Dagbok - Drømmen om ett bittelillesøsken

Nina9090

Andre møte med forumet
Hei :greet025

Tenkte jeg skulle hive meg på denne Dagboktråden jeg også. Litt ny på dette, men forsøker.

Vi har to barn fra før. Fikk i utgangspunktet beskjed om at vi aldri kunne få barn. Reisen ble lang og tung, men endte med at vårt første barn kom med flyet. Større lykke og spenning hadde vi aldri kjent på. Følelsene var enorme, sterke, skumle, gode - og alt i mellom der.
Lite visste vi at dette bare var begynnelsen..

Ett par uker etter var freden begynt å senke seg og jeg trodde kansje Tante rød uteble på grunn av situasjonens omfang. Men nei, der satt det en liten spire i magen å ventet. Mot alle odds skulle vi gå fra å væte barnløse til tobarnsforeldre på 10 mnd. Verden ble snudd opp ned.

Nå er disse barna blitt noen år, og vi har begynt på reisen for å bli trebarnsforeldre. Veien kan bli like lang denne gang. Orker vi det?
Prosessen er bare så vidt i gang, men det er spennende og skummelt på en gang.
Vi forsøker først å gå veien med å få ett biologisk barn, så får resten av veien rett og slett bli til mens vi går.. :love7
 
Lykke til :D
 
Lykke til med forsøket på nr 3, håper det klaffer fort ❤️
 
Lykke til, jeg følger deg gjerne :happy: kan jeg spørre hvor dere adopterte ifra ?:happy:
 
Vi har bare så vist begynt prosessen. Vi vet veien blir lang og første henvisning er sendt og time satt opp i starten av juli. Kjenner det er både lett og vanskelig å glede seg. Det er spennende og godt å tenke på at vi faktisk gar bestemt oss for å fp ett barn til. Det er gøy å vite at vi "så vidt" i gang med reisen. Men det er ogsp drit skummelt å kjenne på usikkerheten rundt om dette faktisk går.. om det blir en realitet forbi drømmen? Hvor lang blir veien? Klarer vi dette en gang til?

Vi føler oss jo bedre rustet denne gangen. Vi vet hva som fungerte sist og hva som ikke fungerte. Vi trenger ikke gå all den tiden med prøving på egenhånd som sist gang. Det håper vi hvertfall. Så nå er vi spent.. spent på hva som blir avtalt og satt igang på denne førtse konsultasjonen i juli :happy093:Heartred
 
Da var vi virkelig igang ! Jeg har fått medisiner på resept og de er hentet på apoteket. Det blir samme rutine som forgje gang, med Letrozol og blødningfremkallende. Jeg skulle gi det noen uker nå før jeg tok en graviditetstest for å være sikker før oppstart av blødningsfremkallende.

Undersøkelsen i dag viste Polycystiske eggstokker med mange egg. Jeg vet jo fra før at jeg ikke får eggløsning av meg selv, men også at medikamentell behandling har gitt positivt resultat. Denne gangen skal jeg starte på dobbel dose letrozol, i motsetning til sist gang hvor jeg brukte enkel dose. Guuu så spennende og skummelt dette er på en gang :eek:

Jeg har jo vært gjennom dette før, så det oppleves jo litt mer forutsigbart enn sist. Men som de fleste vet, så er det ingen menneskerett å få barn. Jeg krysser alt som krysses kan i håp om at vi slipper mange års kamp denne gangen også.
Føler jeg bare må gi litt slipp nå, og håpe på det beste. Orker rett og slett ikke det kavet og presset jeg skapte rundt situasjonen sist gang:arghh:

Men er det noen av dere som kan forklare meg hva det innebærer å ha "Polycystiske eggstokker" som de forteller meg at jeg har? :pompus:
 
Spennende med både flybarn og storkebarn :)

Polycystiske eggstokker betyr at eggstokkene dine ser litt ut som drueklaser. Eggene løsner ikke ved eggløsning, men blir til en cyste på eggstokken heller. Over tid blir det veldig mange, og da får man drueklaseutseendet. Men vi får håpe at medisiner kan hjelpe til at eggene løsner heller :)
 
Hei! Prøvde å sende deg en pm, men det gikk ikke.. Hadde litt spørsmål om adopsjonen deres, om du kunne tenkt deg å svare :) masse lykke til med nr3 :)
 
Så spennende å følge deg videre i denne prosessen :happy:
 
Spennende med både flybarn og storkebarn :)

Polycystiske eggstokker betyr at eggstokkene dine ser litt ut som drueklaser. Eggene løsner ikke ved eggløsning, men blir til en cyste på eggstokken heller. Over tid blir det veldig mange, og da får man drueklaseutseendet. Men vi får håpe at medisiner kan hjelpe til at eggene løsner heller :)


Tusen takk for god forklaring ♡
Medisinene fungerte heldigvis godt sist gang, så håper det gjør det denne gang også :happy:
 
Nå er blødningen etter uttak av spiralen overstått. Var lite blødning heldigvis, og varte ikke mer enn to dager.

Fikk beskjed om å vente litt før jeg gikk igang med blødningfremkallende medisiner. Dette forklarte GYN at var relatert til å la slimhinnen bygge seg litt opp.
Hvor mange uker skal jeg vente? Noen med erfaring?

Kjenner jeg gleder meg veldig nå. Ville helst vært gravid i går selvsagt , men jeg opplever også at jeg er mer tålmodig denne gangen enn sist. Kansje jeg er litt naiv, men håper det klaffer fort denne gangen- på tross av at det tok så lang tid sist.

Har bestilt med eggløsningstester i dag. Selvom jeg egentlig hadde tenkt å droppe det denne gangen. Føler presse blir ekstra stort med slike tester. Men det er ogsp litt greit å få bekreftet at det skjer noe med medisinene.

Årh så deilig å kjenne vi er igang!
 
Er femdeles i venteperioden før oppstart av blødningsfremkallende. Skal ta første dose av den 23 juli.
Vi legger inn noen aksjer før medikamentell behandling skal igang, men forventningene til å skulle lykkes med noe slikt er svært laber.

Kjenner det har begynt å skje mye rart i eggstokk/livmor regionen den siste uken. Det er merkbart at spiral er ute og kroppen går igjennom forandringer knyttet til dette.

Husker jeg kunne føle og kjenne etter opp og ned i mente ved sist runde. Det ble mye synsing og sansing. Kan jo bli gal av mindre...

Hadde håpet at jeg klarte å ta det mer med ro denne gangen, legge det mer til side i hverdagen. Men ser jo nå at det var jo å håpe på det umulige :wacky:
 
I dag er det 3 uker siden jeg var hos Gyn. Skulle egentlig begynne på Primolutt (blødningsfremkallende) i dag, men har bestemt meg for å vente en uke til.

Før forgje svangerskap hadde jeg ikke eggløsning av meg selv. Jeg måtte bruke Provera pg Letrozol for å få fart. Planen er jo i utgangspunktet samme rutine denne gang.

MEN , jeg lurer på om jeg hadde spontan eggløsning ca 19 julilaughing6 Det var da 3 dager (17-19) med eggløsningslim, påfulgt av hvit lotion utflod fra 20 juli.
Såååå kaaaansje jeg er så heldig at syklusen kommer igang av seg selv :) Det er hvertfall lov å håpe!

Avventer derfor oppstart av blødningsfremkallende en liten stund, så får vi se hva som skjer. Det ble lagt inn aksjer ifb med tiden jeg hadde eggløsningsslim, men forventningene er labre.

Tørr ikke si høyt at jeg er på 4 DPO (?) ..da jeg har opplevd mange "falske" sykluser, hvor det ikke har kommet eggløsning.
 
Back
Topp