da skal jeg ta opp kampen

FrøkenSmule

Gift med forumet
kan ikke fatte at student foreldre ikke får eksta sykedager når de som jobber får det! nå har jeg fått varsel om mangel på grunnlag for karakter og jeg skal ikke finne meg i det! ja, jeg har vært en del bort pga. sykt barn, men har tatt igjen nesten alt skolearbeidet hjemme! så læreren har fult grunnlag på meg, selv om jeg ikke har sittet på stolen på skolen, men heller sittet hjemme! så jeg skal NEKTE å godta varselen!

Heia student foreldre!!! på tide vi får litt mer rettigheter!

(jeg går på vgs forresten)

Er det vgs det er snakk om? Da er jeg isåfall enig! Er ikke hensyn til småbarnsmødre der i det hele tatt!

lykke til,håper du får dette til..
er selv ikke student,men synes ikke de skal være noe forskjell når det gjelder foreldre.

Har dere INGEN syke barn dager?

Men om dere har dokumentasjon fra lege skal det jo regnes som "gyldig" fravær..?

Det står i opplæringsloven at du skal ha 14 dager som trekkes fra på slutten av året.   Og du har også rett på studiearbeid. Jeg fikk selv ett sånt varsel, men når jeg snakket med elevinspektøren sa han at jeg skal IKKE ha det varselet, så det ble slettet.

ORIGINAL: VokserOGgror

Det står i opplæringsloven at du skal ha 14 dager som trekkes fra på slutten av året.   Og du har også rett på studiearbeid. Jeg fikk selv ett sånt varsel, men når jeg snakket med elevinspektøren sa han at jeg skal IKKE ha det varselet, så det ble slettet.

oi, så flott!
jeg går på VGS! gjelder det der?

ORIGINAL: FrøkenSmule

oi, så flott!

Jepp det er der det gjeder ;)  spesielt gjelder det for alenemødre/fedre.

ORIGINAL: FrøkenSmule

oi, så flott!

Jepp det er der det gjeder ;)  spesielt gjelder det for alenemødre/fedre.

så flott! dette skal jeg ta opp! utrolig at jeg ikke har fått informasjon om dette altså! jeg er ikke alene, men sønnen min har vært mye syk å siden vi lever av jobben til typen så prøver vi å gjøre så han ikke går over sine hjemme med sykt basrn dager! men har jeg prøver eller viktige dager så er han så klart hjemme[:)]

Back
Topp