Da var dagen her...

Escuro

Forumet er livet
Nå skal jeg straks plukke opp min kjære på jobb, så setter vi kursen mot jordmortime på helsestasjonen. Krysser fingrene for at vi får høre hjertelyden!

Og så, i 12-13 tiden i dag, skal jeg på intervju... Hjææælp! Jeg tok på meg pentøyet i går for å se om magen viser, tror jeg klarer skjule det under dressjakken. Så da får vi krysse fingrene.

Om jeg får jobben, har jeg likevel et lite dilemma. Har også meldt meg inn på IT-studie via nav, var på møte der på mandag med omtrent 40 andre folk, og de hadde kun 15 plasser. Nå har jeg fått vite at jeg har fått plass... Så da må jeg plutselig velge. Jobb er det sikreste kortet, men studiene frister mest... Humm....

Lykke til både med jormor og valg av skule eller jobb [:)]

Jeg valgte jobb jeg... :) Men de va jo mye pga at det blir litt tøft å pendle over 1 time til og fra skolen, pluss ha en mann som jobber mye kvelder i vinterhalvåret :)

ORIGINAL: Blessed woman

Lykke til med valg av skole og jobb. Spennende med jordmor besøk[:)]

sign

Da var vi ferdig hos jordmor, fikk høre hjertelyden [:D] Det er en utrolig fascinerende og herlig lyd. Min kjære smilte fra øre til øre, jeg er glad jeg har funnet en mann som engasjerer seg. Fikk riktignok ikke vite pulsen på den lille, og glemte helt spørre. Hadde vært gøy å sjekke om det stemmer, det de sier om at det blir jente om pulsen er over 140, og gutt under.

Har fortsatt å gå ned i vekt, mistet en kilo til nå siste uken. Så fikk beskjed om å småspise masse, hele tiden [&o] Ikke det som frister mest akkurat, når jeg knapt har matlyst til ett måltid eller to daglig. Men stakk innom butikken på hjemveien og hamstret rett i koppen og nudler.

Pluss blomkål. Har helt dilla på å knaske rå blomkål for tiden. Var dritfrustrert på mandag, da var jeg innom 9 (!!!) butikker på jakt etter frisk blomkål. Alle hadde blomkål med visne blader, totalt uaktuelt. Så, til slutt, etter å ha trålet halve Bergen (iallfall samtlige butikker på Danmarksplass og bystasjonen og omegn) fant jeg en grei nok en på Voss. Men den ble spist opp. Så nå trengte jeg en ny. Herreguuuud, for en ting å ha dilla på!!!

Se på helsekortet det står der, de skal jo alltid fylle inn..
Morro at du fikk høre hjertelyden da -- er alltid godt og betryggende:D
En fin opplevelse for blivende foreldre!!

Ja, du får være flink og knask videre på blomkål siden det er det som frister.. liker du blomkålsuppe?
lag med rømme i ell no (jeg aner jo ikke hvordan det lages men.. )
Og et annet tips jeg har fått: hold deg unna for mye halvfabrikata og ferdigmat, ikke bra m alt saltet for deg og babyen , sikkert spesiellt godt og bra for deg som ikke skal gå så mye ned i vekt!! Prøv å lag fra bunnen av.. jeg oppdaget at det ikke er så vanskelig som jeg trodde:O

Lykke til videre med et bankende hjerteknøtt opå innsiden;)

Det blir nok neppe noe problem [;)] Jeg lager det aller meste fra bunnen av. Finnes ikke Grandiosa her i huset. Men jordmoren anbefalte meg å spe på med nudler og rett i koppen for å ha flere småmåltider. Eneste aber er at jeg blir mett av de små porsjonene og klarer meg på det mesteparten av dagen [&:] Og det er vel ikke akkurat det som er poenget.

I går stekte jeg fjellørret til middag, og holdt plutselig på å svime av og gå i gulvet. Forloveden min prøvde mate meg med en banan. jeg klarte ta to tygg av den. Hadde jeg gjort som han sa, og spist hele, hadde jeg trolig ikke orket noe særlig middag. Tror jeg må gjøre noe drastisk før jeg ender opp med ufrivillige spiseforstyrrelser eller noe... [&:]

På helsekortet har forresten jordmor bare bekreftet hjertelyd med "+". Ikke skrevet noen puls [&o]

Haha! Jeg har også knasket mye blomkål i sommer!! Og drukket sjokolade milkshake.
Nå de siste dagene virker det som om jeg endelig fått matlysten tilbake, deilig!

I tillegg til blomkål har jeg kroniske abstinenser på pinnekjøtt og kalkun. Min kjære mener dette passer best vinterhalvåret, men i dag sa jordmor at jeg bør spise det jeg har lyst på, om det er det som skal til for at jeg får i meg mat [:D] Så da ser det ut som det blir pinnekjøtt på menyen i svært nær fremtid!!! *JUBLE*

I dag har jeg vært skikkelig "flink". Spiste en halv banan til frokost (kl 8.30), deretter en rett-i-koppen potetmos i 11-tiden, før jobbintervjuet. Og nå har jeg jaggu meg hatt matlyst til en pakke nudler også. Er litt bekymra ettersom det bare er halvannen time til middag, men satser på jeg får ned en barneporsjon [:D]

Jeg  litt for at det gikk bra hos jordmor. Jeg har helt fått dilla på rett i koppen med blomkål og brokkoli, og må ha det daglig. Nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt. Jeg elsker det. På julaften er jeg den som spiser mest. Jeg blir aldri mett. [:-][:)][:D]

Rare greier disse lystene som kommer til tider... Hehe... Jeg fikk også KJEMPElyst på pinnekjøtt mens jeg satt på do(!) på jobben i dag (av alle ting)[8D] Hehe... Sånn helt uten videre, ingen som hadde snakka om det, eller noe anna som tilsa at jeg skulle tenke på det... Men jeg får vel vente til nærmer jul og se om noen inviterer på det[:D] Hehe...

Rett i koppen det går i her og=) grønnsakssuppe, og fiskesuppe er favoritter:))¨

her går det i alt=) Aller helst ting som går raskt og greit, men samtidig smaker godt:) Matlysta mi er på topp, noke som har ført til at eg har lagt på meg 3 kg siden 29. juni;D

Back
Topp