Prøvedagbok: klare for nummer to!

Ja, sant, det blir mye mer virkelig når en holder små babyklær i hendene! Så gøy, men nå må jeg slutte for en god stund - er så lett å ta helt av med den babykleshandlinga!

Uke 15 er egentlig ganske passelig tidspunkt å fortelle på jobb :) Ville så gjerne fortalt nå jeg også, men jeg venter bare to uker til, tenker jeg.

Ja, har begynt å se på barnevogner! Vi heller veldig mot Emmaljunga nxt90. Emmaljunga produserer alle vognene sine i Sverige, det liker jeg veldig godt. Hva med deg, har du begynt å se på vogn?

Ja, de små klærne er jo så fine. Men de vokser fort ut av de da. To uker går nok fort, så kan du dele nyheten og slippe å holde på en så stor liten hemmelighet :happy:

Vi har også sett på Emmaljunga, og endte opp med å bestille en edge duo :)
 
Vet nesten ikke om jeg hadde klart å ikke vite  :hilarious:en det er jo veldig stas når h*n endelig kommer og overraskelsen blir avslørt :joyful:
Det kommer til å gå unna, nå nærmer det seg førjulstid, og etter nyttår, er det jo bare 3 hele måneder igjen :D
Nei, det krever nok sin viljestyrke - men heldigvis bare akkurat mens vi er inne på ultralydundersøkelse. Så lenge vi klarer å si nei til å vite kjønn da, skal det gå. Jeg må innrømme at jeg håper bittelitt på at jordmor forsnakker seg, da.

Når du sier det på den måten har du helt rett i ag det ikke høres lenge ut i det hele tatt! Jeg håper det går fort :)
 
Ja, de små klærne er jo så fine. Men de vokser fort ut av de da. To uker går nok fort, så kan du dele nyheten og slippe å holde på en så stor liten hemmelighet :happy:

Vi har også sett på Emmaljunga, og endte opp med å bestille en edge duo :)
Det er akkurat det - og de er ikke så billige at jeg helt kan forsvare å kjøpe mye nytt i små størrelser - de vokser sikkert fra det i løpet av en måned!

Ja, to uker suser nok av gårde :)

Så gøy at dere også går for Emmaljunga :D De har så mye fine vogner.
 
Fredag 11. oktober. Ifølge menstermin er jeg i dag 15+1 uker på vei, ifølge tidlig ultralyd 15+4. Jeg har det veldig bra og har til og med kommet meg på trening på tirsdag og på på en spinningtime i dag. Selv om jeg ikke egentlig føler jeg har energi til det er det samtidig så godt å komme i gang igjen!

Ellers er jeg egentlig helt utslitt etter en lang og hektisk arbeidsuke. Det har blitt lange dager på jobb, og flekskontoen har virkelig vokst kraftig. Jeg drømmer alltid om jobb når jeg sover, så føler det er veldig lite av døgnet der jeg ikke er på jobb, fysisk og/eller mentalt. Skulle tro jeg hadde større og viktigere ting å drømme om, men tydeligvis ikke :p

Nå skal jeg legge meg, og prøve så godt jeg kan å drømme om baby i stedet :Heartred

God helg, da, dere!
 
Lørdag 19. oktober! Du verden, som tida flyr.

Jeg ble spurt om å jobbe overtid i dag, men sa nei - og kunne ikke vært mer glad for den avgjørelsen. Helg var sårt tiltrengt for denne slitne dama.

I uka som har gått siden jeg skrev forrige fredag har det blitt to spinningøkter og én yogatime + en del gåturer. Fornøyd med det, for det er mer aktivitet enn jeg har orka på en stund.

I dag går jeg i en kjole jeg fant i mammaavdelingen hos HM og en fantastisk gravidstrømpebukse fra samme butikk, med fleece på innsida. Den strammer ikke noe sted, og er skikkelig behagelig. Vi skal straks til Barnas hus og se på (kanskje kjøpe) barnevogn :D Har vært der før, og er nesten bestemte på hvilken vi ønsker. Det vil si - om vi skal ha ny vogn blir det denne, om det blir en annen må vi følge med på Finn. Blir en liten runde på kjøpesenter for å se etter tøfler og vintersko i tillegg :)

Ha en god lørdag!
 
Ser ikke ut som det blir en veldig aktiv uke likevel. Er så sliten etter jobb om dagen. I går gråt jeg faktisk på bussen på vei hjem etter jobb - jeg klarte ikke å stoppe tårene, enda så flaut det var :rolleyes: Spørs om ikke noen graviditetshormoner var medskyldige der :p

Vi har likevel så mye som 20 % sykefravær på avdelinga vår for tida, og det betyr at det krever veldig mye av oss som er på jobb å kompensere for de som er borte. Tror jeg bare må gi meg selv lov til å kjenne litt på hvordan jeg reagerer på slikt stress og press, det er nok nyttig lærdom å ha med videre.

Nå er klokka over ni, og det er leggetid her i huset. Er så latterlig trøtt for tida, har faktisk venta siden kl 20 på at det skal bli innafor å ta kvelden :p

God natt :)
 
Ser ikke ut som det blir en veldig aktiv uke likevel. Er så sliten etter jobb om dagen. I går gråt jeg faktisk på bussen på vei hjem etter jobb - jeg klarte ikke å stoppe tårene, enda så flaut det var :rolleyes: Spørs om ikke noen graviditetshormoner var medskyldige der :p

Vi har likevel så mye som 20 % sykefravær på avdelinga vår for tida, og det betyr at det krever veldig mye av oss som er på jobb å kompensere for de som er borte. Tror jeg bare må gi meg selv lov til å kjenne litt på hvordan jeg reagerer på slikt stress og press, det er nok nyttig lærdom å ha med videre.

Nå er klokka over ni, og det er leggetid her i huset. Er så latterlig trøtt for tida, har faktisk venta siden kl 20 på at det skal bli innafor å ta kvelden :p

God natt :)
Huff, ikke noe kjekt! Håper det snart kommer seg:Heartred Hvis ikke, bør jo noen på jobben gjøre noe. Hjelper ikke akkurat å være gravid:p

Helt innafor å legge seg tidlig:happy: Noen dager er begge i køya klokka 21 her:hilarious: Tror mannen blir litt påvirket...
 
Huff, ikke noe kjekt! Håper det snart kommer seg:Heartred Hvis ikke, bør jo noen på jobben gjøre noe. Hjelper ikke akkurat å være gravid:p

Helt innafor å legge seg tidlig:happy: Noen dager er begge i køya klokka 21 her:hilarious: Tror mannen blir litt påvirket...

Takk :Heartred

Det har kommet seg veldig, fikk sagt ifra til sjefen, og da fikk jeg en dag til å få unna ting jeg hadde liggende :) Vet at det bare er et tidsspørsmål før det hoper seg opp igjen, men sånn er det for alle på jobben.

Hihi, samme her, mannen og jeg legger oss 21/2130 de fleste dager :D
 
Lørdag, lørdag, lørdag! :D :Heartred

Jeg simpelthen elsker helg! Kjenner energien kommer tilbake, og har tid til å ta ting i eget tempo. Er faktisk mindre kvalm i helgen enn ellers også, og klarer å bevege meg nok. På hverdagene kolapser jeg stort sett på sofaen etter jobb, selv om jeg vet jeg burde trene, eller i det minste gå en tur. Det å være gravid er litt tyngre enn jeg hadde regna med, det må jeg bare si. Jeg er drittlei av å være så sliten, og kjenner at jeg i hverdagen blir ganske negativ med tanke på hele babygreia - jeg gleder meg liksom ikke ordentlig lenger, sånn som jeg gjorde da vi planla prøvingen og de første ukene etter positiv test. Det er vel kanskje at alvoret siger litt innover meg: vi kommer til å ha ansvar for et lite menneske - og så sliten som jeg er nå kommer jeg antakelig til å føle meg de neste åra, så det er bare å venne seg til det:p

Det blir sikkert hyggeligere å være gravid når jeg begynner å kjenne liv - hittil har det vært dørgende stille i magen. Det eneste som har skjedd er at jeg ikke klarer å få igjen knappen på jeansene mine lenger, så nå går jeg rundt i skjørt, kjoler og noen myke bukser fra Only - og føler meg stort sett ganske tjukk, selv om ingen ser magen. Jeg vet jeg ikke er tjukk, men jeg har lagt på meg fire kilo siden juli, og jubler ikke over det. Tror det kommer mer av stillesitting og for mye sukker enn av selve graviditeten, og skammer meg litt over at jeg ikke har klart å være sunnere enn jeg har vært hittil. Jeg legger gjerne på meg det jeg trenger for babyens del, men vil ikke ha noe stort "sukkerbarn", det er ikke bra for verken babyen eller meg.


Jaja, nok negativitet! I kveld får vi middagsbesøk av noen venner, det blir veldig hyggelig :) På tirsdag skal vi på ultralyd, det blir kjekt å få satt den termindatoen som skal brukes når vi søker om foreldrepenger etc. Kanskje jeg kan kjenne litt på følelsen av å glede meg igjen også, etter ultralyden? Jeg håper det. Jeg har jo gleda meg til det her i flere år, så nå må jeg skjerpe meg og faktisk nyte dette! Jeg er jo fantastisk heldig på alle måter.

I dag er det et tynt lag med snø ute her, og jeg har gått rett inn i Julestemningen med stor J. I år skal jeg la alle prinsipper fare, og pynte tidlig til jul - fordi førjulstida er noe av det aller koseligste som finnes :)

PS: Beklager at det ble mye klaging nå, for deg som eventuelt leste hele innlegget.
 
I dag er det én uke til vi kan begynne å pynte i lokalet hvor vi skal ha bryllup! Kunne nesten ønske jeg var litt mer stressa, jeg er egentlig mest utålmodig. Det er altfor lenge til!

I tillegg har det ordna seg når det gjelder oppstartsdato på den nye jobben - jeg måtte egentlig bli i nåværende jobb til august, men nå fikk jeg likevel lov til å begynne i den nye allerede 3. juni (førstkommende mandag!!). Veldig spennende med ny jobb og bryllup i samme uke. Jeg får heldigvis fri dagen før bryllupet.

Jeg er nettopp ferdig med mensen nå. Smertene var veldig sterke den første dagen, men så avtok de fort. Dette ble altså en mye bedre menstruasjonsperiode enn den forrige, da hadde jeg vondt nesten hele tida. Veldig fornøyd med at det var så mye bedre nå. Jeg har lagt inn menstruasjon i appen Flo siden jeg slutta med p-piller i mars, og både i april og nå i mai var syklusen min 29 dager. Veldig greit å se at den kom så kjapt i "gjenge" etter p-pilleslutt. Jeg merket også at jeg fra omtrent midt mellom de to siste menstruasjonene fikk veldig ømme pupper. Dette ga seg først da jeg fikk mensen igjen. Kanskje det henger sammen med eggløsning? Eller kanskje det var et tegn på at mensen var underveis.

Nå har alle de billige testene jeg kjøpte ankommet, så jeg tenkte å ta eggløsnigstester rundt den dagen Flo beregner at jeg har eggløsning (6. juni). Da blir jeg enda bedre kjent med egen syklus, og har kanskje hakket bedre forutsetninger for å treffe når vi kommer til juli og skal droppe alle former for prevensjon.

Håper alt står bra til med dere også :)
Syns ikke der var nye klaging, syns heller det var befriende å lese er genuint ærlig innlegg!

Du får ha en fortsatt god helg :hug003
 
Lørdag, lørdag, lørdag! :D :Heartred

Jeg simpelthen elsker helg! Kjenner energien kommer tilbake, og har tid til å ta ting i eget tempo. Er faktisk mindre kvalm i helgen enn ellers også, og klarer å bevege meg nok. På hverdagene kolapser jeg stort sett på sofaen etter jobb, selv om jeg vet jeg burde trene, eller i det minste gå en tur. Det å være gravid er litt tyngre enn jeg hadde regna med, det må jeg bare si. Jeg er drittlei av å være så sliten, og kjenner at jeg i hverdagen blir ganske negativ med tanke på hele babygreia - jeg gleder meg liksom ikke ordentlig lenger, sånn som jeg gjorde da vi planla prøvingen og de første ukene etter positiv test. Det er vel kanskje at alvoret siger litt innover meg: vi kommer til å ha ansvar for et lite menneske - og så sliten som jeg er nå kommer jeg antakelig til å føle meg de neste åra, så det er bare å venne seg til det:p

Det blir sikkert hyggeligere å være gravid når jeg begynner å kjenne liv - hittil har det vært dørgende stille i magen. Det eneste som har skjedd er at jeg ikke klarer å få igjen knappen på jeansene mine lenger, så nå går jeg rundt i skjørt, kjoler og noen myke bukser fra Only - og føler meg stort sett ganske tjukk, selv om ingen ser magen. Jeg vet jeg ikke er tjukk, men jeg har lagt på meg fire kilo siden juli, og jubler ikke over det. Tror det kommer mer av stillesitting og for mye sukker enn av selve graviditeten, og skammer meg litt over at jeg ikke har klart å være sunnere enn jeg har vært hittil. Jeg legger gjerne på meg det jeg trenger for babyens del, men vil ikke ha noe stort "sukkerbarn", det er ikke bra for verken babyen eller meg.


Jaja, nok negativitet! I kveld får vi middagsbesøk av noen venner, det blir veldig hyggelig :) På tirsdag skal vi på ultralyd, det blir kjekt å få satt den termindatoen som skal brukes når vi søker om foreldrepenger etc. Kanskje jeg kan kjenne litt på følelsen av å glede meg igjen også, etter ultralyden? Jeg håper det. Jeg har jo gleda meg til det her i flere år, så nå må jeg skjerpe meg og faktisk nyte dette! Jeg er jo fantastisk heldig på alle måter.

I dag er det et tynt lag med snø ute her, og jeg har gått rett inn i Julestemningen med stor J. I år skal jeg la alle prinsipper fare, og pynte tidlig til jul - fordi førjulstida er noe av det aller koseligste som finnes :)

PS: Beklager at det ble mye klaging nå, for deg som eventuelt leste hele innlegget.

Er lov å la litt negative tanker slippe ut her :)Vet mannen din hvordan du føler det?
Gleden kommer nok etterhvert skal du se, når du begynner å kjenne liv fra den lille:Heartred
Har tenkt på det, og tror nok det at man føler seg sliten og dårlig kan legge en demper på gleden... Men ikke vær redd, du kommer til å føle glede tidsnok :happy:
 
Syns ikke der var nye klaging, syns heller det var befriende å lese er genuint ærlig innlegg!

Du får ha en fortsatt god helg :hug003
Tusen takk, det var så godt å lese at du ikke synes det var bare klagete!

Håper du også fikk en god helg :)
 
Er lov å la litt negative tanker slippe ut her :)Vet mannen din hvordan du føler det?
Gleden kommer nok etterhvert skal du se, når du begynner å kjenne liv fra den lille:Heartred
Har tenkt på det, og tror nok det at man føler seg sliten og dårlig kan legge en demper på gleden... Men ikke vær redd, du kommer til å føle glede tidsnok :happy:

Takk for det, godt å vite at det er rom for litt negativitet iblant :) Jeg har snakka litt med mannen om det, men han vet nok ikke helt. Jeg har ganske lenge forsøkt å holde liv i den gledesfølelsen jeg hadde i begynnelsen, ved å prate om hvordan det blir, kjøpe søte babyklær etc. Så han tror nok at jeg gleder meg litt mer enn jeg egentlig gjør akkurat nå. Som du skriver så kommer sikkert glede seg-følelsen tilbake tidsnok :)
 
Det er helt innafor og ikke kjenne så mye på gleden når man er sliten og kvalm og man kjenner at man bare sleper seg gjennom dagene. Jeg klarte heller ikke og glede meg noe særlig i begynnelsen, av flere grunner, da. Men det er sinnsykt slitsomt og være i dårlig form over tid. Husk at det er lov og sette seg selv først og jobbe gradert om du tror at det kan hjelpe, da. Jeg jobbet 100% frem til uke 22 sist. Jeg orket egentlig ikke, men presset meg gjennom. Var 100% sykmeldt resten av svangerskapet. Denne gangen har jeg jobbet 40-60% siden uke 9 (i begynnelsen på grunn av utmattelse og kvalme, etter hvert andre ting) og alt er helt annerledes denne gangen, selv med et barn fra før. Jeg tenker at det er bedre og jobbe redusert lenger, enn og jobbe seg helt tom tidlig. Sier ikke at det nødvendigvis vil skje med deg, men poenget er at ingen takker deg for og slite deg ut og ha det kjipt.

Hvis det er noen trøst så var jeg sliten på en heelt annen måte med en nyfødt (og med et større barn) enn som gravid. Den utmattelsen når man er gravid er heldigvis ikke sammenlignbart med at man er trøtt og sliten etter våkenetter og en baby som krever mye av deg. Synes jeg da. Og ikke minst, da kan man få avlastning av andre, det kan man ikke son gravid.

Lykke til på UL! :) Er det OUL?

Åh, du aner ikke hvor godt det er å lese at du også hadde det litt sånn i begynnelsen, og skjønner hva jeg mener når det gjelder det å være sliten og i dårlig form over tid. Problemet mitt med tanke på sykmelding er liksom at jeg ikke er så dårlig at jeg ville blitt hjemme eller tatt en kortere dag når en ser hver enkelt dag isolert. Det er mer det at det er så mange dager, så i sum blir det veldig slitsomt over tid. Det er vel kanskje sånt en har graderte sykmeldinger for :p Jeg merker det sitter langt inne, men det er mulig jeg åpner døra på gløtt for en liten gradert sykmelding etter hvert.

Det er virkelig en trøst at det i hvert fall er en annen slitenhetsfølelse som kommer når en har en liten baby og etter hvert et større barn enn som gravid! Håper det kommer til å bli sånn for meg også - selv om jeg er fullt klar over at det ikke bare er noen dans på roser å være småbarnsforeldre :)

Det stemmer, OUL i morgen :) Tusen takk! Blir spennende å få en termindato å regne ut ifra :D
 
Hvordan har det gått i dag? ❤️

Så hyggelig at du husket på det!

Det gikk veldig fint. Fikk termin 2. april basert på hodemål, de andre målingene hadde samsvart med det. Ingen avvik å finne, og jordmora som gjennomførte undersøkelsen så tydelig kjønnet (forsnakka seg til min store skuffelse ikke :p ). Babyen hadde vokst masse siden vi var på tidlig ultralyd privat i uke 12, og vi fikk mange bilder. Lille lå og sparka og veiva med armene, var veldig aktiv :) Dessverre kan det ta litt tid før jeg kjenner liv, for morkaka ligger foran. Da trenger jeg i det minste ikke å bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe enda.
 
Så hyggelig at du husket på det!

Det gikk veldig fint. Fikk termin 2. april basert på hodemål, de andre målingene hadde samsvart med det. Ingen avvik å finne, og jordmora som gjennomførte undersøkelsen så tydelig kjønnet (forsnakka seg til min store skuffelse ikke :p ). Babyen hadde vokst masse siden vi var på tidlig ultralyd privat i uke 12, og vi fikk mange bilder. Lille lå og sparka og veiva med armene, var veldig aktiv :) Dessverre kan det ta litt tid før jeg kjenner liv, for morkaka ligger foran. Da trenger jeg i det minste ikke å bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe enda.
Ååå.. så herlig å høre ❤️ Godt at alt ser bra ut!

Var det sånn at dere ikke ville vite kjønn?

Det er bare så gøy å se hvordan de beveger seg og svømmer rundt der inne!! Fint at dere fikk bilder også! Med sønnen min fikk vi bare et bilde av ryggraden.. ikke mye å vise frem.. Hehe..

Jeg har også morkaken foran.
Selv om dette er fjerde svangerskap for min del kjenner jeg så og si ingenting. Det har heldigvis ikke noe å si for babyen! Det er bare kjipt for oss at vi må vente lenger med å kjenne noe.

Jeg skal på oul neste torsdag, blir spennnede!
 
Ååå.. så herlig å høre ❤️ Godt at alt ser bra ut!

Var det sånn at dere ikke ville vite kjønn?

Det er bare så gøy å se hvordan de beveger seg og svømmer rundt der inne!! Fint at dere fikk bilder også! Med sønnen min fikk vi bare et bilde av ryggraden.. ikke mye å vise frem.. Hehe..

Jeg har også morkaken foran.
Selv om dette er fjerde svangerskap for min del kjenner jeg så og si ingenting. Det har heldigvis ikke noe å si for babyen! Det er bare kjipt for oss at vi må vente lenger med å kjenne noe.

Jeg skal på oul neste torsdag, blir spennnede!

Stemmer - vi skal ikke vite kjønn! Veldig fascinerende å se babyen bevege seg i magen. Må innrømme at jeg drakk litt Solo for å vekke den like før ultralyden. Det føles mer virkelig at det faktisk er en liten baby når vi ser bevegelsene.

Haha, huff, nei, litt kjedelig med et bilde av ryggraden! Vi fikk en god del bilder, og det er så tydelig på bildene at det er en liten baby også, så det er veldig gøy. Håper dere også får bilder når du har OUL! Det nærmer seg nå, en uke igjen :)
 
Back
Topp