Dagbok - alle gode ting er 3?

Nå er jeg kommet til 6+5, og det er 3 små dager til første UL. Jeg har vært litt mer uvel denne gangen og trøttheten henger godt i. Disse dagene frem mot UL synes jeg er mentalt utmattende. Jeg prøver å late som om jeg ikke er gravid og få alle tankene vekk fra det. Det funker til en viss grad, og jeg må ofte inn på gravidappen for å se hvor langt jeg er på vei. I hodet mitt har jeg forberedt meg på at de ikke finner liv på torsdag, og jeg har allerede planlagt når jeg må ta Cytotec, når EL kan komme igjen og hvilken IKM-gruppe jeg skal melde meg inn i. Samtidig er det noe i meg som sier at dette kommer til å gå bra. Jeg tør ikke helt å håpe, men jeg klarer heller ikke helt å gi opp håpet. Fy søren, dette er slitsomt! Torsdagen må komme fort!
 
TUL overstått! Legen hadde skjermen snudd vekk fra meg mens hun skulle orientere seg i livmoren. Jeg synes det tok utrolig lang tid og var helt sikker på at det ikke var liv nå heller. Etter det som føles som evigheter spurte hun om jeg ville se og snudde skjermen mot meg. Der var en liten bamsemums med mye hjerteaktivitet ♥️ Fosteret ble målt til 9 mm, som tilsvarer 6+5. Etter EL skulle jeg vært 7+1, men 1 mm til eller fra utgjør fort noen dager så tidlig.

Jeg er litt beroliget og litt stresset. Hadde virkelig håpet at jeg skulle få beskjed om at jeg er over 7 uker på vei. Det blir nok en ny ul om noen uker, denne gangen privat. Nå må jeg bare prøve å tenke på at alt stod bra til akkurat nå, og at jeg ikke må ta sorgene på forskudd.

Edit: sjekket gravid-appene mine, og alle sier at fosteret er 7 uker når det er 9 mm. Kanskje KK måler litt annerledes enn appene?
 
TUL overstått! Legen hadde skjermen snudd vekk fra meg mens hun skulle orientere seg i livmoren. Jeg synes det tok utrolig lang tid og var helt sikker på at det ikke var liv nå heller. Etter det som føles som evigheter spurte hun om jeg ville se og snudde skjermen mot meg. Der var en liten bamsemums med mye hjerteaktivitet ♥️ Fosteret ble målt til 9 mm, som tilsvarer 6+5. Etter EL skulle jeg vært 7+1, men 1 mm til eller fra utgjør fort noen dager så tidlig.

Jeg er litt beroliget og litt stresset. Hadde virkelig håpet at jeg skulle få beskjed om at jeg er over 7 uker på vei. Det blir nok en ny ul om noen uker, denne gangen privat. Nå må jeg bare prøve å tenke på at alt stod bra til akkurat nå, og at jeg ikke må ta sorgene på forskudd.

Edit: sjekket gravid-appene mine, og alle sier at fosteret er 7 uker når det er 9 mm. Kanskje KK måler litt annerledes enn appene?
Ååå, så godt å høre at du fikk se et bankende hjerte :Heartred Håper du klarer å slappe litt av og kose deg med graviditeten videre:love2
 
Så utrolig godt å lese! Det er veldig vanskelig å måle de når de er så små, så selv om jeg forstår bekymringen bør du ikke legge for mye i det :Heartpink En bitteliten mm kan utgjøre mye såpass tidlig, så prøv å fokuser på det som er superpositivt og det er en liten bamsemums med fint, bankende hjerte :love7
 
Dette var koselig lesning. Og for en forskjell det kommer til å være neste ultralyd! Fint at 9 mm stemmer overens med det appene sier, da! Det er sikkert litt forskjellig etter hvordan man regner☺️
 
Så utrolig godt å lese! Det er veldig vanskelig å måle de når de er så små, så selv om jeg forstår bekymringen bør du ikke legge for mye i det :Heartpink En bitteliten mm kan utgjøre mye såpass tidlig, så prøv å fokuser på det som er superpositivt og det er en liten bamsemums med fint, bankende hjerte :love7
Legen sa til og med at hun kunne ha dradd målestreken litt lenger, så størrelsemessig tror jeg fosteret var riktig. Jeg har heldigvis fortsatt symptomer som trøtthet, kvalme og jeg må på do hver natt. Forrige gang hadde jeg svært få symptomer, så jeg håper litt mer denne gangen :)
 
Dette var koselig lesning. Og for en forskjell det kommer til å være neste ultralyd! Fint at 9 mm stemmer overens med det appene sier, da! Det er sikkert litt forskjellig etter hvordan man regner☺️
Håper virkelig at den lille vokser mye de neste 11 dagene. Måtte gå for ul i uke 9 og, kan ikke vente så lenge mellom hver gang:joyful:
 
7+4
Jeg kjenner nervøsiteten har satt seg godt nå. Jeg føler at de kommende dagene vil bli avgjørende, men jeg er ikke helt trygg før ul i uke 9. Begge gangene jeg var gravid i fjor, var 7+6 sjebnedagen. Først gangen jeg mistet i fjor, begynte jeg å blø 7+6, og andre gangen fikk jeg konstantere MA 7+6.
Måtte uken som kommer gå fort:smiley-angelic001
 
7+4
Jeg kjenner nervøsiteten har satt seg godt nå. Jeg føler at de kommende dagene vil bli avgjørende, men jeg er ikke helt trygg før ul i uke 9. Begge gangene jeg var gravid i fjor, var 7+6 sjebnedagen. Først gangen jeg mistet i fjor, begynte jeg å blø 7+6, og andre gangen fikk jeg konstantere MA 7+6.
Måtte uken som kommer gå fort:smiley-angelic001
Holder pusten med deg ❤ Har så troa på at dette blir terminspire!
 
Holder pusten med deg ❤ Har så troa på at dette blir terminspire!
Takk for at du fortsatt henger med♥️ Dagen i morgen kommer til å gå i ett, men jeg slapper nok ikke skikkelig av før ul neste torsdag, 9+1.
 
8+0

Fortsatt gravid, såvidt jeg vet. Har vært innom både ekstrem trøtthet på jobb, samt kvalme i dag, så ikke stor endring her.

Jeg gleder meg så sykt til torsdag neste uke når jeg skal på ny ul, for føler det er litt seigpining å ikke vite hvordan dette skal gå.
 
UL i morgen! Håper dagen i dag går fort!
I går bestilte jeg time til første svangerskapskontroll. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til etter ul, for å være helt sikker på at det var noen vits, men nå får jeg heller bare avbestille hvis det er dårlige nyheter i morgen.
 
UL i morgen! Håper dagen i dag går fort!
I går bestilte jeg time til første svangerskapskontroll. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til etter ul, for å være helt sikker på at det var noen vits, men nå får jeg heller bare avbestille hvis det er dårlige nyheter i morgen.
Håper på gode nyheter for deg i morgen ❤
 
UL i morgen! Håper dagen i dag går fort!
I går bestilte jeg time til første svangerskapskontroll. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til etter ul, for å være helt sikker på at det var noen vits, men nå får jeg heller bare avbestille hvis det er dårlige nyheter i morgen.
Gleder meg til å høre hvordan det har gått i morgen!
 
Lykke til i dag, Nuuni ❤️❤️ Måtte den lille bamsemumsen sprelle rundt inni der ❤️❤️
 
Ul overstått!

Fikk utvendig UL og jordmor fant den lille med én gang♥️ Full i liv og sprellet som bare det! Ble satt en dag frem. Hjerteslag var på 180 slag i minuttet.

uke9.jpeg
 
Back
Topp