Da var sommerferien over........

mammatilstorm

Elsker forumet
for denne gang.

Hvordan har dere hatt det i sommerferien?

Her har vi vært noen dager i Namsskogan familiepark, besøkt familien min på Jessheim,og på hjemturen  ble det 2 dager stopp på Hunderfossen:) så både Storm og vi har fått en skikkelig ferie for en gang skyld:)

Så på mandag er det tilbake på jobb og barnehage.

Høres ut som en fiiin ferie - men kjedelig at ferien går så fort!! Men har mye gøy å se tilbake på da:)!

Nyt helga før jobb og barnehage:)

fin ferie her, frøkna har hatt ferie i 2 uker, har ei uke igjen før barnehagestart og over på stor avd, samboer har ei uke igjen og jeg er sykmeldt og går snart ut i permisjon:)!

Har hatt ei veldig fin uke, med Lilleputthammer, Jorekstad (badested), Hunderfossen, barnas gård hunderfossen og Oslo:)!

her er vi ferdige med ferie også. sambo begynte jobbe igjen  på mandag og jeg begynner nå mandag. har hatt 3 uker, å skal ha 2 uker til i slutten av september. da venter en herlig herlig sydentur, bare oss 3 :O)

vi begynte ferien med noen dager på hafjell med besøk på hunderfossen, barnas gård, lilleputthammer og gondoltur på hafjelltoppen.. da var vi sammen med et vennepar som har en datter. videre ble det camping med familie i oslo-fjorden noen dager.. på veien hjem derfra ble det en spontan stopp på hytta før vi var hjemme noen dager og vaska tøy :)  mamma er også på ferie, så leiligheten vår i bergen stod tom, da ble det noen dager der også gitt. så var det dags at åka hem :O)   denne uka har jeg og snuppa sløva hjemme, hatt litt besøk og vært noen dager hos min pappa og de i nabobygda.  har vært en rolig og fin ferie, selv om det kan se ut som om vi har kava noe sinnsykt hehe.

nå lader vi bare opp til jobbstart og myye arbeid som venter.. gosj.
huset er noenlunde og form, hagen er rydda og ute høljer det ned :)

Her har vi hatt litt av-og-på-ferie, da mannens ferie først ble forskjøvet med en uke pga jobbing og jeg hadde ikke tatt ut så mye ferie pga ny jobb. Så i løpet av disse tre-fire ukene hvor gutta har hatt fri, har jeg jobbet noen vakter innimellom. 
Nå har jeg jobbhelg og mannen starter på jobb på mandag, og T på stor avdeling. Det blir spennende  =) 
Om en måneds tid reiser mannen utenlands, og det blir nok travelt med jobbing for hans del frem til da. Så det har vært godt å ha endel tid sammen nå alle tre. Vi har vært endel på Hunderfossen, på svigermorbesøk på Tjøme og kjørt båt, og slappet av hjemme =)

Her har vi allerede jobbet en uke etter tilsammen 4 uker ferie i sommer :)

Har kost oss hjemme endel med badeturer og sånn, og så var vi en uke i Lillehammer med Hunderfossen, Lilleputthammer og barnas gård.

Om en uke begynner Amelia på stor avdeling så det blir spennende. Hun har en glidende overgang de to ukene etter ferien vår nå da, så tror det skal gå kjempebra :)

Jeg har full fart på jobben, har nå begynt i 100 % stilling igjen (har jobbet 80 % i 1,5 år nå) og merker godt at det var fint med en fridag i uken....

Men da blir det mest mulig penger i permisjonen, og det kommer godt med :)

Jeg har hatt sommerjobb i stedet for sommerferie. :P Nå har jeg bare 3 jobbedager igjen før jeg skal ha mer permisjon. 

Vi har vært rundt og besøkt slektninger første del av sommeren, og hjemme og kost oss andre del. Alle jeg jobber med klager på at det har vært dårlig sommervær, men vi har vært masse på stranden i fin sol vi. Jeg har fått det for meg at jeg må besøke alle turistattraksjonene i Vestfold før jeg flytter, så her har vi hatt en del dagsturer rundt omkring. 

Jøss, mange som har gjort det samme som oss i ferien da  Vi var ei uke i Trondheim, og så ei uke i Lillehammer ( vi bor i Bodø, så det er et stykke unna kan man si, men samboer jobber i Posten og får leie hytte billig, denne lå i Sjusjøen, kjempeflott der!) Så vi har også vært innom Hunderfossen, Lilleputthammer, Maihaugen og jernbanemuseet på Hamar (har en veldig toginteressert liten herremann vi...). Lillehammer er jo et eldorado for småbarnsfamilier fant vi ut, kjempekoselig by!!
To uker siden vi begynte på jobb igjen, det har egentlig gått greit... Litt tungt å komme seg opp om morran i starten, men...

Her er jo ferien "aldri" over for min del.. er i permisjon fram til slutten av mars. 

Men mannen har ikke mye ferie igjen, mulig vi drar en kort uke til Spania i september. Nå har vi akkurat hatt besøk av 10 spanske familiemedlemmer som var med til mamma og pappas feriehus i Sverige. Vi hadde helt fantastisk flaks. Rett før og etterpå regnet det hver dag... Mens vi var der, var det sol og fint vær og vi storkoste oss. Jeg badet masse, noe jeg ikke hadde trodd jeg skulle få gjort med to små. Jeg og mannen min fikk til og med jogget oss en tur! Og Alma storkoste seg med sin yngste fetter på 10 mnd (veldig omsorgsfull mot han) og sine eldre kusine og fettere på 5-11 år. Til min overraskelse gikk hun instinktivt nesten hele tiden bort til niåringen, lente seg på han, satte seg inntil han, ville holde han i hånda, var nærmest litt klegg:) og han tok den æren veldig fint. Den femårige kusina ble litt sint og sjalu, men det gikk seg til. Det som er litt vanskelig er at Alma forstår alt de sier på spansk, men snakker tilbake på norsk, he he. Hun snakker litt spansk, men enda ikke i setninger. Blir gøy neste år når hun sikkert snakker spansk mer flytende og de kan forstå hva hun sier. 
Vi har hatt en strålende ferie, var jo også en uke på Mallorca. Nå er det bhg igjen, hun har begynt i ny bhg og det gikk over all forventning. Hun stortrives der, det er så godt å se. Ble tatt utrolig godt imot og snakker ofte til meg om hvem som er kontaktpersonen hennes. Oi, dette ble langt, visst...:)

Her er også ferien over for denne gang, *Sukk*

Håper alle store og små har hatt en kjempefin sommer! :)

Føler vi har fått mye ut av ferien denne gangen, litt stykkevis og delt, men har fått slappa skikkelig av! :)

Begynte med 1 uke på Kypros, bare oss 3, Hedda stooorkoste seg, og spør hver eneste dag, om vi snart skal reise til Kypros igjen, hihi..

Så hadde vi nesten en 1 uke i Nord-Norge, hvor vi bodde hos slektninger til gubben. Fantastisk flott med midnattssol og det hele! :)

Også avslutta vi ferien med 14 late dager på hytta i Sverige med min familie. Var superheldige med været, så var masse på stranda, og bada hele dagen! :)

Skjønner ikke hvordan jeg legger inn bilder lenger, så blir lite å se......;)

Fru H skrev:
Her har vi hatt litt av-og-på-ferie, da mannens ferie først ble forskjøvet med en uke pga jobbing og jeg hadde ikke tatt ut så mye ferie pga ny jobb. Så i løpet av disse tre-fire ukene hvor gutta har hatt fri, har jeg jobbet noen vakter innimellom. 
Nå har jeg jobbhelg og mannen starter på jobb på mandag, og T på stor avdeling. Det blir spennende  =) 
Om en måneds tid reiser mannen utenlands, og det blir nok travelt med jobbing for hans del frem til da. Så det har vært godt å ha endel tid sammen nå alle tre. Vi har vært endel på Hunderfossen, på svigermorbesøk på Tjøme og kjørt båt, og slappet av hjemme =)

Jeg tror kanskje jeg å deg på Hunderfossen andre dagen vi var der:)

Back
Topp