Dachs og katt..

Rosa på ball

Glad i forumet
Hei!
Vi har 2 katter og 1 hund. Vurderer nå å skaffe oss en hund til og har snakket om en dachs. Det er jo engang sånn at dette er en jakthund og det som da dukker opp av spørsmål er i forhold til kattene. Det har gått kjempebra med hunden vi nå har og kattene, men dette er en annen rase..

Erfaringer noen??[:)]

Hadde selv denne rasen og en katt sammen, går kjempe fint så lenge du vender hunden til katten som valp =) 

Takk for svar[:)]
Kattene er bare inne og holder seg endel i 2. etasje. Vi kommer uansett til å sette opp grind i trappen slik at kattene har sitt sted "i fred"..

Det blir strihåret dachs hvis vi skal ha (lar min samboer få velge[:)])..

Det er sånn vi også tenker..
Greit nok at de er jakthunder, men rart med hva de er vandt til fra de er små.

Skal muligens kontakte en oppdretter til uken og evt ta en tur å titte. Er en oppdretter ikke så langt herfra, så tar bare en halv times tid å kjøre, regner med få svar på en del spørsmål da[:)] Om min samboer vil selvfølgelig... Han holder litt igjen, men vet han har lyst[:)]

vi har dachs,og han er ikke ute etter å ta nabokatten,men han er veldig leken så han springer jo etter,men er aldri sinna. samboeren min hadde dachs før,og de hadde katt å,det gikk veldig fint.....

Back
Topp