Da skal jeg visst til jordmor i dag.. ***Oppdatert***

mortilto

Forelsket i forumet
Ringte legesenteret i dag, og forklarte at jeg var gravid men hadde hatt litt småblødninger. Fikk beskjed om å komme inn å levere en urinprøve. Gjorde det. Da jeg kom inn ser jeg at de bare har tatt en vanlig graviditetstest. Ga beskjed om at jeg visste at jeg var gravid, og at jeg snart var 7 uker på vei. At det var hcg stigning jeg var interressert i....

Hun på laboratoriet ringte til jordmor for å ordne meg time der. Slik at de kan ordne med papirene for at jeg skal få ta den prøven..

Så da skal jeg til jordmor kl 13.00 i dag.

Lykke til hos jordmor, kan jo bli en koselig affære det [:)]

Masse lykke til![:D]

lykke til mortilto[:D][:D]

ORIGINAL: *Sperminator*

Lykke til hos jordmor, kan jo bli en koselig affære det [:)]

Da har jeg vert hos jordmor Vi gjorde ikke annet enn å skrive ut blodprøve papirene, og snakket litt.

Så var jeg på legesenteret å tok første blodprøven. Den blir sendt til sykehuset her jeg bor, så de sa jeg ville få svar på den i morgen. Skal ta neste blodprøve på mandag... Så nå er det bare å vente[8|].

hvordan gikk d?

Husker jeg fikk brev etter første blodprøvetaking fra en kvinnelig lege som var sommervikar for min fastlege.
I første setningen hadde hun skrevet:
"Du har dessverre...."
Trodde jeg skulle pisse på meg, ble så sinnsykt redd og sint på hun legen[:@]
Det hun ville frem til, var at jeg ikke hadde nok antistoffer i blodet mot røde hunder.

Men å åpne et brev fra en lege som begynner med: "Du har dessverre.." (dessverre som er et ganske negativt ord..!)
Ja, det var fryktelig nifst og gjorde meg kjempesint[>:]

Ser ikke bort ifra at det kommer et lignende brev i år, men da er jeg hvertfall forberedt..[8|]
(Kom bare plutselig på det nå som du nevnte dette med blodprøver..og klarte ikke la vær å fortelle om det)[8D]

Håper du slipper unna noe lignende.

Men hvorfor er det så kort mellomrom mellom blodprøvene dine?
(husker ikke at det var så ofte sist gang..)

Hei hei Sprettmusa:)

Jeg har hatt en liten blødning. Så da ville de sjekke etter HCG-stigning. Dette gjør de med å ta en blodprøve nå. Og en noen dager senere for å se om det stiger eller synker....

Håper det stiger hos meg!!!!!!

Ok.
Ja, det håper virkelig jeg også!![:)] *krysser fingrer og tær*

krysser fingre for at den stiger[:)]

Håper den stiger, ja!

ORIGINAL: *Emma08*

krysser fingre for at den stiger[:)]

sign

Tusen takk alle sammen!

Skal oppdatere når jeg har fått svar på prøven i morgen...

Da har jeg fått svar på første HCG-prøven...

Den lå på 91 743.

Dette velger jeg å se positivt på Jordmoren sa det ofte lå på ca 10 000 - 11 000 i den uken jeg er på. Og det ligger ganske mye over det .

Men selvfølgelig må jeg vente til neste prøve er tatt... Men ble litt mer positiv nå.

91, når normalen er 10-11?

Det var da veldig over, kan du være komemt lenger? Eller....?

Vel, uansett, meget positivt med høye verdier. Normalvariasjonene er jo store, men høyt er bra!

ORIGINAL: mortilto

Den lå på 91 743.

Dette velger jeg å se positivt på Jordmoren sa det ofte lå på ca 10 000 - 11 000 i den uken jeg er på. Og det ligger ganske mye over det .

Men selvfølgelig må jeg vente til neste prøve er tatt... Men ble litt mer positiv nå.

Twins???[8D]

Hehehe...Selv hadde jeg 46 000 i uke 7 +6.. Skal ta ny prøve i dag...Hååååper den har steget til den minst dobbelte...

ORIGINAL: *MaCa*

ORIGINAL: mortilto

Den lå på 91 743.

Twins???[8D]

Hehehe...Selv hadde jeg 46 000 i uke 7 +6.. Skal ta ny prøve i dag...Hååååper den har steget til den minst dobbelte...

Det var det jeg tenkte på i mitt "eller.....?"

Hmmm. Dette er tredjemann, så håper det bare er 1:) Hadde vert greit med første eller andre... men....

Hehehe.. Nei da. Skal vel klare det uansett. Bare det fortsetter å stige:) Har ikke blødd noe i dag[:D].

Lykke til MaCa!!!! Krysser fingrene for fin stigning!

Back
Topp