Da var første svangerskapskontroll unnagjort!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Og det gikk da greit det. Fikk papirer og fikk tatt blodprøvene. Lurte på om han kunne kjenne etter livmoren, og han syntes han kunne kjenne den såvidt over symfysen nå. Men noe mer ville han ikke gjøre siden det var så tidlig. Han satte meg frem, noe jeg regnet med siden jeg har lengre sykluser enn 28 dager. Så ifølge legen er jeg 12 uker i dag. Men av erfaring blir jeg satt tilbake på ordinær ul, og beholder derfor tickeren min. Var akkurat det samme i forrige svangerskap også.

Godt med vel overstått 1. kontroll! Var idag jeg også, syns ikke kontrollene til lege er så kjempemye å hoppe i taket for så tidlig Han gadd ikke kjenne på magen eller lytte etter fosterlyd, og det hadde jeg ikke ventet heller. Er mest fornøyd med at det ble sendt henvisning til ordinær UL

Ja, er i grunnen ikke så spennende i starten. Men var godt å få sendt henvisning til ul, og fødeplass, og at det liksom er i gang. Så da er det bare å vente på neste kontroll hos jordmor mellom uke 14 og 16 som var vanlig hos jordmor her i kommunen. Og for dere som evt husker dillemaet mitt ang valg av jordmor: hun som tok imot sønnen min hadde visstnok ledig kapasitet :)

Back
Topp