Da var jeg tilbake

Navaje

Forelsket i forumet
Da jeg ENDELIG etter et år og 9 pp ble gravid, og fikk kjenne på verdens største lykke, fikk jeg kjenne min aller største sorg i dag. Var i uke 6 på ul og alt så bra ut, gyn mente at hjertet nettopp var begynt å slå. Har kun hatt vonde bryster og en uggen følelse siden den første ul. I dag var vi på ul og der fikk vi se et tomt fosteranlegg, 9+2. Hjertet hadde slutta å slå i uke 6. Fyfasan, det var som om å få et slag i magen, helt jævlig vondt!
Noen som har solskinnshistorier etter MA?

Jeg ble raskt gravid igjen men den endte desverre i sa. Etter en kjemisk neste runde så satt spiren og jeg er nå gravid i uke 34. Jeg har i tillegg pcos og har derfor hatt problemer med å bli gravid, så er du frisk ellers vil jeg tro at sjansene dine er gode for å raskt bli gravid på nytt :)

Utrolig leit å høre at det endte i MA etter at dere endelig hadde lykkes etter så lang tid. Klem til deg ❤️

Jeg hadde en BO/MA påvist når jeg var 11+5 i høst. Ble gravid rett etter første mens og er nå 22+2.

Håper dere blir raskt gravide igjen og at spiren da sitter helt til termin ❤️

Sender deg en klem <3 i 2017 ble jeg gravid, i uke 7 begynte jeg å blø, på tidlig ul så vi er hjerte som slo men i uke 9 ble MA konstatert etter synkende HCG. 22 juni gikk jeg gjennom en 3 dagers kur med cytotek. 29 juli lyste en ny positiv test mot meg, så jeg rakk mao aldri å få mensen tilbake. Om 2 uker er babyen 1 år<3 krysser fingrene å håper at en ny spire sitter fort! Jeg vet det er tungt og jævlig nå, men det blir bedre snart <3 mange sier at man har lettere for å bli gravid igjen etter å ha mistet, samtidig blir mange rådet til å vente en syklus, jeg dreit i alt folk sa, å begynte bare å prøve igjen så fort jeg slutta å blø.

Så trist å høre. Jeg hadde en ma i uke 9, fostret var ikke mer enn 5-6 uker. Begynte og blø av meg selv, og fikk ei tilbake 14 dager etter aborten, ble gravid igjen på første forsøk uten en mens mellom. Og han er nå en frisk 2åring :-)

Stor klem :Heartpink
Veldig mange blir gravide igjen veldig kort tid etter MA her inne er min erfaring. Stor klem!

Så trist. Jeg ble gravid etter MA uke 12+3 Men det tok flere år. Da vi behøvde IVF til slutt. Men fikk en nydelig frøken og håpet om søsken for henne en dag er fortsatt det selv om jeg mistet i ny MA i Januar i år. (9+3) så selv om det er noen mørke uker etter en slik hendelse så er det fortsatt håp mener jeg. Masse lykke til og håper dere får se en nydelig baby neste gang dere blir gravide og skal på UL :happy:

Jeg gikk meg på en smell etter MA'en i 2014. Tok utskraping i uke 10,og både jeg og samboer var triste men enige om at dette er slikt som skjer og at dette skulle gå bra. Vi var begge med godt mot. Men vi tok det tyngre enn vi trodde, og pratet ikke sammen ( alltid lurt, neei ). Det ble helt krise, og 2014 er et mørkt år der vi nesten gikk fra hverandre. Men da vi endelig begynte å virkelig prate,å tok hull på den betente blemmen det hadde blitt, gikk det såå mye bedre. Tok utskraping i januar 14 og begynte ikke å prøve på igjen før til sommeren 15, og da tok det 4 mnd å bli gravid. Men fikk en frisk og sunn gutt på sommeren 2016 :-) Tenker masse på deg, dette er så trasig å gå gjennom!

Da jeg ENDELIG etter et år og 9 pp ble gravid, og fikk kjenne på verdens største lykke, fikk jeg kjenne min aller største sorg i dag. Var i uke 6 på ul og alt så bra ut, gyn mente at hjertet nettopp var begynt å slå. Har kun hatt vonde bryster og en uggen følelse siden den første ul. I dag var vi på ul og der fikk vi se et tomt fosteranlegg, 9+2. Hjertet hadde slutta å slå i uke 6. Fyfasan, det var som om å få et slag i magen, helt jævlig vondt!
Noen som har solskinnshistorier etter MA?
Hadde akkurat som deg MA i uke 9 (hjerte sluttet å slå i uke 7). Ble gravid igjen første PP etterpå, Ventet ikke på neste mens engang. sitter her nå med resultatet; 9 mnd gammel nydelig frøken :)

Eg hadde ein BO/MA i februar/mars 2014. Vi prøvde på nytt med ein gong etterpå. Venta ikkje på neste mens ein gong. Eg kjente faktisk på kroppen at eg fekk eggløsning, og fekk det bekrefta av digital test. Var i den tida vi skulle henvisast vidare, så skulle til gynekolog og sånt. Eg fortalte at eg var gravid (var 4-5 veker på veg), men gynekolog meinte det måtte vera ein ny BO/MA. Han meinte eg var lenger på veg enn eg sa, fordi han talte aborten som siste mens, men eg hadde jo ikkje hatt mensen etter aborten. Verda mi gjekk i knas. Så skulle eg ta blodprøver for å måle om det var aukande eller synkande. Her klarte laboratoriumet å rote vekk prøve nr. to, så den fekk eg ikkje svar på. Heile 17.mai var ødelagt. Eg deppa og holdt meg inne. Heldigvis drikk eg ikkje. For då eg ringte ei veke seinare og sa at dei rota vekk resultatet og at eg ikkje hadde fått blødning enno fekk eg komma inn til gynekolog innimellom andre og han fant eit bankande hjarte i veke 8. Einaste komplikasjonane med den graviditeten var baby seteleie og smalt bekken som resulterte i keisarsnitt. Verdas beste/verste jul: 2014 - på fødeklininkken med nyfødd baby/maten var elendig. Alt i alt best thing ever!

Det er så utrolig trist at så mange må igjennom dette. Men takk for mange gode solskinnshistorier! <3
Fikk ikke beskjed hos verken gyn eller jordmor om å vente til neste mens, så vi blir nok ikke å vente. Tenker kroppen ikke blir gravid så fremst den ikke er klar for det :)

Back
Topp