DAGBOK..ET MINNE FOR LIVET

baby 79

Betatt av forumet
Vil bare dele noen tanker / erfaringer.. Siden jeg fant ut at jeg var gravd kjøpte jeg meg en dagbok, der jeg har skrevet fra uke til uke under hele svangerskapet mitt; alt i fra hormoner, tanker, kontroller, og limt inn Ultralydbilder osv.

Det er kjemperart å lese tilbake på.. I starten handler alt om kvalme og redsel for at noe skal være galt, og så om den berømte hjertelyden, osv.

Det er et verdifullt minne jeg vil ha og ta vare på hele livet mitt,, som for meg har vært veldig godt å ha... og morsomt for babyen når han blir større..å få lese om hvordan jeg hadde det når han låg i magen min..

Og kanskje nyttig for meg å se tilbake på senere når jeg evt. blir gravid med nr 2

Alle har sine måter å gjøre ting på.. Jeg har ikke et eneste bilde av magen, og det synes jeg er dumt..er aldri forsent..nå er jeg 33 uker på veg, og i morgen skal jeg få kjæresten til å ta noen bilder..morsomt å ha som minne..

Klemmer

Kjempelurt!! Merker at jeg er mye sløvere med å skrive ned ting enn sist jeg var gravid, dessverre. Kjempefint å ha alt det jeg skreiv om når jeg var gravid!! Men sist glemte jeg å ta bilder av magen, det skal jeg være flinkere til denne ganga... Selv omjeg allerede er litt seint igang...

Dagbok er toppen!
Har skrevet dagbok siden jeg var 14. Har en bunke liggende i en eske.
Før jeg ble gravid, var disse bøkene fylt med love-driit[&:], men etter at jeg ble gravid handler alt om det å være gravid. hehe

Har kjøpt meg digital-kamera og tar masse bilder! Av famile og venner. har printet ut en del, og skal lage familiealbum og rett og slett dokumentere livet mitt. Både før og etter knotten blir født.

For en kjempefin idè! [:)]
Begynte å tenke å drømme nå når jeg leste dette.. Sånn og sånn skal jeg gjøre det. [:)]

Tusen takk for tipset!

Så lurt da!! Jeg har bare skrevet tankene om de "spesielle" dagene.. Alle legetimene, UL, første spark, pappa kjente spark osv..

KJEMPELURT!!
Gleder meg til mandag. da skal jeg rett på bokhandleren og kjøpe en liten bok.
takk for tipset!! [:D][:D]

Det er en veldig god ide! Det kommer nok jeg også å gjøre når jeg får en spire i magen [:)] Tenk så kjekt for babyen når den blir eldre, jeg elsker å høre mamma fortelle hvordan det var når hun gikk med meg [:D]

Jeg skrev dagbok gjennom hele svangerskapet og skriver dagbok til henne nå også. Vi gikk igjennom to prøverørsforsøk og det er ganske sterkt å lese dagboken nå. Det er en fin måte å få ut glede og frustrasjon. Anbefaler det på det sterkeste!

Back
Topp