg å falle ordentlig hardt og vondt på ryggen på vei til jobb. Det gikk greit, og jeg bekymra meg ikke noe særlig, men jeg kjente minimalt med liv både i går og i dag, i tillegg til vondt i ryggen. Jeg ble så redd. Når jeg først begynte å tenke på det klarte jeg ikke å slippe tanken, jeg gråt litt på jobb og da jeg styrta en brus uten å kjenne noe liv, ringte jeg fødeavdelingen. De ville gjerne ta meg inn på sjekk med en gang, selv om de sa det stort sett går helt bra. Jeg dro fra jobb litt etter lunsj. Jordmor lette i noe som føltes som en evighet etter hjertelyden. Men til slutt fant hun den, det slo som bare det, og jordmoren mente det hørtes ut som den også bevega seg masse. Antakelig lå den sånn at jeg ikke kunne merke noe.

Jeg er SÅ letta!! Tydeligvis er jeg ganske glad i den lille klumpen vår allerede :Heartred

Det var også veldig godt å bli møtt på en så flott måte på sykehuset. Jeg fikk beskjed om at jeg bare må ringe igjen hvis det skulle være noe. Herlighet, så heldige vi er med helsevesenet vårt!

Ønsker en god kveld videre til alle :)
Hilsen smånevrotisk og glad preggosaurus
Huff så ekkelt å falle sånn. Skjønner godt du ble både redd og bekymra. Godt at alt ser bra ut, og at du følte deg så godt ivaretatt på føden.

Haha.. preggosaurus har jeg aldri hørt som kallenavn før. Søtt :love7
 
Så mye for å være avslappa! :smiley-ashamed008

Det ble en kort arbeidsdag på meg i dag, for i går etter jeg hadde vært hos jordmor klarte jeg å falle ordentlig hardt og vondt på ryggen på vei til jobb. Det gikk greit, og jeg bekymra meg ikke noe særlig, men jeg kjente minimalt med liv både i går og i dag, i tillegg til vondt i ryggen. Jeg ble så redd. Når jeg først begynte å tenke på det klarte jeg ikke å slippe tanken, jeg gråt litt på jobb og da jeg styrta en brus uten å kjenne noe liv, ringte jeg fødeavdelingen. De ville gjerne ta meg inn på sjekk med en gang, selv om de sa det stort sett går helt bra. Jeg dro fra jobb litt etter lunsj. Jordmor lette i noe som føltes som en evighet etter hjertelyden. Men til slutt fant hun den, det slo som bare det, og jordmoren mente det hørtes ut som den også bevega seg masse. Antakelig lå den sånn at jeg ikke kunne merke noe.

Jeg er SÅ letta!! Tydeligvis er jeg ganske glad i den lille klumpen vår allerede :Heartred

Det var også veldig godt å bli møtt på en så flott måte på sykehuset. Jeg fikk beskjed om at jeg bare må ringe igjen hvis det skulle være noe. Herlighet, så heldige vi er med helsevesenet vårt!

Ønsker en god kveld videre til alle :)
Hilsen smånevrotisk og glad preggosaurus
Huff, så skummelt! Du gjorde det rette vedå kontakte føden :) Godt å bli beroliget med at alt hørtes bra ut.

Klart man blir glad i den lille inni magen:Heartred Godt å høre at alt gikk bra:happy:
 
Uke 25+5

Da var det endelig juleferie! Har ikke ord for hvor deilig det er å skulle ha fra fra jobben noen dager nå :Heartred

I dag blir det en litt styrete dag, må få på plass alle siste gjøremål før julaften. I morgen skal vi reise nedover til mamma for julefeiring. Hun er så spent på å se magen min, nesten redd hun blir skuffa, for selv om jeg både kjenner og ser magen tydelig selv er det ikke sånn at den stikker ut og roper «se på meg». Men julekjolen jeg har kjøpt meg framhever magen veldig, da.

Ellers har det skjedd noe stort denne uka: mannen har fått kjenne spark på utsida av magen. Jeg har kjent det en stund, men endelig kan de kraftigste sparkene kjennes utenpå også for ham. Han syntes det var veldig stas.

God jul, da, dere! :Heartred
 
Så godt å lese at alt står bra til med deg og baby. :D
Jeg har bevisst prøvd å ikke være så mye inne på babyverden. For å ikke stresse så fælt med å bli gravid. Men nå som jeg endelig har fått en liten spire i magen selv føler jeg meg mer avslappet.
25 uker allerede! Syns ikke det er lenge siden du skrev at du hadde fått positiv test jeg :rolleyes:

håper du får en kjempe fin jul. Morsomt at spark kan kjennes utenpå nå.
 
Så kjekt at dere kan kjenne begge to nå :Heartred:Heartred:Heartred
Kos dere med julefeiring og fri fra jobb.

God jul :santa
 
Så godt å lese at alt står bra til med deg og baby. :D
Jeg har bevisst prøvd å ikke være så mye inne på babyverden. For å ikke stresse så fælt med å bli gravid. Men nå som jeg endelig har fått en liten spire i magen selv føler jeg meg mer avslappet.
25 uker allerede! Syns ikke det er lenge siden du skrev at du hadde fått positiv test jeg :rolleyes:

håper du får en kjempe fin jul. Morsomt at spark kan kjennes utenpå nå.

Det var sikkert lurt å begrense tidsbruk på babyverden en del mens dere prøvde. Det kan bli slitsomt i lengden, selv om det også er fint å "dele" tiden med andre i samme situasjon. Gratulerer så mye med en spire selv :Heartred Haha, ja, når jeg ser tilbake har tida gått veldig fort, selv om det ikke har føltes sånn underveis, akkurat. Plutselig er det du som er 25 uker på vei ;) Håper du også har en veldig fin jul :Heartred


Så kjekt at dere kan kjenne begge to nå :Heartred:Heartred:Heartred
Kos dere med julefeiring og fri fra jobb.

God jul :santa

Ja, veldig kjekt at begge kan kjenne!! Selv om det bare har skjedd sånn 2 ganger hittil. Det blir jo heldigvis bare mer og mer :Heartred
Håper du også koser deg masse med julefeiring :Heartbigred
 
Mandag 30. desember, uke 27+0

Da var en ny milepæl nådd - ifølge Babyverdens trimesterinndeling går jeg nå inn i tredje trimester. Det er litt stas. Om få dager er det bare 13 uker til termin, og jeg har kun 10 uker på jobb foran meg før det er tid for permisjon. Jeg gleder meg helt latterlig mye til permisjon, skulle ikke tro jeg trivdes på jobb :p Jeg trives jo veldig godt, men blir også veldig sliten, og klarer ikke å legge fra meg jobben. Drømmer fortsatt om jobb de fleste nettene, og merker tankene går over på jobb også når jeg har fri. Det er litt slitsomt.

Hva vi driver med om dagen
Den siste uka har vi kjøpt masse gulpekluter, smekker og sengetøy brukt, så nå skal vi ha det vi trenger på den fronten for en stund. Vi har også kjøpt bilstol med base (brukt i seks måneder, i god stand). Mannen er i gang med å planlegge barnerommet og med å rydde ut sine egne ting derfra (det har hittil vært kombinert gjesterom og spillrom for ham, og vi har lagra masse forskjellige ting der). Selv har jeg rydda i gamle ting, lagt av en del som skal gis til Fretex og sett over det lille vi har av babyklær. Vi har veldig lite, og jeg skjønner at vi nok trenger en del mer enn vi har i de minste størrelsene, men jeg er usikker på hva vi egentlig trenger. Jeg har et håp om å kjøpe mest mulig brukt, men gidder ikke sånne "babypakker", som folk selger, det er da mye bedre å velge de plaggene en faktisk vil ha! Vi skal innom et par bruktbutikker i dag.

Formen og kroppen
Formen begynner å bli litt dårligere igjen. Den siste uka har jeg vært mer kvalm igjen, i tillegg til at jeg må spise latterlig små porsjoner for å slippe følelsen av at maten presses opp igjen. Jeg er også ganske sliten, men det har ikke vært noe problem, siden vi har hatt ferie.

En del av klærne mine, særlig treningsklær og jeans, begynner å bli for små, samtidig som gravidbuksene jeg kjøpte for en evighet siden fortsatt er for store. Går mye i kjole, og ellers i et par myke "joggebukser" jeg har fra Only, som ser litt ordentlige ut samtidig som de har godt med plass i livet.

Jeg veide meg på lørdag morgen, da veide jeg 68,1 kg, og har dermed gått opp 6,3 kg fra før graviditeten. I og med at jeg ikke har plass til noe særlig mat, blir det veldig lite godteri for tida - til tross for at jeg har en halv plate melkesjokolade som venter på meg i kjøleskapet og en hel pose potetgull i kjøkkenskapet. Jeg hadde store planer om å kose meg skikkelig med i jula, men kan rett og slett ikke prioritere tomme kalorier når plassen i magen er så begrensa og jeg vet babyen trenger ordentlig næring. Dette med liten plass i magen gjør at jeg plutselig ikke er redd for å legge på meg for mye i fett lenger (kan selvsagt fortsatt gå opp mange kilo i vann etc, men om dette vedvarer er det lite trolig at jeg legger på meg fett), men desto mer opptatt av at det jeg spiser bør bidra positivt.

Jeg vil jo selvfølgelig legge på meg det som trengs for at babyen skal ha det bra, så jeg håper at det fortsatt er litt som i første delen av svangerskapet - at babyen tar det den trenger mens det er jeg som blir skadelidende om jeg ikke får i meg nok. Jeg småspiser litt på nøtter innimellom, men merker det ikke skal mye til før jeg får en veldig ubehagelig følelse i bryst og hals (ikke helt halsbrann, men på nippet). Føler meg så lett helt stinn, selv om måltidsstørrelsen er halvparten av hva jeg pleide å spise før. Rare greier. Det kan jo hende det går over, men logikken forteller meg at livmor og baby kun vil vokse og dermed gi stadig mindre plass til magesekken de neste ukene.


Fysisk aktivitet
Vi har vært passelig flinke til å komme oss en del på treningssenter i juleferien. Det er dårlig med timer om dagen, og har blitt egentrening. Jeg tar det ganske med ro, og tenker at det viktigste er å være der, og gjøre noen styrkeøvelser, særlig på rygg, armer og bein, og få opp pulsen litt, enten i oppoverbakke på tredemølle eller på elipsemaskin.

Jeg er litt gira nå, for jeg har bytta treningssenter. Hittil har mannen og jeg trena på samme treningssenter, men nå har jeg meldt meg inn på et kvinnetreningssenter hvor de har en del egne timer for gravide. Jeg kjenner det skal bli veldig greit å få vært på gruppetimer som er godt tilrettelagt. Første time der blir nok i løpet av denne uka.

Ellers er det veldig glatt ute - men både mannen og jeg har kjøpt oss brodder, så det er ikke noe stress å gå tur så lenge det er sånn passelig oppholdsvær. Jeg får vondt i korsryggen, men kjenner likevel at det er verdt det. Går roligere enn før graviditeten. Det er mye lettere å være aktiv når det er ferie, så jeg føler vi har fått gode rutiner på plass igjen nå. Satser på å fortsette med en del aktivitet framover mot termin, men det er selvfølgelig vanskeligere sammen med full jobb. Kroppen trenger litt mer tid på å komme seg igjen etter ei økt, eller bare en gåtur, enn den trengte før.


Dette ble et langt innlegg! Det var veldig deilig å skrive litt for å organisere tankene.

Ønsker alle en fin dag videre og et godt nytt år!
 
Last edited:
I morgen har det gått nok en uke - jeg er nå i uke 27+6
Jobb torsdag og fredag gikk overraskende fint med tanke på at jeg har vært en del sliten i det siste. Jeg er fortsatt bestemt for at jeg skal gjøre det jeg kan for å slippe sykmelding, men samtidig vil jeg ikke være utslitt når fødselen skal i gang og babyen kommer heller. Tenker jeg står på og jobber alt jeg kan nå i januar, så får jeg stikke fingeren i jorda og kjenne litt etter igjen i slutten av måneden. Når vi kommer til februar er det jo faktisk bare fem og en halv uke igjen på jobb før permisjonen. Formen har jo vært noe variabel de siste månedene, så jeg tenker det er greit å gjøre opp litt status iblant. Det er veldig typisk meg å presse meg lenger enn det som er bra, og selv om jeg skal yte maks på jobb skal jeg ikke gå i den fella en gang til. Det kan ta så lang tid å "reise seg" igjen.

I morgen skal jeg på time til jordmor, må huske å fikse urinprøve i morgen tidlig. Timen er midt på dagen, det gjør det litt vanskelig, med tanke på at urinprøven helst skal oppbevares i kjøleskap. Selv om prøveglasset er rent utenpå kan det jo hende kolleger synes det er noe ekkelt med et glass tiss stående der, ved siden av alle matpakkene :p Når jeg tenker meg om, tror jeg det er best om jeg kjører til jobb og lar urinprøva ligge i bilen, det er relativt kjøleskapskaldt ute om dagen, så det går sikkert fint.

Mat, trening og vekt
Fortsatt følelsen av å være helt stappmett veldig lett. Når jeg først får denne følelsen sitter den gjerne i veldig lenge - også når jeg er så sulten at magen rumpler. Sykt irriterende.

Veide nøyaktig det samme i morges som jeg gjorde forrige lørdag, men det bekymrer meg egentlig ikke. Så lenge jeg vet at babyen tar det den trenger, og kjenner at jeg selv har litt energi til jobb og livet ellers, er jeg fornøyd.

Jeg var på gravidgruppetime på det "nye" treningssenteret torsdag kveld - er veldig fornøyd, og skal på samme timen igjen i morgen. I kveld skal jeg på yoga som blir tilrettelagt om du forteller at du er gravid. Tenkte å dra på en egen time med gravidyoga senere i uka. Ellers har det vært veldig kjipt vær, så det ble dårlig med aktivitet fredag og lørdag. I dag har vi gått lang tur. Det er så godt å være litt mer i aktivitet igjen!

Forberedelser
På lørdag kjøpte vi stellebord! Kjøpte i tillegg litt andre småting, som kluter, babyteppe og sånt. Henta Apotek1 sin babyboks, som er gratis, den var veldig fin. Stelleplassen ser også flott ut nå. Ellers har jeg avtalt med ei venninne at vi skal kjøpe en del små babyklær av henne. Da tror jeg vi begynner å nærme oss mål med tanke på hva vi må ha i hus før babyen kommer! Gleder meg bare veldig til mannen får skrudd sammen sprinkelsenga, og til barnerommet blir klart for innredning (selv om dette strengt tatt fint kan vente i mange måneder til).

Det var vel alt fra meg for i dag! Jeg har stadig masse å skrive :p Merker jeg blir sykt selvsentrert og babysentrert av å gå gravid - godt å få det ut et sted! Ønsker dere en fin ettermiddag videre, og en god uke :)
 
I morgen har det gått nok en uke - jeg er nå i uke 27+6
Jobb torsdag og fredag gikk overraskende fint med tanke på at jeg har vært en del sliten i det siste. Jeg er fortsatt bestemt for at jeg skal gjøre det jeg kan for å slippe sykmelding, men samtidig vil jeg ikke være utslitt når fødselen skal i gang og babyen kommer heller. Tenker jeg står på og jobber alt jeg kan nå i januar, så får jeg stikke fingeren i jorda og kjenne litt etter igjen i slutten av måneden. Når vi kommer til februar er det jo faktisk bare fem og en halv uke igjen på jobb før permisjonen. Formen har jo vært noe variabel de siste månedene, så jeg tenker det er greit å gjøre opp litt status iblant. Det er veldig typisk meg å presse meg lenger enn det som er bra, og selv om jeg skal yte maks på jobb skal jeg ikke gå i den fella en gang til. Det kan ta så lang tid å "reise seg" igjen.

I morgen skal jeg på time til jordmor, må huske å fikse urinprøve i morgen tidlig. Timen er midt på dagen, det gjør det litt vanskelig, med tanke på at urinprøven helst skal oppbevares i kjøleskap. Selv om prøveglasset er rent utenpå kan det jo hende kolleger synes det er noe ekkelt med et glass tiss stående der, ved siden av alle matpakkene :p Når jeg tenker meg om, tror jeg det er best om jeg kjører til jobb og lar urinprøva ligge i bilen, det er relativt kjøleskapskaldt ute om dagen, så det går sikkert fint.

Mat, trening og vekt
Fortsatt følelsen av å være helt stappmett veldig lett. Når jeg først får denne følelsen sitter den gjerne i veldig lenge - også når jeg er så sulten at magen rumpler. Sykt irriterende.

Veide nøyaktig det samme i morges som jeg gjorde forrige lørdag, men det bekymrer meg egentlig ikke. Så lenge jeg vet at babyen tar det den trenger, og kjenner at jeg selv har litt energi til jobb og livet ellers, er jeg fornøyd.

Jeg var på gravidgruppetime på det "nye" treningssenteret torsdag kveld - er veldig fornøyd, og skal på samme timen igjen i morgen. I kveld skal jeg på yoga som blir tilrettelagt om du forteller at du er gravid. Tenkte å dra på en egen time med gravidyoga senere i uka. Ellers har det vært veldig kjipt vær, så det ble dårlig med aktivitet fredag og lørdag. I dag har vi gått lang tur. Det er så godt å være litt mer i aktivitet igjen!

Forberedelser
På lørdag kjøpte vi stellebord! Kjøpte i tillegg litt andre småting, som kluter, babyteppe og sånt. Henta Apotek1 sin babyboks, som er gratis, den var veldig fin. Stelleplassen ser også flott ut nå. Ellers har jeg avtalt med ei venninne at vi skal kjøpe en del små babyklær av henne. Da tror jeg vi begynner å nærme oss mål med tanke på hva vi må ha i hus før babyen kommer! Gleder meg bare veldig til mannen får skrudd sammen sprinkelsenga, og til barnerommet blir klart for innredning (selv om dette strengt tatt fint kan vente i mange måneder til).

Det var vel alt fra meg for i dag! Jeg har stadig masse å skrive :p Merker jeg blir sykt selvsentrert og babysentrert av å gå gravid - godt å få det ut et sted! Ønsker dere en fin ettermiddag videre, og en god uke :)

Mener fortsatt bestemt at du akkurat ble gravid :p koselig å lese om forberedelsene og gravid aktiviteter :happy: syns du er flink å holde deg aktiv jeg :)
Skjønner at du gjerne vil holde deg i jobb, men jeg tenker også at de få gangene i livet man er gravid, så må man få lov til å tenke litt på seg selv:) så hvis du er utslitt, er det lov å trappe ned litt nå på slutten, så du har litt energi igjen til andre ting enn jobb:)

Håper uken din blir god:happy:
 
Søndag igjen, og i morgen er siste dagen i svangerskapsuke 29 (altså er jeg 29+0 i morgen)

Tida flyr virkelig - føler på det samme selv angående tida, Brooke! Det er så rart, føler meg fortsatt nygravid, selv om det faktisk begynner å nærme seg slutten. Det vil si, termin er først om 81 dager, så det er fortsatt nok av tid. Men ifølge appen Preglife er jeg ferdig med 202 av 283 dager - det er jo litt stas :)

Jeg trives egentlig godt som gravid. Jeg er heldig, som sover godt om nettene, og ikke har bekkenplager. Jeg har ikke overflod av energi, men har konkludert med at det må koste litt å produsere et menneske - så det at jeg i dag bare har lyst til å ligge sammenkrølla i sofaen får jeg bare tåle. Vekta viser det samme som forrige uke, men med tanke på reduserte måltidsstørrelser pga en sammeklemt magesekk og at jeg har forsøkt å småspise mye nøtter etc mellom måltidene, er jeg fornøyd med det. Jeg har tydeligvis klart å få i meg tilstrekkelig energi, og jeg vet mesteparten har vært sunn mat som er bra for meg og baby (selv om jeg gikk på en smell med smågodt og potetgull i helga, det må innrømmes).

Det gikk ganske fint på jobb i uka som har vært, så jeg tenker det skal gå bra den uka som kommer nå også. Jeg passer på å kjenne etter sånn at jeg ikke skal være fullstendig utslitt før permisjonstid, men merker jo at jeg har veldig lyst til å gi det lille ekstra for å holde meg i 100 % jobb til permisjonen. Det er igjen 8 uker og tre dager på jobb.

Akkurat nå driver jeg og manner meg opp til å komme meg ut på en gåtur snart, det snødde veldig tidligere, men nå er det oppholdsvær, så jeg har ingen unnskyldning lenger. Jeg vet det bare er bra for meg og baby med litt bevegelse, men akkurat i dag var det veldig tiltak likevel!

Jeg skal komme meg ut snart. Jeg er så fornøyd med innsatsen den siste uka - med trening mandag, onsdag og fredag, og (kort) gåtur de dagene det ikke har blitt trening. Klart jeg må fortsette den gode statistikken med å komme meg ut på en gåtur i dag også ;)

Etter jeg har gått tur skal jeg igjen bare krølle meg sammen i sofaen og slappe av. Kanskje ta en dusj. Jeg har begynt å tenke en del på fødsel, og i går fikk jeg meg dplay kun fordi jeg vil se på Fødeavdelingen :p Jeg kommer sikkert til å se et par episoder i dag. Ellers skal jeg møte noen venninner på kafé i ettermiddag (planlagt tidligere i uka, da jeg faktisk hadde energi), før middag hjemme med mannen.

Ønsker dere en fin uke, flotte jenter! Jeg synes vi, både prøvere og gravide, skal være stolte over hverdagene vi står i - enten du er sliten og plaget av gravidetetsting eller har tålt skuffelse etter skuffelse på prøvefronten. Vi fortjener alle et klapp på skuldra, og det er viktig å unne seg selv den anerkjennelsen. Husk å ta vare på dere selv - det trengs i denne grå og triste årstida som vi er inne i :Heartbigred
 
Oj, shit! Nå hørte jeg plutselig fuglekvitter utenfor! Det er lenge siden, det! Det har begynt å snø igjen, men nå skal jeg jammen meg ut på tur uansett :D Måtte bare dele det, for jeg ble så glad nå!!
 
Back
Topp