Prøvedagbok: klare for nummer to!

Åå så fin bebis. Så bra å høre at det virket som at alt var slik det skulle være på ultralyden. Da slapper man litt mere av også :Heartred
 
Tusen takk, jenter! :Heartred Veldig godt å være over tolv uker.

Men - hvem skulle trodd det - kvalmen har brått blitt verre. Kasta opp middagen i kjøkkenvasken + i to doer i dag ... Oppkastsmaken sitter igjen i halsen, og det lukter oppkast overalt fordi jeg fikk masse i nesa. Har snytt ut biter av brokkoli og fiskekaker, og merker det er igjen noe jeg ikke får ut. Uææ, hva funker for å bli kvitt dette i nesa og halsen? Tar imot alle tips med stor takknemlighet, for dette er nesten verre enn når det faktisk står på.

Håper ikke det er som dette i morgen, har så mye jeg må få gjort på jobb + et viktig møte på kvelden.

Beklager klaging. Jeg vet jeg er heldig. Men det er slitsomt akkurat nå likevel.

Lover mer positivitet igjen neste gang jeg skriver :)
 
Tusen takk, jenter! :Heartred Veldig godt å være over tolv uker.

Men - hvem skulle trodd det - kvalmen har brått blitt verre. Kasta opp middagen i kjøkkenvasken + i to doer i dag ... Oppkastsmaken sitter igjen i halsen, og det lukter oppkast overalt fordi jeg fikk masse i nesa. Har snytt ut biter av brokkoli og fiskekaker, og merker det er igjen noe jeg ikke får ut. Uææ, hva funker for å bli kvitt dette i nesa og halsen? Tar imot alle tips med stor takknemlighet, for dette er nesten verre enn når det faktisk står på.

Håper ikke det er som dette i morgen, har så mye jeg må få gjort på jobb + et viktig møte på kvelden.

Beklager klaging. Jeg vet jeg er heldig. Men det er slitsomt akkurat nå likevel.

Lover mer positivitet igjen neste gang jeg skriver :)

Kjære deg, dette var ikke noe særlig :sour:
Er du bedre I dag? Kan du ikke takler fiskekaker lenger :hilarious: etter uke 8 klarte jeg ikke laks, brakk meg bare jeg så en :hilarious:
Har dessverre ikke noen gode tips ang spørsmålet ditt, men skjønner problemet :yuck:
Du får passe på deg selv, eller mannen får passe på deg :happy:
 
Huff. Så kjedelig at det skulle bli verre nå. Har du stresset mye? Er du sliten? Sånne ting føler jeg spiller inn på min kvalme.
 
Uææ, brokkoli i nesa må da være noe av det verste som går an:wacky: Håper du snart blir bedre!
 
Kjære deg, dette var ikke noe særlig :sour:
Er du bedre I dag? Kan du ikke takler fiskekaker lenger :hilarious: etter uke 8 klarte jeg ikke laks, brakk meg bare jeg så en :hilarious:
Har dessverre ikke noen gode tips ang spørsmålet ditt, men skjønner problemet :yuck:
Du får passe på deg selv, eller mannen får passe på deg :happy:

Puh, nei, det var ganske slitsomt! Fiskekaker var egentlig veldig godt, og jeg var ikke kvalm før på kvelden, et par-tre timer etter middag. Veldig merkelig, det der! Takk for det :Heartred Jeg har blitt så godt passa på, at :) Våknet noen ganger i løpet av natta for å kaste opp, men jeg kom meg på jobb og kasta ikke opp dagen etter :) Fortsatt kvalm og uggen nå, men har ikke blitt sånn som på onsdag igjen! :)

Huff. Så kjedelig at det skulle bli verre nå. Har du stresset mye? Er du sliten? Sånne ting føler jeg spiller inn på min kvalme.

Æsj, ja, forventa liksom at kvalme og sånt skulle gi seg, og i hvert fall ikke bli verre! Jeg har nok stressa litt. Blir generelt sliten av reising, og jeg var jo i Øst-Europa i bryllup sammen med noen venninner i forrige helg. Tilbake hjemme var det også en del stress med forskjellige ting, som nok ble litt mye for meg. Det var faktisk litt etter jeg hadde fått beskjed fra ei venninne at hun hadde født nr tre at kvalmen tok helt overhånd. Jeg skulle egentlig sy et babynest til henne i høst, men har ikke rukket fordi jeg har vært så sliten. Stresset fikk nok et ekstra puff av at ungen alt var født! Trodde jeg hadde mer tid. Tror absolutt det å være sliten og stressa har mye å si på min kvalme også!

Uææ, brokkoli i nesa må da være noe av det verste som går an:wacky: Håper du snart blir bedre!

Haha, ja, i hvert fall når den er halvveis fordøyd! Men det gikk over i løpet av natta, så ordnet seg så greit, at :) Tusen takk!
 
I morgen er jeg 13 uker på vei, og trer inn i andre trimester :Heartred

I helga har vi vært hos mamma og samboeren! Det var så gøy å fortelle den store nyheten vår, og til tross for at mamma har venta på at vi skal dele noe sånt ganske lenge ble hun veldig overraska da nyheten først kom.

Pappa fikk vite det over telefonen på torsdag, og nå er det bare svigerfar som mangler + de kommende oldeforeldrene :) Begynner også å glede meg til å kunne fortelle det på jobb nå, mest fordi jeg har vært sliten og (små)kvalm så lenge, og det er litt tungt å late som jeg er i toppform hele tida. Også gleder jeg meg jo veldig til dette store som skal skje, så jeg vil jo innimellom gjerne prate med kolleger om det også - sånn uten å bli helt pregzilla, altså :) Men jeg tenker jeg venter i sånn ca 4 uker til, det synes jo ikke enda.

Ha en fin søndagskveld videre!
 
I dag er jeg 14 uker på vei! Tenk det! Jeg er ikke sånn kvalm som jeg var lenger, men fortsatt veldig «uggen» og småkvalm. Har mista lysta på favorittpålegget, gulost, så nå sliter jeg litt mtp å finne noe god mat til frokost og lunsj. Ellers er jeg fortsatt veldig sliten, og har nå begynt å få en del vondt i hodet også. Fortsatt veldig god på å klage, da!:rolleyes:

I morgen skal jeg på første legetime i forbindelse med svangerskapet! Jeg somla litt med å bestille time, og plutselig ble det litt seinere enn jeg hadde tenkt. Vanskelig å finne et tidspunkt det passer å ikke være på jobb, og det passer selvfølgelig ikke i morgen heller, men jeg må bare komme meg på legetimen. Jeg er litt redd for at noen skal spørre hvorfor jeg skal til legen. Jeg har på en måte frasene klare, men jeg er redd det skal synes lang vei at jeg føler jeg ljuger.

Sånn bortsett fra på jobb er nyheten vår helt «offentlig» nå. Hele familien vet det, og mange av vennene vet det. Ikke alle, men vi forteller det litt etter litt ettersom vi møter folk. Veldig koselig :Heartred

Ha en fin uke, du som titter innom :)
 
Første svangerskapskontroll er over :) Ingen på jobb spurte hva jeg skulle til legen for, og kontrollen gikk fint. Jeg fikk høre babyens hjerteslag, siden kontrollen var såpass seint. Jeg hadde normalt blodtrykk, vekt etc, og godt med jern i blodet - men hun på labben var litt irritert for ar jeg hadde med urinprøven i et gammelt tomatpuréglass som var vaska grundig. Noe med at det kan være rester oppi der, og det skjønner jeg jo. Skjerpings før neste gang :)

Jeg er kvalm og slapp nå i kveld, og tenker kun på babyting:Heartred Kunne litt ønske at vi visste kjønn/skulle vite det, men da hadde nok shoppinglysten virkelig kommet, så det er nok for det beste at vi ikke vet. Helt ok med en kjønnsnøytral start, for det blir nok fort mye typiske gutte- og jenteklær etter hvert uansett.

Jeg tenker på hva vi må få kjøpt før babyen kommer. Hva finner vi brukt, hva kjøper vi nytt? Hva trenger vi - sånn egentlig?
 
Jeg har tatt ut en feriedag i dag, og nyter en lang morgen alene med pus - siden jeg våkna klokka 4, og ikke fikk sove igjen. De siste par dagene har det begynt å virkelig gå opp for meg at det er en baby i magen min, at vi skal bli foreldre, og at det kommer en liten person, som er fullstendig avhengig av oss. Klarer vi den oppgaven? Hvordan blir vi som foreldre?

Dette er noe jeg har visst at jeg ønsket, siden jeg selv var liten og lekte med dokker. Likevel, når det først skjer, kjenner jeg at dette er en større livshendelse enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Jeg forstår det nok heller ikke enda, hvor stort det faktisk er. Men det at det er en stor og viktig oppgave vi får framover, det vet jeg. Wow, dette er faktisk litt skummelt.
 
Jeg har tatt ut en feriedag i dag, og nyter en lang morgen alene med pus - siden jeg våkna klokka 4, og ikke fikk sove igjen. De siste par dagene har det begynt å virkelig gå opp for meg at det er en baby i magen min, at vi skal bli foreldre, og at det kommer en liten person, som er fullstendig avhengig av oss. Klarer vi den oppgaven? Hvordan blir vi som foreldre?

Dette er noe jeg har visst at jeg ønsket, siden jeg selv var liten og lekte med dokker. Likevel, når det først skjer, kjenner jeg at dette er en større livshendelse enn jeg noen gang kunne forestilt meg. Jeg forstår det nok heller ikke enda, hvor stort det faktisk er. Men det at det er en stor og viktig oppgave vi får framover, det vet jeg. Wow, dette er faktisk litt skummelt.

Tror alle som blir gravide tenker sånn innimellom:) Er jo ikke en liten ting som skal skje, men så er det samtidig så etterlengtet  Heldigvis har man godt tid på å forberede seg ;)
 
Tror alle som blir gravide tenker sånn innimellom:) Er jo ikke en liten ting som skal skje, men så er det samtidig så etterlengtet  Heldigvis har man godt tid på å forberede seg ;)

Ja, heldigvis er det veldig god tid til å forberede seg. Jeg er så forventningsfull, og tenker nesten ikke på andre ting om dagen. Har kjøpt litt søte babyklær, og er veldig klar for vognkjøp snart.

Gleder meg skikkelig til katta er ute av sekken på jobb også. Det er det eneste stedet hvor jeg fortsatt har en hemmelighet. Gir det et par-tre uker til, i tilfelle de får bestemt seg når det gjelder forlengelse av den midlertidige ansettelsen i løpet av den tida. Tror nok jeg kan være aktuell når de vet jeg er gravid også, men sånn for sikkerhets skyld avventer jeg litt.
 
Ja, heldigvis er det veldig god tid til å forberede seg. Jeg er så forventningsfull, og tenker nesten ikke på andre ting om dagen. Har kjøpt litt søte babyklær, og er veldig klar for vognkjøp snart.

Gleder meg skikkelig til katta er ute av sekken på jobb også. Det er det eneste stedet hvor jeg fortsatt har en hemmelighet. Gir det et par-tre uker til, i tilfelle de får bestemt seg når det gjelder forlengelse av den midlertidige ansettelsen i løpet av den tida. Tror nok jeg kan være aktuell når de vet jeg er gravid også, men sånn for sikkerhets skyld avventer jeg litt.

Så koselig å kjøpe de første klærne :Heartred
Skjønner at du gleder deg til å slippe å holde det hemmelig lengere :happy: De kan jo strengt tatt ikke utelukke deg fordi du er gravid, men skjønner hvordan du tenker:)
 
Så koselig å kjøpe de første klærne :Heartred
Skjønner at du gleder deg til å slippe å holde det hemmelig lengere :happy: De kan jo strengt tatt ikke utelukke deg fordi du er gravid, men skjønner hvordan du tenker:)

Ja, veldig koselig :Heartred

Neida, strengt tatt kan de ikke utelukke meg på grunn av graviditet, men samtidig har jeg bare kontrakt ut året, og de trenger vel egentlig ikke noen begrunnelse en gang for å ikke gi meg tilbud videre. Jeg er ikke så redd - har en fast stilling i bunnen, som jeg har permisjon fra, men jeg vil likevel gjerne få tilbud om forlengelse. Litt teit, men :)
 
Ja, veldig koselig :Heartred

Neida, strengt tatt kan de ikke utelukke meg på grunn av graviditet, men samtidig har jeg bare kontrakt ut året, og de trenger vel egentlig ikke noen begrunnelse en gang for å ikke gi meg tilbud videre. Jeg er ikke så redd - har en fast stilling i bunnen, som jeg har permisjon fra, men jeg vil likevel gjerne få tilbud om forlengelse. Litt teit, men :)
Skjønner Hvordan du tenker ja.. Krysser fingrene for deg :happy:
Når har du termin forresten? Forstod det sånn på et tidligere innlegg at dere ikke skal vite kjønn? Spennende :joyful:
 
Så koselig at du har kjøpt de første plaggene :) Det blir på en måte mer virkelig når en plukker ut de små plaggene på butikken. Skjønner godt at du vil vente litt med å si det på jobben. Jeg gjorde det offentlig på jobben i graviduke 15, fordi hun som skal inn i mitt svangerskapsvikariat skulle begynne i et annet vikariat da og flere var nysgjerrig på hvorfor hun var ansatt for en lengre periode enn det opprinnelige vikariatet var for.

Har du begynt å se på barnevogner? :happy:
 
Skjønner Hvordan du tenker ja.. Krysser fingrene for deg :happy:
Når har du termin forresten? Forstod det sånn på et tidligere innlegg at dere ikke skal vite kjønn? Spennende :joyful:
Takk! :Heartred

Det stemmer, vi skal ikke vite kjønn. Jeg er sååå nysgjerrig, men mannen vil ikke at vi skal vite. Og jeg har ikke noen argumenter for det motsatte :p Men det går veldig fint. Litt gøy å beholde spenningen også :D

Termin er en plass mellom 2. april (tul) og 5. april (menstermin). Det føles fortsatt veldig lenge til, men :)
 
Så koselig at du har kjøpt de første plaggene :) Det blir på en måte mer virkelig når en plukker ut de små plaggene på butikken. Skjønner godt at du vil vente litt med å si det på jobben. Jeg gjorde det offentlig på jobben i graviduke 15, fordi hun som skal inn i mitt svangerskapsvikariat skulle begynne i et annet vikariat da og flere var nysgjerrig på hvorfor hun var ansatt for en lengre periode enn det opprinnelige vikariatet var for.

Har du begynt å se på barnevogner? :happy:

Ja, sant, det blir mye mer virkelig når en holder små babyklær i hendene! Så gøy, men nå må jeg slutte for en god stund - er så lett å ta helt av med den babykleshandlinga!

Uke 15 er egentlig ganske passelig tidspunkt å fortelle på jobb :) Ville så gjerne fortalt nå jeg også, men jeg venter bare to uker til, tenker jeg.

Ja, har begynt å se på barnevogner! Vi heller veldig mot Emmaljunga nxt90. Emmaljunga produserer alle vognene sine i Sverige, det liker jeg veldig godt. Hva med deg, har du begynt å se på vogn?
 
Takk! :Heartred

Det stemmer, vi skal ikke vite kjønn. Jeg er sååå nysgjerrig, men mannen vil ikke at vi skal vite. Og jeg har ikke noen argumenter for det motsatte :p Men det går veldig fint. Litt gøy å beholde spenningen også :D

Termin er en plass mellom 2. april (tul) og 5. april (menstermin). Det føles fortsatt veldig lenge til, men :)

Vet nesten ikke om jeg hadde klart å ikke vite  :hilarious:en det er jo veldig stas når h*n endelig kommer og overraskelsen blir avslørt :joyful:
Det kommer til å gå unna, nå nærmer det seg førjulstid, og etter nyttår, er det jo bare 3 hele måneder igjen :D
 
Back
Topp