da skal vi og igang....

mammamie

Betatt av forumet
med nattavvenning...
Har jo vært endel tråder om dette, men fortsatt mange som våkner hyppig ser jeg. Vesla vår sov 6-8 timer i strekk fra hun var 2 mnd, men fra 4 mnd alderen ble det flere og flere oppvåkninger. Nå er det 3-5 hver natt. For vår del virker det ikke som om matinntak har noe å si, men hun får nå 2 grøtmåltider + evt litt fruktpurè og middag i tillegg til mm.
Søvnmønsteret hennes er natt fra 21-07/07.30 og 3 lurer på dagtid, på 1-1 1/2 time.

Så.. planen er å kun gi kos og vann på flaske nå, og dele natten (nettene....) mellom oss. Spent på hvordan det går..!! Har veldig lyst til å sove uavbrutt snart... Skal holde dere oppdatert[:)] Send oss litt sovestøv! [:D]

lykke til min sover ca det samme på natt.
Men han kan våkne noen netter og andre netter sover han hele natta.
men vi har ikke begynt enda med avvenning, siden han ikke spiser vær natt.

Masse lykke til med nattavvenningen[:D][:D]  Håpe på at d ikke tar så mange nettene[:)]  Sender over en haug med sovestøv*********

Lykke til! Vi kommer nok etter om ikke så lenge, men er ikke heeelt klar enda. Klar for å sove om natta selvfølgelig, men vil at han skal ha to skikkelige måltid på dagen først.

Håper det går seg til fort og greit!

Lykke til!  [:D]

Og ikke for å ta fra deg engasjementet, men hverken matinntak på natt eller dag har hatt noe å si for oppvåkning på natten her.
Smokk og litt kos er det han vil ha, en gang i timen hele natta til klokka er 5. DA vil han ha mat.  [&:]

ORIGINAL: Juli2007 og juli2010

Masse lykke til med nattavvenningen[:D][:D]  Håpe på at d ikke tar så mange nettene[:)]  Sender over en haug med sovestøv*********

ORIGINAL: PilleMille

Lykke til!  [:D]

Og ikke for å ta fra deg engasjementet, men hverken matinntak på natt eller dag har hatt noe å si for oppvåkning på natten her.
Smokk og litt kos er det han vil ha, en gang i timen hele natta til klokka er 5. DA vil han ha mat.  [&:]

samme her! ble så skuffa når vi hadde tatt matavveningen også fortsatte han å våkne ørten ganger på natten! [&:]
skjønte da at det var kosen han var ute etter, siden jeg pleier å gi opp å dytte inn smokken og ordne dyna og koseteppet som ender på ansiktet, forbrilsk fekting i et par timer osvosv. og ender da med å ta han opp i senga og holde rundt han. da gir han seg og sovner i løpet av kort tid.

vi endte rett å slett med å ta av den ene veggen på sprinkelsenga og skøv senga hans inntil oss.
tror han nå føler at han sover i samme seng som oss, så i natt var første natt han sov frem til 06.00 (mista smokken bare et par ganger i løpet av natten)

når han våknet kl 06, DA skulle han ha melk! [:)]

lykke til alle sammen...
vi hadde vår første natt uten amming tirsdag i forrige uke.
Det har gått ganske greit egentlig. No er det min mann som legger henne og han som tar henne om natten. tror det er litt viktig at det ikke er vi som tar de om natten, for då tror eg at det kan være vanskeligere å roe dem... her får hun smokk og vann om natten no. sover ikke HELE natten uavbrutt ennå, men hun roer seg fort. når klokken bikker 06 og hun våkner, då kan hun få litt pupp [:D]. då har eg så mye melk at eg gurgler, hehehe!!

Takk for det dere!

Første natta sov tutta fra 21.30, våknet 24 og klagde og grein nesten til 02, med et par dupper imellom. Stakkar [&o] Heldigvis pappen som tok henne. Så sov hun til 06, da fikk hun pupp og sov til 07.30 som vanlig.

Spent på hvordan det går videre - som dere sier kan det jo hende hun fortsetter å våkne uansett..

God natt alle sammen iallefall [:D]

Back
Topp