Da sier jeg farvel til min skillpadde Adolf

twinanne

Forumet er livet
Poster dette her ettersom det har vært en tråd tidligere.

Min vesle skillpadde på 13 år sovnet stille inn idag,
han rakk aldri å vente på at veterinæren på Oslo Dyreklinikk som hadde ferie nå som er en av de få dyrlegene som kan noe om skillpadder.

Han sovnet rolig inn uten smerter idet vi la lillegutt rundt kl.1830.

Dette er veldig trist, men slikt sjer ikke så mye å gjøre med det.

Ringer dyrlegen vår her i morgen og lar han ordne med; hva skal jeg kalle det begravelsen.
Har ikke lyst til å begrave ham her ettersom vi antageligvis kommer til å flytte om noen år.

Sov søtt min lille skillpadde, dette skrev jeg til ham da han kom til oss 15.april 2000 - da var han allerede ca 3 år.

Skillpadde Adolf

Adolf er rød på snuuten
røde ører
og grønn om truten.
Hvite striper
Gråe striper
på hans kropp.

Dette er skillpadde Adolf
i sin fulle prakt.

Du kan tro han er
litt av en kar
der han spankulerer
i sin gule frakk
med brune spetser på
Du kan tro han er
litt av en kar

Dette er skillpadde Adolf
i sin fulle prakt

Uff, så trist twinanne[&:][:(] trøsteklemmer sendes over, aldri kjekt når et "familiemedlem" dør..[:(]

Uff så trist[:(]trodde han var blitt bedre, stakkar'n[:(]
Må nå få kondolere til din lille adolf.
Er så trist når man mister sine "barn"

Huff, så trist twinanne! Kondolerer[&o]

Kondolere[&o]

Snufs[:(][:(]Kondolerer så masse Twinanne!
Det er alltid trist å miste et medlem av familien[:(]

Ånei [:(] kondolerer

ORIGINAL: ..Lykke..

Snufs[:(][:(]Kondolerer så masse Twinanne!
Det er alltid trist å miste et medlem av familien[:(]

nei og nei så trist[:(][:(][:(]kondolera[:(][:(]klem

ORIGINAL: ElinR

uff dette var kjempetrist twinanne, får helt tårer i øynene jeg, vet hvor innmari vondt d er[:(][:(][:(][:(] dyra er jo fullverdige medlemmer av familien[:(][:(][:(][:(] masse trøsteklemmer fra meg[;)]

Signerer og sender en klem[:(]

så trist å høre twinanne. vet hvordan det er å miste kjæledyr etter så mange år.
mange klemmer sendes din vei

Takk skal dere ha jenter, men vi hadde en fin tid med ham de siste 9 årene da, han bodde 2 plasser før han kom til oss.

Vi begravde ham i hagen under kristorntreet idag, Det var min mann, Daniel Alexander i pysjen (OK vi hadde lagt ham men han ville ikke sove[8D]) og meg.

På grava hans står det en skillpadde figur som er ute figur og så la jeg på noen blomster.
I pappesken fikk han med seg en spenne med pærler fra meg og noen blomster.
Tok papir i esken bare for at det skal forsvinne etterhvert bortsett fra hårspennen.

Rar følelse å gjøre akvariumet over til et rent fiskeakvarium nå, for handle litt ekstra der nå etter ferien...har noen fisker der som var "kameratene" til Adolf. Nå har vannnivået i akvariumet steget nesten helt opp, har ikke fjernet flytebrygga til Adolf enda..så trist å se at flytebrygga er der uten min lille kjære skillpadde.
Tok 3 bilder fra begravelsen hans, så vi har et minne......min mann skrapper en side om dette og har i albumet til Daniel Alexander.......

Back
Topp