Da var OUL overstått

Jeg var på oul idag og ble satt tilbake 6 dager.. det stemmer overhodet ikke, så kommer til og holde på terminen jeg fikk hos han private spesialisten :) skal tilbake til han i februar, så skal snakke med han da. Mi var hyggelig, men raste bare igjennom alt og var mer interresert i og fortelle oss kjønnet enn og fortelle alt annet, så alt i alt.. ingen grei opplevelse med ul på sykehuset. Men alt sto bra til iallefall :)

Behold dokumentasjon på tidlig ul termin, få evt jm eller lege til å skrive det på helsekortet ditt. Er ny praksis nå at de tar mest hensyn til tidlig ul termin dersom denne er foretatt av fagpersoner som er kyndige i fosterultralyd. Men slett ikke alt helsepersonell blir informert på samme tid. Min jm på oul satt ikke ny termin siden jeg hadde fått en annen på tidlig ul.

hei ble også satt 6 dager tilbake på termin syns det var rart men som jm sa da var at siden jeg har fått alle barna så tidlig så trengte jeg ikke å tenke på termin daton for hun håpet bare på at jeg klarte å gå fram til uke 35 ++. mine har bare kommet tidligere å tidligere. så det er mulig jeg får komme en runde til i uke32 på ny ul å måle vekst av barnet.
Virker som at din jm ser på termin som et mål alene. Termin settes for at en skal kunne anslå fosterets alder! Dette bla pga vurderinger ved for tidlig fødsel, som da er svært relevant for deg!

I uke 34 må vel lungemodningssprøyte settes ved nærstående fødsel, men i uke 36 kan alt foregå som normalt? 6 dager er en del...

Ved assistert befruktning vet man nøyaktig tidspunkt for befruktning, og dermed nøyaktig svangerskapslengde. Ved OUL skal derfor ikke termin endres. Likevel er vi mange assistert-jenter som har opplevd at babyen måles til noe annet enn vår faktiske svangerskapslengde. Hadde ikke jeg vært gravid med IVF skulle termin vært endret etter OUL. Så man kan ikke beregne befruktningsdagen utifra målene som gjøres ved OUL hvert fall, selv om fostrene vokser nokså likt frem til uke 20, så er det fortsatt et gjennomsnitt man bruker for å si hva de målene betyr - og det er alltid noen som ligger enten over eller under gjennomsnittet. :)

Virker som at din jm ser på termin som et mål alene. Termin settes for at en skal kunne anslå fosterets alder! Dette bla pga vurderinger ved for tidlig fødsel, som da er svært relevant for deg!

I uke 34 må vel lungemodningssprøyte settes ved nærstående fødsel, men i uke 36 kan alt foregå som normalt? 6 dager er en del...

fikk sistemann i uke 36 akkurat så d er nok derfor jm tenker slik også...

Back
Topp