Dagbok for Dårris

En tråd i 'Dagbøker' startet av Dårris, 28 Apr 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Jeg er en tenker som ikke alltid er komfortabel med å snakke om ting når jeg ikke har det bra. Derfor tenker jeg at kanskje en dagbok er kjekt å ha nå som denne søskenreisen ser ut til å vare lenger enn jeg hadde sett for meg.
    Litt om meg:
    Jeg er 34 år, bor på Østlandet og har en flott datter sammen med min kjære samboer.
    Datteren vår ble til med prøverør på første forsøk. :Heartbigred Vi fikk ut 24 egg hvor 17 ble befruktet, ett satt inn og 16 ble fryst ned. Vi følte oss veldig heldige.
    Søsken skulle vise seg å ta litt lenger tid.
    Vi begynte i september 2016. Her er en oversikt:
    Sept 16 - FER nr 1. Naturlig syklus. Neg.

Okt 16 - FER nr 2. Naturlig syklus. Neg.

Des 16 - FER nr 3. Stimulert syklus med estradot og lutinus. Positiv. SA uke 6-7 jan 17.

Mars 17 - FER nr 4. Naturlig syklus. Neg.

Mai 17 - FER nr 5. Naturlig syklus. Neg.

September 17 - FER nr 6. Stimulert syklus med progynova og lutinus. Positiv. MA uke 10 nov 17. Endte med utskraping des 17 grunnet rester.

Mars 18 - FER nr 7. Stimulert syklus med progynova og dobbel dose lutinus, samt fragmin etter innsett. Positiv. MA uke 10 april 18.

Så ja, reisen har vist seg å bli tung og lang. Nå venter jeg på at kroppen skal komme i rute igjen slik at vi kan starte opp igjen i august. Vi har en blastocyst igjen i fryseren i Porsgrunn, men kommer ikke til å bruke denne. Vi starter på nytt med ferskforsøk på ny klinikk. Ikke fordi Porsgrunn ikke er bra, men reiseveien blir for lang når vi nå flytter 1,5 t nordover på Østlandet.
    Koselig om noen vil følge meg :)

• Liker Liker x 2
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  2. WCE Gift med forumet Himmelbarn Assistert-jentene

Dårris, kjenner meg veldig igjen i historien din! Vi fikk jo også ei jente på første forsøk i mars-15. Hatt 8 innsett etter dette, 2 negative og resten SA/MA. Men vi må jo ikke gi oss? Når blir neste forsøk?

3. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Se der, nesten helt likt! Datteren vår kom i mars 15 :)
    Men hva skjer, liksom? Hvorfor går det ikke nå? Det skulle ikke være noe galt med meg :wideyed: Har du hatt utredning? Jeg skal ta noen ekstra blodprøver nå i mai/juni. Forsamtale i juni, og (forhåpentligvis) oppstart i august hvis jeg får mensen igjen i tide. Skal ha en vanlig mens før oppstart igjen :)
    Hvordan ligger dere an til neste forsøk dere da?
    Måtte vi snart få det til!! :Heartbigred

4. WCE Gift med forumet Himmelbarn Assistert-jentene

De er like gamle da️ Har en på 6,5 også jeg. Ja, jeg har tatt full utredning med blodprøver og hysteroskopi. Prøvd Prednisolon og blodfortynnende også som gravid, og progesteron selvfølgelig. Som du så i min dagbok har jeg startet på spray nå så ser ut til at uttak blir 28.mai. Med hun første hadde jeg uttak 2.juni så nesten helt likt. Har gått tre mnd allerede siden vi så et dødt foster på ul, hatt mensen to ganger etterpå, og får jo en blødning nå snart på spray og.

• Optimistisk Optimistisk x 1
  5. ~Ønskebarn2017 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Assistert-jentene

Her vil jeg gjerne følge deg. Godt å ha et sted å få ned tanker. Har de sjekket om noe er "galt"? Har du hatt lap?

6. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Takk :) har du dagbok også?
    Jeg har ikke hatt lap, men skal ta utvidede blodprøver nå i allefall. Kan hende de foreslår mer utredning også da :)

7. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Utskraping i går, konfirmasjon på Sørlandet i dag. Har egentlig vært deilig å tenke på noe annet, og jeg føler meg faktisk bedre psykisk denne gangen enn forrige gang.
    Heldigvis var ikke bunaden blitt altfor trang :wacky:
    Nå er den tatt av og ryddet bort, og vi skal ta et glass spruddel med svigers :) Jeg og samboer kom hjem en halvtime før de andre og delte en øl sammen. Godt og vel tre måneder siden sist, og det er kanskje bare et døgn siden jeg var "gravid", men akkurat det driter jeg litt i idag :happy:
    God lørdag alle i hop :)

8. ~Ønskebarn2017 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Assistert-jentene

Ja,men min ligger på terminforumet. Skal lage meg en ny og snart, sier ifra :happy: trenger litt blanke ark, men vil bare lagre alt i dagboken på pc'en min først.:happy: greit å ha til neste forsøk.

Ja, akkuratt. Når skal du ta de blodprøvene da ?:angelic: så leit at reisen mot søsken skulle ta så lang tid. Og to MA i uke 10, det må være tøft. :(

9. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Akkurat, ser det står desemberlykke2017 nå :)
    Blodprøvene skulle jeg ta når kroppen begynte å komme i rute igjen, trengte ikke være et bestemt sted i syklus eller ha helt negativ hcg, selv om jeg kommer til å gå innom legekontoret hyppig fremover (ligger i samme bygg som jeg bor :rolleyes:), vil bli kvitt hcg så fort som mulig!
    Når prøvene er tatt skal jeg ringe fertilitetssenteret og sette opp en time et par uker etter det :) Det er så godt å ha en plan, kjenner jeg trenger det. 2 MA, det er tøft ja. Skulle ikke vært lov :(

10. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

2 dager etter utskraping. Jeg klarer å drikke kaffe igjen! :) Håper det betyr at hcg er på vei ned i rasende fart!!
    En annen ting jeg stusser litt over.. Jeg blødde en del på selve utskrapingsdagen, spottet bare i går, og null blod i dag.. Redd det er noe galt uten at jeg vet hva det skulle vært? Fikk beskjed at man kunne blø i 2 uker +. Så én dag virker litt lite. Tror jeg må ringe sykehuset neste uke og spørre. Kan ikke huske hvor lenge jeg blødde sist.
    Hvis noen leser dette og har erfaringer, så del gjerne med meg :)

11. WCE Gift med forumet Himmelbarn Assistert-jentene

Det kan være det kommer og går litt. Ville uansett tatt en kontroll etter noen uker. Jeg har hatt rester etter tre av utskrapningene

12. Stardust Glad i forumet Tilgangsansvarlig Himmelbarn VIP Vi som prøver :) Junibarna 2019

Har ikke erfaring med utskrapning selv, venter på det etter min andre MA på rad nå. Men, jeg har lest masse om utskrapning, og det du skriver er veldig vanlig. Lest om alt fra de som har kun sports litt første dagen, til to dager til de som blør av og på i to uker. Så det høres helt normslt ut :) men hvis du er usikker er det alltid kjekt å ringe sykehuset å høre :)

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg. ❤️MA er veldig vondt og tøft :(

13. Marihøna❤ Prøver på nr 2 siden nov/15 Assistert-jentene

• Hjertelig Hjertelig x 1
  14. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

15. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Ja, det er vondt og tøft, hadde min 2. nå jeg også :( Lykke til, det blir bedre :Heartpink

16. ~Ønskebarn2017 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Assistert-jentene

Så greit å ha der i nærheten da :) vet du hvilke prøver du skal ta ? Har lest at mange er så nøye med når i syklusen de tas.. men det kommer vel an på prøvene.
    Klart det må være godt med en plan sånn en kan se fremover :Heartred

17. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Husker ikke helt hva hun sa, men får de i posten denne uken, kan godt si ifra hvilke det er da hvis du vil :) Jeg og er vant til at det skal være et bestemt sted i syklus, så blir spennende å se hvilke prøver det er :)

18. WCE Gift med forumet Himmelbarn Assistert-jentene

Kan hende det er kromosomprøver, stoffskifte og koagulasjonsprøver? Og kanskje nye hormonprøver?

19. Dårris Forelsket i forumet Assistert-jentene

Ja, vil tro det er noe sånt :)

20. ~Ønskebarn2017 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Assistert-jentene

Ja spennende å følge med på :happy:

Del denne siden