da skal jeg..

Citrine

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Holde foredrag om HÅR!:
Fakta om hår Mennesket har forskjellige typer hår:
- Langt hår (på hodet, skjegg, armhulene)
- Stritt/stivt hår (i nese og ører, øyenbryn og øyenvipper)
- Og kropps hår.

Håret dekker hele kroppen, med unntak av handflatene, under fotbladet, slimhinner og lippene.

25% av håret er på hodet.

Antall hår på hodet er gjennomsnittlig 100 000

Med rødlig hår: 90 000
Med sort hår: 110 000
Med blondt hår: 140 000

Håret på hodet vokser mellom 0,25 og 0,4 millimeter pr dag.

Når vi regner på det blir det på:
1 time = 0,0125mm
1 dag = 0,3mm
1 uke = 2,1mm
1 mnd = 1cm
1 år = 12cm

- Hvær dag mister man opp til 100 hår

- Håret på hodet vokser tilsammen 30m pr dag!
- Maksimal hårlengde: 70 til 90 cm
- Hårets diameter: 0,1mm
- Kvinnelig hår vokser senere en mannlig hår.
- Hårets levetid er mellom 2 og 7 år.
- Fuktighet strekker håret
- Hyppig vasking av håret øker ikke håravfall
- Håret vokser fortere i varmt klima
- Eldre har tregere hårvekst og tynnere hår
- Hår klipp virker ikke inn på hårveksten
- Vått hår bør ikke gnikkes, siden håret er veldig følsomt  
Slik vokser håret Håret vokser ikke hele tiden. Det vokser i faser. Ca. 90 prosent av hodehåret er til enhver tid i en vekstfase, den anagene fase. I denne perioden, som varer fra to til seks år, vokser hodehåret gjennomsnittlig en centimeter i måneden. De resterende 10 prosent av hodehårene er i en hvilefase, den telogene fase, som varer i to-tre måneder. Når hvilefasen er over, mister man de hvilende hårene. De faller ganske enkelt ut av hårsekken og blir erstattet av nye spirende hår.

Det er helt normalt å miste omkring 100 hår hver dag. Alle kjenner til det fra hår i hårbørsten eller i avløpet på badet.

Andre type hårtap..
Trekk og drag i håret over lengre tid kan ødelegge hårrøttene og gi hårtap. Ved spesielle hårfrisyrer med stramme hestehaler og fletter kan hårfestet rykke stadig bakover. Det samme ses ved hyppig bruk av stramme hårruller. Mange kvinner har et forbigående stort hårtap i en til seks måneder etter en fødsel. Andre kvinner kan rammes av hårtap ved bruk av p-piller. Psykisk stress kan gi økt hårtap. Akutte stressperioder kan gi diffust hårtap etter to til tolv måneder.

Hehehheh neida det jeg egenlig skulle frem til er at jeg skal..

klippe meg!!! wæææ...[8|]
er blidd så tynnt og pistrete at nå fikk jeg "godkjent" å klippe meg hos sambo[:D].
Sååå nå er det bare å finne ut HVORDAN!!! blæææ syns det er lettere å finne ut på andre..

Hehe, liker han deg langhåra?
klipp det oppover...[:D]

Neida...men kan du ikke klippe det i sånn lag på lag oppover klipp? Om du skjønner? Skulderkort kanskje?

Jeg angrer på at jeg ikke klipte meg enda kortere!

oppklippt [:D] jo det må jeg ha uansett,hvis ikke funker ikke håret mitt[8|].
njææ får fnatt av skulderlengda, må ha det nedførr hehe, også vil ikke mamma at jeg skal få "kort" hår til bryllupet heheh.
nei må lete etter noe stili i allefall:D

aa da må vi få se før og etterbilder :D

tengte jeg skulle prøve på det, har hår ned til midjen nå,så det blir noe nytt etterpå[:D]

før bildet har jeg jo som profilbilde[;)] men kan legge ut et nytt bilde når jeg har fått klippet det[:)] men du må legge ut før og etter bilder du også når du har fått klippet det [;)] blir spennende å se [;)]

Når tid skal du klippe deg Lm81?[:)]

Ja vi vil se bilder Luthien*[:)]

Back
Topp