Da var det ute!!

Lodviss

Elsker forumet
Da er jeg 14 uker på vei, og har sluppet nyheten på jobb, så nå er det ingen vei tilbake. Nå er det ute!

Reaksjonen var som ventet. "Gratulerer, men hva med oss??"
Sånn er det bare å ha en lederjobb man blir borte fra i et år.

Jenta på  2 1/2 spurte om vi heller kunne få kattunge da vi fortalte det til henne ;)

Men men, regner med at alle er glade på våre vegne innerst inne, og søster kommer garantert til å kose seg som storesøster! Litt vanskelig å forholde seg til en mage ;)

...andre unger som har fått nyheten? Hva har reaksjonene vært?

Jenta vår på 2,5 år reagerte med at hu sa at det skulle bli en lillesøster og at det er hu som har baby i magen, ikke mamma.. :) Raringen min har skjønt det  nå da, fikk høre på hjertelyden i dag med oss og ble veldig undrende

Her har også lillejenta i magen etter at vi fortalte det. Men hun vil også at babyen som jeg har i magen skal komme ut! Uken før vi fortalte det spurte hun om mamma og pappa kunne gå på butikken å kjøpe en lillesøster eller lillebror til henne.

Er 11 uker i morgen, men tror jeg må snakke med sjefen min i dag pga arbeidssituasjon. Så får det heller bare komme ut litt tidlig.

Skulle prøve å fortelle det til gutten vår (21 mnd) før helgen...Han har snakket en del om et par jenter i barnehagen som har fått lillebrødre og sagt at "mamman til xx har baby i magen", så jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk :-)

Jeg: "Skal jeg fortelle deg noe?"
Sønn: "M-m"
Jeg: "Du skal bli storebror."
Sønn: "Ja."
Jeg: "Mamma har en liten baby i magen."
Sønn: "Kjøpe is, mamma!"

Det gikk ikke helt hjem med andre ord

Regner med at han skjønner litt mer når magen blir større, jeg synes jo det er rart selv at det er en baby der som jeg ikke kan se eller kjenne noe til.

Her vet de aller fleste at jeg er gravid, men lillegutt (4år) venter vi med, til vi vet om det blir gutt eller jente. Vil ikke at han ska ønske seg det ene kjønnet, også blir han skuffa om det blir det andre. Vil heller fortelle han at han enten får en bror eller en søster. 

Her sier jenta bare at dukka hennes ikke er i mammas mage :p Så hun tror at babydukka hennes bor i magen min ;)
Åsså er det ikke jeg som er gravid, men typen .. :p Så vi ler like godt hver gang hun skal høre på magen hans :p

Jenta mi fra før er jo bare 18 mnd, men hun peker på magen og sier baby flere ganger om dagen :) og om hun blir sint så slår hun magen min :|

Lillegutt på 4 år gleder seg masse til å bli storebror.. Han har tom funnet navn( samme som bestekompisene hans i bhg;) men han sier at det bare blir gutt... For ellers blir han ikke storebror;)

Back
Topp