da var det Kiss..

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
gutten min hadde fått... [&o][:(]

dere som har baby med Kiss , hvilke erfaringer har dere med manuell terapeut?? har det hjulpet? [8|]

åååå... syns synd på gutten min.. er ikke rart han hyyyler.. [:(]

Isabell har også kiss,mest sannsynlig..Men eneste symptome hennes er at hun er skjev i bakhode og har helt klart en favoritt side..men ingen skriking og generelt veldig fornøyd.
Skal på ny kontroll torsdag,HS sa at vi mest sannsynlig måtte et par ganger til fysioterapeut med henne..men har ingen erfaring med slikt.

Her og har vi det. Ser at han har en helt klar favoritt side. men etter vi var hos manuell så ser vi helt klar forskjell. Han sover mer og mer på den siden han ikke liker, men vi må fortsatt trigge og "manipulere" litt for å trene opp musklene hans. Nå skal vi tilbake til manuell om drøye 3 uker, så vi har noen øvelser å jobbe med frem til den tid. 

Hvordan merker man det???

Min sønn går til fysio og hun sier at han er stiv i kroppen,han griner MYE på dagtid og nr han sover på siden om natten(som han alltid gjør) ligger han med hodet langt bakover!
Har nevnt dette for fysio men hun sier at det ikke er noe...............
Han har hele tiden hatt en favoritt side også..så han er litt skjev i bakhodet..

Vi var til manuell terapeut i går. Gutten har hele tiden vært rolig og ikke virket plaget, men hatt en favorittside, blitt veldig skjev og klarer ikke å få hodet mot høyre. Syntes faktisk det har hjulpet allerede, men det kan jo være ønsketenkning [:D]

takk jenter! [:)]

men skriker deres med KISS/KIDD mye?? Casper har non stop ass... han ligger å gløtter med hvitøye og er KJEMPE trøtt, men alikevel klarer han ikke sove... Heldigvis sover han 3/4 timer om natten, så mat, så 3/4 timer igjen. [:)]

er KISS vondt for dem?? [&o][:(]

unnskyld at jeg spørr, men hva er KISS/KIDD??[8|]

mi hadde det men er nå friskmeldt..så godt som ihvertfall.vi begynte med behandling når ho var 3 uke og 4 behandlinga og det var bra men det blir sagt at hvis det ikke oppdages tidlig kan det utvikle seg til kolikk og problemer senere men det står en del på nettet om det.men kiropraktor reddet oss ihvertfall[:)][:)]har fått beskjed om å komme inn om 1-2 mnd da dette ofte kommer tilbake..

ORIGINAL: mammaca17januar

mi hadde det men er nå friskmeldt..så godt som ihvertfall.vi begynte med behandling når ho var 3 uke og 4 behandlinga og det var bra men det blir sagt at hvis det ikke oppdages tidlig kan det utvikle seg til kolikk og problemer senere men det står en del på nettet om det.men kiropraktor reddet oss ihvertfall[:)][:)]har fått beskjed om å komme inn om 1-2 mnd da dette ofte kommer tilbake..

Heisann,
kva kiropraktor var dåkke til? vi går til han Nupen i byen, osteopat og manuellter.

ORIGINAL: Henriette1986

ORIGINAL: Mamsen til 3..

Min sønn går til fysio og hun sier at han er stiv i kroppen,han griner MYE på dagtid og nr han sover på siden om natten(som han alltid gjør) ligger han med hodet langt bakover!
Han har hele tiden hatt en favoritt side også..så han er litt skjev i bakhodet..

Jeg ville ha bestilt på egenhånd jeg mamsen til tre.. manuell terapaut.. noen behandlinger så har du helt ny baby, sikkert på !! fleste jeg kjenner som har barn med kiss kidd syndrom har blitt myyye bedre etter noen behandlinger, sel om din kansje ikke har det så gjør det du!!!

Trist å høre mommytobe men da har du ihvertfall ett svar på hva som er galt.. jeg har bare hørt positive ting om manuell terapaut.. nå skal jg dit selv med RIkke på fredag.. og det gleder jeg meg mase til.. eneste jg har hørt er at babyen KAN bli litt urolig og survete par dager etterpå for at de skal "sette sg til" det nye manuell trapautten gjør!

Lykke til ihvertfall vennen!!

Jeg ringte til kiropraktor i dag morges og skal dit etterpå!
Nå er jeg sliten og lei!!

Jeg ville ha bestilt på egenhånd jeg mamsen til tre.. manuell terapaut.. noen behandlinger så har du helt ny baby, sikkert på !! fleste jeg kjenner som har barn med kiss kidd syndrom har blitt myyye bedre etter noen behandlinger, sel om din kansje ikke har det så gjør det du!!!

Trist å høre mommytobe men da har du ihvertfall ett svar på hva som er galt.. jeg har bare hørt positive ting om manuell terapaut.. nå skal jg dit selv med RIkke på fredag.. og det gleder jeg meg mase til.. eneste jg har hørt er at babyen KAN bli litt urolig og survete par dager etterpå for at de skal "sette sg til" det nye manuell trapautten gjør!

Lykke til ihvertfall vennen!!

Jeg ringte til kiropraktor i dag morges og skal dit etterpå!
Nå er jeg sliten og lei!!

så heldig du var som fikk time så raskt! [:)] lykke til! (vet åssen du har det altså!)

nerland går vi til [:)]
ORIGINAL: sjukesøster

ORIGINAL: mammaca17januar

Heisann,
kva kiropraktor var dåkke til? vi går til han Nupen i byen, osteopat og manuellter.

uff så trist. Hvordan fant du det ut?? begynnte nemelig å lese om temat og kan svare ja på mange av disse symptomene når det gjelder lille jenta her så nå ble jeg litt engstlig for at hun kanskje kan ha det også.
Håper det hjelper med behandlig da. [:)]

Min gutt har også det. Har en favorittside og var blitt litt skeiv på hodet.. han har også bakoverbøy som en banan og myyyye skriking! [:(]
Her har vi vært 3 ganger og vridningen i nakken er borte men vi må fremdeles jobbe med den bøyen hans med trenig hjemme. Men skrikingen er det ingen bedring på, så her har han andre problemer også. Vi skal videre til barneklinikken for å få sjekk[:(]

her hadde casper også en favorittside og lå som en banan mot høyre side...
fikk time til manuell terapeut via fysioterapeuten, og han fant låsning på høyre side i nakken og i bekkenet... pluss at han er stiv i hele ryggen stakar.. [&o][:(][8|]

nå gjør vi øvelser hjemme å skal tilbake 24 april. Må visst gå 6 uker imellom da det kan ta opptil 5 uker før 1 behandling har virkning. (men kan også få virkning umiddelbart)

krysser fingrene jeg.. [:)]

ORIGINAL: fru gravdal

uff så trist. Hvordan fant du det ut?? begynnte nemelig å lese om temat og kan svare ja på mange av disse symptomene når det gjelder lille jenta her så nå ble jeg litt engstlig for at hun kanskje kan ha det også.
Håper det hjelper med behandlig da. [:)]

fleste finner det ut da de er på hs eller hos fysio.. men hva med å bestille en time hos manuell terapaut du også uansett ? det skader jo ikke :) så kansje jenta de får det mye bedre... :) Lykke til fru gravdal, tenker masse på deg og nurket ditt

Har sendt mail til en manuell terapaut hehe så får vi se om ike det blir en time der.. har jo prøvd kiropraktor uten hell så..
Koselig å bli tenkt på da, snille [:D]

Back
Topp