Dag 9 på overtid, er jeg alene igjen nå? :)

Nursie86

Forelsket i forumet
Her skjer det fortsatt ingenting :p

Bortsett fra at svangerskapskløen (ufarlig type) har tatt helt av de siste dagene da. Festlig!

Ellers null nada tegn på fødsel :(

Overtid er virkelig en tolmodighetsprøve, og jeg vet hvordan du har det, gikk 13,11 og 6 dager over med mine. Krysser fingrene for at du veldig snart er ferdig! Den ene fødselen min som startet av seg selv 13 dager over begynte plutselig med rier, ingen tegn på at noe var i gjære:) Tvi Tvi!:)

Overtid er virkelig en tolmodighetsprøve, og jeg vet hvordan du har det, gikk 13,11 og 6 dager over med mine. Krysser fingrene for at du veldig snart er ferdig! Den ene fødselen min som startet av seg selv 13 dager over begynte plutselig med rier, ingen tegn på at noe var i gjære:) Tvi Tvi!:)
Håper det plutselig starter før lørdag. Vært veldig greit. Så slipper jeg igangsettelsen :)

Tusen takk for det :Heartred

Takk for det :) Ble ikke du satt i gang? Hvis, hvordan opplevde du det?
Jeg ble satt igang ja. :)
Her i Stavanger starter de med en cytotec vaginalt på kvelden, før man kommer tilbake neste morgen for fler tabletter gjennom munnen, maks 6 i døgnet mener jeg. Dette pågår noen dager før de evt går over til å prøve ballong, ta vannet og alt annet.

Jeg kom inn kl 1900 på kvelden, fikk registrert en del papirer, var på sånn CTG-måler i 20 minutter - og så fikk jeg cytotecen satt av jordmoren ca 1940. Skulle tilbake etter 1,5 time for å sjekke hjerterytmen til lille i magen igjen. Gjorde det - og alt var good. Så da ble jeg og mannen sendt på pasienthotellet for natten, der vi skulle overnatte, før vi skulle møte opp 0830 igjen dagen etter for å starte med tablett-kjøret. Jeg var umoden når hun undersøkte på kvelden ifølge jordmoren. Hun sa "Det er nok godt vi starter med en vaginaltablett før noe annet ja.. ". Kjempeoppløftende.. not.

Kjente ingen verdens ting til virkning, ingen murring, no nothing før det kl 0318 samme natt sa pang. Rier som gjorde så vondt at jeg vrei meg fra første stund. Rundt kl 05 hadde vi klart og få med oss pikkpakket fra pasienthotellet og over på føden, og jeg hadde da 4 cm åpning når hun undersøkte. Mellom 08 og 09 en gang klynket jeg meg til en undersøkelse nedentil da jeg mente jeg kjente pressetrang noe de jordmødrene ikke hadde trua på som førstegangsfødende som jeg var - og mente det var tull å undersøke oftere enn nødvendig da det jo gjorde så vondt at jeg trodde jeg skulle omkomme når de undersøkte.
Men da var det 9 cm åpning, og kl 1039 var hun ute. :)

Vi hadde fått beskjed om at vi måtte belage oss på å kunne gå frem til onsdag uten baby, selvom vi skulle starte igangsettingen søndag kl 19. Men det gikk jo lynkjapt, og vi slapp ventingen om ikke annet. :)

Back
Topp