Da skal vi prøve igjen! IK!

1 DPO

Da begynner ventetiden.

Kroppen kjennes grei. Har litt ømme pupper, men det får jeg uansett ganske raskt etter el. Så legger ikke så mye i det. Ellers har jeg nok kjent litt ekstra etter i livmor-området, og kjent både murring og "tyngdefølelse" der nede. Litt øm i korsryggen. Men leter jo etter symptomer, så kjenner jo alt mulig rart :hilarious: Men jeg er ganske sikker på at el har vært.

Jeg hadde maksimal på monitor i går og i over-igår. Har lagt inn aksjer de tre siste dagene, så håper vi har truffet ganske greit :D

Monitoren ba meg teste både i går og i dag. Den sier jo i bruksanvisningen at det er uansett to dager med maksimal, og at det aldri forandres. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg må tisse på pinne da. Men kanskje den lagrer noe info til senere sykluser? Ikke vet jeg. Men tissa på pinna i dag og, og da viste monitoren "Høy". Det stussa jeg litt på, tenkte at nå var alt over og den skulle gå til lav. Men om jeg tenker etter, så måler den vel østrogen, og må ha et visst nivå for å vise "Høy". Og østrogenet går jo ikke i bakken, slik som LH-hormonet, det fortsetter jo sammen med progesteron. Og hvis monitoren måler det, så vil den vel uansett ikke gå til LAV. Men skjønner da ikke helt hvorfor vi skal teste videre etter maksimal?:confused:
 
Last edited:
2 DPO

Endelig viser monitoren Lav og jeg kan senke skuldrene. Da er det bare å nyte tilværelse, forsøke å senke skuldrene :joyful: ikke lett å ikke telle dager, timer og minuttet til testdag...

Når i DPO tar dere første test?
 
2 DPO
Endelig viser monitoren Lav og jeg kan senke skuldrene. Da er det bare å nyte tilværelse, forsøke å senke skuldrene :joyful: ikke lett å ikke telle dager, timer og minuttet til testdag...

Når i DPO tar dere første test?
Så spennende! :) Jeg venter fortsatt på EL her jeg- er til å bli spør av! :wideyed: Fortsatt negative strimmeltester, og tempen har ikke forblitt høy.. Tenker bare å teste etter EL tom søndag, så får jeg bare fortsette med temping om den ikke kommer før :rolleyes:

Spennende dager for deg da! Har du fått positiv tidlig før?
 
Så spennende! :) Jeg venter fortsatt på EL her jeg- er til å bli spør av! :wideyed: Fortsatt negative strimmeltester, og tempen har ikke forblitt høy.. Tenker bare å teste etter EL tom søndag, så får jeg bare fortsette med temping om den ikke kommer før :rolleyes:

Spennende dager for deg da! Har du fått positiv tidlig før?

Å, så ergerlig! Må være så frustrerende at det går så mange dager :confused: Håper virkelig det skjer noe snart for deg! Krysser fingre!

Jeg har ikke så mange sykluser jeg har testet etter el før. Men det stemmer nok, for jeg har en regelmessig syklus på 26-27 dager, så da bør vel eggløsning være rundt da for at ikke lutealfasen skal være for kort.

Forrige gang jeg ble gravid var det rett etter pilleslutt, og jeg hadde sykluser på 30+ dager. Og ble gravid ganske fort (pp3). De to første syklusene etter pilleslutt var veldig rare. Men nr. 3 Var normal og da satt spira. Men når jeg ser tilbake på data hadde jeg el på dag 17.

Men nå har jeg vært uten noe som helst det siste året, og fått kjenne på kroppen ordentlig, og den har kommet inn i ganske fast syklus lengder. Har hatt en syklus på 21 dager en syklus over 30 dager. Alle utenom har vært 26 eller 27 dager. De rare kom helt tilfeldig innimellom... Det kan virke som om denne PPen er normal, mtp eggslipp. Så har en god følelse :rolleyes:
 
Å, så ergerlig! Må være så frustrerende at det går så mange dager :confused: Håper virkelig det skjer noe snart for deg! Krysser fingre!

Jeg har ikke så mange sykluser jeg har testet etter el før. Men det stemmer nok, for jeg har en regelmessig syklus på 26-27 dager, så da bør vel eggløsning være rundt da for at ikke lutealfasen skal være for kort.

Forrige gang jeg ble gravid var det rett etter pilleslutt, og jeg hadde sykluser på 30+ dager. Og ble gravid ganske fort (pp3). De to første syklusene etter pilleslutt var veldig rare. Men nr. 3 Var normal og da satt spira. Men når jeg ser tilbake på data hadde jeg el på dag 17.

Men nå har jeg vært uten noe som helst det siste året, og fått kjenne på kroppen ordentlig, og den har kommet inn i ganske fast syklus lengder. Har hatt en syklus på 21 dager en syklus over 30 dager. Alle utenom har vært 26 eller 27 dager. De rare kom helt tilfeldig innimellom... Det kan virke som om denne PPen er normal, mtp eggslipp. Så har en god følelse :rolleyes:


Jeg har fullammet alle de 5 barna mine til de er 6mnder og fortsatt å amme i tillegg til mat til de har vært rundt 9/10mnder, og blitt gravid raskt allikevel.. Har gått på cerazette etter nr.2, nr.4 og nå nr.5, men blitt gravid raskt etter pilleslutt selv om jeg fortsatt har ammet (pp1 eller pp2). Men lillebror hadde ganske stor matlyst, så ammet hyppigere enn jeg har gjort med de andre, så fikk EL først 3 uker etter ammeslutt, og deretter TR 13 dager etter EL. Håpet jo liksom at når EL&TR først kom, at det ville komme relativt regelmessig.. Men siden jeg bare hatt en, vet jeg jo ikke hvor lang folikkelfasen var;) Vet jo bare at TR kom 13 dager etter EL.. Så får nok bare smøre meg med tålmodighet:hilarious: Men tar det som et bra tegn at jeg har så mye murringer iaf! Håper det betyr at den er på vei!:)
 
Jeg har fullammet alle de 5 barna mine til de er 6mnder og fortsatt å amme i tillegg til mat til de har vært rundt 9/10mnder, og blitt gravid raskt allikevel.. Har gått på cerazette etter nr.2, nr.4 og nå nr.5, men blitt gravid raskt etter pilleslutt selv om jeg fortsatt har ammet (pp1 eller pp2). Men lillebror hadde ganske stor matlyst, så ammet hyppigere enn jeg har gjort med de andre, så fikk EL først 3 uker etter ammeslutt, og deretter TR 13 dager etter EL. Håpet jo liksom at når EL&TR først kom, at det ville komme relativt regelmessig.. Men siden jeg bare hatt en, vet jeg jo ikke hvor lang folikkelfasen var;) Vet jo bare at TR kom 13 dager etter EL.. Så får nok bare smøre meg med tålmodighet:hilarious: Men tar det som et bra tegn at jeg har så mye murringer iaf! Håper det betyr at den er på vei!:)
Den er nok rett rundt hjørnet nå!

Jeg oppdaget plutselig en total forandring i CF. Jeg har hatt litt kremet rett etter tr, så vannaktig. Har ikke så mye elslim, men det har vært noe. Etter el har det vært klart, vannaktig og lite. Men nå. Masse guggeslim :facepalm: trodde først det var sædrester, men jeg var jo helt klar i går og hadde ikke sex i går heller. Ikke sett det sånn på lenge. Leser at det kan forandre seg når egget fester seg til sånn gugge, men det er jo alt for tidlig for det 2 DPO.
 
Den er nok rett rundt hjørnet nå!

Jeg oppdaget plutselig en total forandring i CF. Jeg har hatt litt kremet rett etter tr, så vannaktig. Har ikke så mye elslim, men det har vært noe. Etter el har det vært klart, vannaktig og lite. Men nå. Masse guggeslim :facepalm: trodde først det var sædrester, men jeg var jo helt klar i går og hadde ikke sex i går heller. Ikke sett det sånn på lenge. Leser at det kan forandre seg når egget fester seg til sånn gugge, men det er jo alt for tidlig for det 2 DPO.
Jeg kan ikke så mye om CF- bare merker en klar forskjell litt før EL, så vet ikke hva det kan komme av? Prøv å Google kanskje? Jeg ha opplevd å ha mer utflod i svangerskapene, men har ikke tenkt over ‘hvilken type’ det har vært? Spennende dager for deg uansett nå! Når er IKM?:)
 
Jeg kan ikke så mye om CF- bare merker en klar forskjell litt før EL, så vet ikke hva det kan komme av? Prøv å Google kanskje? Jeg ha opplevd å ha mer utflod i svangerskapene, men har ikke tenkt over ‘hvilken type’ det har vært? Spennende dager for deg uansett nå! Når er IKM?:)

Ja, har googla det litt. Det kan se ut som slim man ofte får når egget fester seg. Men det er jo alt for tidlig, så kan være noe annet og. Vi får se.

Ellers kom jeg på at jeg hadde sinnsykt mye hikke i går. Hikka hele dagen o_O Mistenkelig. Pleier aldri å hikke så mye :hilarious:

IKM blir 20 august :D
 
3 DPO

Ikke så mye nytt å melde fra meg i dag. :) CF har blitt kremet og det var store mengder . Helt vanlig for meg på denne tiden av syklusen. Livmortappen har blitt stram og hard.

Har gått en lang tur i dag. Det var deilig. Ikke noe særlig symptomer i dag, det har vært rolig. Er litt øm i puppa, men også vanlig for meg etter el.

Teller ned dagene til jeg kan teste :rolleyes:
 
4 DPO

God morgen! :D

Ikke så mye nytt å melde herifra mtp symptomer, alt går som det vanligvis går i en syklus hos meg. Men det er kanskje ikke så rart heller. Før egget fester seg er det jo samme type hormoner som i en hvilken som helst annen syklus, slik jeg har forstått det. Så klamrer meg det til, siden jeg ikke føler meg noe annerledes :hilarious:

Blir spennene å se utover uka om jeg merker noe. Sist jeg var gravid hadde jeg grei positiv ved 10dpo. Termindato ved ultraluøyd ble også satt noen dager tilbake fra datoen jeg visste jeg hadde hatt eggløsning o_O Jeg tempet og tok eggløsningstester, så var sikker. Kanskje det festa seg veldig fort?

Ellers så jeg litt på testene jeg brukte i monitoren denne PPen. Det er lite så tyder på strekene hva som skjer. :pompus:Kanskje greit for andre som lurer. Skal sies at disse er jo tørre og strekene var ganske annerledes da de var våte. L står for Lav, H for Høy og M for Maksimal.
 

Vedlegg

  • 20200809_084419.jpg
    20200809_084419.jpg
    26,4 KB · Visninger: 60
6 DPO

Ikke så mye nytt å melde egentlig herifra. Har ømme pupper. I går var jeg skikkelig gassy og veldig sliten :dead: Og har litt vondt i korsryggen i dag. Men alt dette stemmer med symptomer fra vanlig syklus. Kan ikke huske jeg hadde særlig symptomer forrige gang jeg var gravid heller. Avskrev egentlig hele greia rundt 8-9 DPO sist da tempen falt litt. Men så gikk temperaturen opp igjen morgenen etter og 10 DOP hadde jeg positiv test :woot:

Jeg smører meg jevnlig med tålmodighet og forsøker å tenke på andre ting.:hilarious:
 
8 DPO

Dagene er lange men likevel går de fort. Til lørdag (10 dpo) ryker første test.:bag: Jeg har ikke særlig symptomer. Kanskje litt over gjennomsnittet trøtt i dag. Ellers lite.

Sovna på sofaen i ettermiddag etter at full dag med bading og tur, og full rulle med gutten vår. Planleggingsdag i barnehagen så han var hjemme. Var så fint vær, så vi grep dagen og har kosa oss maks i dag. En super dag med en super gutt :Heartred

Tenk om jeg har en liten spire i magen :rolleyes:
 
10 dpo

Blæ, negativ test. Vet det er tidlig, men fikk positiv test 10 dpo da jeg var gravid sist. Mistet litt håpet, men tar en test til på mandag, så får vi se.
 
Ikke gi håp før TR kommer:joyful:
 
11 dpo

Jeg greide ikke vente, så svidde av en test i dag tidlig også. Den viste en svaaaak skygge. Sannsynligvis en skyggestrek.

Jeg har et lite håp, men det går litt i berg og dalbane. Føler alle får positiv test 9-10 dpo. Og at den burde være sterkere nå 11 dpo om jeg var gravid. Men vet det kan være forskjell mellom folk og svangerskap. Fikk klart positiv 10 dpo sist.

Bare å smøre seg litt mer.

Ellers føler jeg flere ting jeg ikke har følt siden sist jeg var gravid. Men det kan fort være litt fantom-følelser, siden jeg kjenner så mye etter. Strekker litt i bekkenområdet, tung i livmor på en måte. Litt småkvalm innimellom. Litt øm i puppa.
 

Vedlegg

  • 20200816_110855.jpg
    20200816_110855.jpg
    54,6 KB · Visninger: 75
12 DPO

Da tok jeg en test til i dag morges. Jeg var egentlig rimelig pessimistisk før testen. :shifty:Men jeg synes denne streken er litt mer tydelig sammenlignet med i går. Hva synes dere? :pompus:

I går kveld hadde jeg ikke trua i det hele tatt. Alle symptomer forsvant, puppene er ikke ømme lengre og jeg følte tr var på trappa. Men nå ble jeg litt forvirret. :wideyed:Denne streken er jo synlig ihvertfall...

Blir spennende på morgendagens test :rolleyes:
 

Vedlegg

  • 20200817_063105.jpg
    20200817_063105.jpg
    39,3 KB · Visninger: 80
Jeg begynte å blø da. Like etter jeg tok testen. Og har blødd i hele dag. Sånn at jeg må gå med bind. Ikke så mye i bindet, men blir rødt på papiret hver gang jeg tørker meg. Friskt rødt blod. Kjenner jeg har litt småkramper og stiv i ryggen.

Så dette er nok en kjemisk. :sorry:

Har vært en følelseladd dag.
 
Jeg begynte å blø da. Like etter jeg tok testen. Og har blødd i hele dag. Sånn at jeg må gå med bind. Ikke så mye i bindet, men blir rødt på papiret hver gang jeg tørker meg. Friskt rødt blod. Kjenner jeg har litt småkramper og stiv i ryggen.

Så dette er nok en kjemisk. :sorry:

Har vært en følelseladd dag.
Huff- føler så med deg! :Heartred Har hørt flere skrive her at det er lettere å bli gravid pp etter en kjemisk? Aner ikke jeg altså, men mulig det stemmer?:love2

Ta godt vare på degselv og prøv å tenke at hvis man først skal miste, er det jo tross alt best at det skjer så tidlig som mulig! Med kjemisk eller veldig tidlig SA pleier kroppen å fortsette rett inn i normal syklus uten opphold, så det er positivt iaf:Heartred
 
Back
Topp