da var vi igang...:)

Poppi321

Andre møte med forumet
med opprinnelig termin 19 juni, er jeg litt overrasket over at jeg nå ligger med tre cm åpning og venter på at riene skal bli litt mer effektive:)

har fått sprøyter som skal modne lungene, så nå er det bare å vente:)

Lykke til kjære deg!!❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

tusen takk:) det e godt at det endelig skjer no konstruktivt etter fem laaaange uker med masrier, kvalme, null batlyst og null søvn:)

Lykke til:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

dette går fortere enn forventet...:) fikk beskjed om at vi skulle sette igang fødselen om ca en uke...... men haru nå hatt rier den siste timen...... må vel snart vekke pappaen og barnevakten....:)

dette er nr 5, og forrige fødsel var unnagjort på knappe tre timer....:)

Å så spennende :D Masse lykke te :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

fun fact om mine (snart) 5 barn;

4 av fem er født på en torsdag, to av de kl 13.46.
den som ikke er født en torsdag, kom sent onsdag kveld;)
en kom på 1. juledag, 1 ser ut til å komme på Kristi Himmelfartsdag... just sayin...:)
og alle utenom sistemann er født mellom november og januar...:)

etter noen sinnsyke rier rundt klokka ti, tok vi oss like greit en liten pause i riestyret...:)...... jaja, da får vel mor bakt

sniker litt i køen ja...:) hvilket ikke bare e udelt positivt.... er ikke nådd 37 uker enda, hvilket vil si at barnet er født prematurt med de sykdommer og bivirkninger det kan ha....

i tillegg bor jeg i utlandet, og helsevesenet her er IKKE sammenlignbart med norge......

men det skal nok gå bra likevel håper jeg:)

sniker litt i køen ja...:) hvilket ikke bare e udelt positivt.... er ikke nådd 37 uker enda, hvilket vil si at barnet er født prematurt med de sykdommer og bivirkninger det kan ha....

i tillegg bor jeg i utlandet, og helsevesenet her er IKKE sammenlignbart med norge......

men det skal nok gå bra likevel håper jeg:)

Oi, huffda, får nå satse på at det går bra allikevel, med termin 19. juni så er du jo velidg nærme 37 uker i det minste :)
Hvor i utlandet? Masse lykke til, det går vel helst bra :)

har fire dager igjen til vi når 37 uker......
bor i Irak faktisk:)

fødselslegen min er en veldig hyggelig dame som tok utdanningen sin i England, og har praktisert der i 20 år, før hun kom tilbake hit, så kunnskapen hennes er det ikke noe i veien med:) da er det dessverre litt verre på standaren på utstyr og hvilke medisiner de har tilgang på......

hadde jeg født på ett statlig sykehus, hadde nok hverken jeg eller babyen overlevd selv med fullgått svangerskap. der ligger de på 8 manssrom, uten air condition (temperaturen her ligger på mellom 40 og 50 grader nå) og presser ut babyene mutters alene.... er de heldige kommer en lege inn og ser at de ikke blør så alt for mye før de blir sendt hjem igjen......null smertelindring, null oppfølging og null ingenting egentig.....og skulle du trenge keisersnitt, må du ha med deg blod til evt blodoverføring selv......

men så er det priviligerte meg da, som har råd å betale rundt 5000 dollar (ca ett halvt års lønning her) for å føde på ett privat sykehus:) der alle er engelstalende og har utdanning og praksis fra vestlige land. hadde jo ikke gått gravid og født her hvis det var til skade for meg eller barnet... og så har jeg jo gjort detta fire ganger før, så litt praksis har jeg jo...:)

Back
Topp