Da var det en uke igjen til jul......

*trinemor*

Gift med forumet
Og her har vi en skikkelig katastrofehelg :)

Begynte med at jeg og Eveline ble sjuke med omgangssjuke natt til lørdag, og jeg var helt utslått hele lørdagen.... Så fikk vi kondens på kottet, og det begynte å lekke litt vann ned i stua. Så gikk strømmen i 2.etasje, og kom ikke tilbake selv om mannen skiftet sikring....

Da vi fikk tørket opp på kottet og lagt oss for kvelden, tok det et par timer så begynte Amelia å kaste opp -over mannen. Så begge de måtte dusje i lyset av en lommelykt. Eveline våknet også, og tok resten av natta i senga vår.

Da kunne det jo bare blir bedre ihvertfall :)

Er bare glad dette ikke er i julehelga jeg da, selv om vi skulle vært i både en bursdag og et juleselskap denne helga også.....

Håper andre har hatt en bedre helg, og begynner å blir klare til jul :)
 
Oi, snakk om å få alt på en gang da :-/
Leser stadig statusoppdateringer på Facebook om hele familier som er utslått av omgangssyken i hele landet - jeg krysser virkelig fingrene for at vi slipper!
Har hatt et par runder med forkjølelse alle utenom Lillebror, det får holde :p
I dag har vi hatt et vennepar på besøk. De har en gutt på snart 6 år og ei lita tuppe på 11 dager som bare var sååå nydelig og bitteliten! VI har hatt generalprøve på julemiddag og koste oss alle sammen :D
 
Ja, vet ikke ikke om vi hadde taklet stort mer da :)

Nå har heldigvis ting roet seg noe. Strømmen er på plass, etter litt telefonhjelp fra broren min, som er elektriker. Jeg er stort sett bra igjen, Eveline er bare litt urolig, Amelia har sluttet og kaste opp (virker det som). Og kottet er tørt igjen (mannen har også borret hull i veggen til lufting der inne, så slipper vi kanskje gjentakelse) :)

Måtte bare le i natt da det sto på som verst, og tenkte at ting kan forandre seg fort. Fra nyvasket, nesten ferdig julepyntet hus- til fullt kaos på et par dager :)

Får håpe dere slipper unna, Fru H. Unner ingen dette i julehelga....

Høres koselig ut med besøk. Ved siden av en som bare er 11 dager, ble nok deres lille stor tenker jeg ja :)
 
Uffda, stakkars dere. Flaks det ikke var julehelgen ja, men det passer aldri med omgagssyke. Håper dere føler dere friske igjen nå.

Generalprøve på julemiddag hørtes godt ut Fru H.

Jeg har jobbet nattevakter i helgen, og i halvsvime fulgt Felix på danseforestilling på kveldene. I går var siste juleforestilling for i år. Heldigvis, for i går greide han å slite hull på begge knærne på kostymet sitt. Det føles klin umulig å få 4-åringer til å sitte rolig og forsiktig med kostymene på mens de venter på å opptre. Det var mange flere enn Felix som krabbet rundt på gulvet, turnet i møblene, hoppet, spratt og skled rundt mens de herjet og lo. Satengbuksen hadde ikke en sjanse etter 6 dager med slik behandling.
 
Det hørtes slitsomt ut. Godt det har bedret seg nå. :)

Her begynte størstejenta å kaste opp i bilen på vei til besteforeldrene. De ville heldigvis passe barna likevel slik at vi kunne arrangere julebord for mine studiekamerater. Var en slitsom, men veldig hyggelig helg. Og merkelig nok har ingen flere blitt syke, så lurer på om det bare var noe hun spiste i bhg.

Hun var veldig søt i bilen da jeg sa at vi nok måtte avlyse besøk til besteforeldrene og konsert med nissebesøk. " Jeg lover å ikke kaste opp mer mamma!". Som om hun kunne noe for det liksom. :) Heldigvis kunne alt gjennomføres likevel selv om hun kastet opp to ganger før vi var fremme hos besteforeldrene.
 
Høres slitsomt ut med nattevakter og forestilling hver kveld, Sukkertopp :) Blir sikkert godt med jul og litt ferie nå da....

Neom: Ikke noe artig med oppkast i bilen. Søt når hun sa hun skulle gi seg med det da :) Og utrolig snille besteforeldre som ville passe henne allikevel da :)
 
Var utrolig takknemlig da mamma sa de ville passe uansett. :)

Er virkelig noe herk å vaske bilstolen. Kommer jo inn over alt, så må jo taes hgelt fra hverandre og spyles og vaskes. :sick009
 
Back
Topp