Da var brevet kommet...men?!!?

wishingstar

Forelsket i forumet
Da var endelig brevet fra St.Olavs kommet. Skal ringe til dem med en gang i morgen!! Men nå sitter jeg med mange spørsmål egentlig... som jeg sikkert får svar på der, men som jeg vil vite raskt[;)] 
Hvilke behandlingsregimer er mest vanlig og mest skånsom? agonist eller antagonist?
Vi har fått vite at IVF er behandlingen som passer best for oss... når bruker man kun inseminasjon?
Og hva avgjør om man får satt inn et eller to egg, dersom man har to friske egg?

Dere som har vært på ST.Olavs i det siste...har det tatt lang tid fra første brevet til første innsetting??

Er sikkert mange drevne her som har gode svar til en ferskis [:)]

Jeg har dessverre ingen svar på spørsmålene dine [8|] Men dytter tråden din litt opp [;)] (lurer på noe av det selv [:)])

Jeg brukte St.Olavs i mai, da jeg gikk igjennom en icsi behandling. Fra jeg fikk brev om å kontakte dem for oppstart av behandling, til jeg startet, gikk det litt over 1 uke. Hadde allerede hatt mensen og det passet inn hos dem at jeg begynte da.

Vi endte opp med å ha 2 gode egg, men bare 1 ble satt inn. De er litt strenge på det der.. Har vel litt med alder å gjøre, jeg er 26, så det vil si at jeg er ung og de mente at sjansene var gode for at det ene egget skulle feste seg (noe det gjorde [:D]). Det andre egget ligger i fryseren..

Lykke til!!

Inseminasjon blir brukt ved uforklarlig infertilitet, eller når man frastøter sæden, for her blir sæden vasket og da er det ikke vanlig å regarere på sædvæska som noen få kan gjøre.
Dersom litt lavere sædkvalitet, så kommer sæden fortere til egget dersom inseminerer, og dersom dårlig el slim så slipper sæden å dø på vegen - ettersom de kommer raskere til målet.

Dette er noen årsaker til at man prøver inseminasjon først, men det er større prosent for å bli gravid på  forsøk med IVF, og særlig for de som har passert 30 er det en fordel med IVF, for sjansen på å bli gravid med inseminasjon avtar jo også med årene på lik nivå som alderen tilsier.

Inseminasjon er ofte brukt med donorsæd, og for de som er lesbiske. Dette var et svar litt på kanten da, ettersom dette ikke er aktuelt for dere. Men synes det var greit å nevne det i samme slengen.

Da svarte jeg på et av spørsmålene dine.

Tusen takk for dere som har svart... dytter denne enda litt opp for å kanskje få svar på resten av spm mine også[;)]

Hei!
Jeg fikk brev fra st.olavs sist fredag om at jeg var klar for behsndling(icsi). Ringte dem mandag,denne uka. Kom desverre ikke med den første syklusen, men fikk beskjed om å ringe inn mens i slutten av mars. Begynner på medisiner i midten av april, ul ca14 mai og uttak/innsett uka etter.

Lykke til[:)]

Kan nok ikke hjelpe deg så mye med svar, men vil ønske deg masse lykke til[:)][:)][:)] Jeg kommer vel etter på St. Olavs med tiden jeg og[:)]

ojoj! Tror vi må sende inn en felles lykketil til alle oss osm begynner i mars[:)][:)][:)] massemasse babystøv til dere alle. Og tusen takk for meldinger jenter! Jeg har nå fått vite at IVF er det som er valgt ut for oss.... så er det bare å vente på TR ca 17 mars. noen som vet hvordan det er med alkohol i sprayperioden????

ORIGINAL: Ivara

Ser du har fått svar på mesteparten av det du lurte på, så vil bare ønske deg lykke til videre [:)]

[:)] Ja,da starter jeg en uke etter deg! Dette blir spennende:)Går bare å gleder meg til neste mens, så jeg får ringe inn! Men først skal jeg ta en "siste" fest på bursdagen min, som forøvrig er ikm-dagen din!

Lykke til alle sammen[;)]

ORIGINAL: chianti

[:)] Ja,da starter jeg en uke etter deg! Dette blir spennende:)Går bare å gleder meg til neste mens, så jeg får ringe inn! Men først skal jeg ta en "siste" fest på bursdagen min, som forøvrig er ikm-dagen din!

Lykke til alle sammen[;)]

hihi! satser på en skikkelig fest den helga etter IKm jeg også.... passer bra, for jeg er invitert på fest da[:)] Men jeg har forstått det slik at man kan drikke så lenge man går på spray???  Men så er det jo ennå lov å håpe at de siste dagerskanskjekanskjekanskje kunne ha hjulpet på slik at vi klarer det på egenhånd. Må ikke miste håpet[:D]

Back
Topp