daaa drar jeg til 1.kontroll!

x1xTrallemor

Glad i forumet
Jeg stikker til legen nå, jeg!!! Gleder meg til det! Har tisset på koppen og alt er klart!
Håper alt er bra da![:D]

lykke til[:D]

Masse lykke til! Så spennende[:)]
Jeg skal neste onsdag, gleder meg!!!

Lykke til!! [:D]

Øy, hva gjorde dere andre på 1.kontroll?
synes min var ganske slapp og lite givende... Legen jeg hadde var rar...
Kan dere fortelle litt hva dere gjorde på 1.kontroll? [;)]

jeg har ikke vert enda,skal på fredag. men sist jeg var gravid,på første kontroll, sjekket de blodtrykk,målte blodprosent, tok blodprøver, veide meg, sjekket urinprøve,og fylte ut helsekortet. husker ikke om han målte sf målet, eller om det var på den 2 kontrollen..

Ikke så mye... tok blorprøve og leverte tiss, veide meg.
Jeg trodde man skulle få info om oppfølging, helsekort, jordmorinformasjon ol.
Ikke ble jeg spurt om hvordan jeg hadde det, og legen inviterte liksom ikke til samtale.
han mente alt var bra da, men fikk ikke forståelse for hvordan han kunne vite det.
Så sa han at jeg måtte ringe til uka for å bestille meg en ny time med en ny lege i starten av juli. Den andre legen skule ordne skjemaer, sa han.

Jeg var hos legen første gang i uke 6. Da tok de hcg-prøve,målte blodtrykk og lyttet på lungene. Også fikk jeg helsekort. Men sånn ellers synest jeg det var lite prat om hva som skjer, hun lurte jo på om det var første gang så jeg synest jeg kunne fått litt mere informasjon om div. ting. Men har kanskje noe med at jeg var der så tidlig. Ikke vet jeg, men hun sa at jeg skulle bestille meg jordmortime selv, og komme til henne om det var noe sånn utenom det jordmor kunne svare på. Skal jo tilbake å ta blodprøver da,men trenger ikke inn til doktor da. Er det noen som alt har tatt de blodprøvene man skal ta mellom uke 10 og 13? evt. når tok de dem?

jeg skal ta blodprøvene når jeg er 10+5 tror jeg det blir.

Back
Topp