Da melder jeg også meg inn her..

Anya_

Forelsket i forumet
Hei alle sammen!
Sniker meg inn her sammen med dere andre her.. gratulerer til alle

Jeg lurer på en ting. Legen min har sånn dum ordning der man skal bestille time dagen før via sms, også får man ikke svar før dagen etter om man har fått time eller ikke samme dag... uansett bestilte i går (jeg er i uke 9). Har slitt mye med hodepine og veldig dårlig form og tenkte at nå var det på tide å få seg en sjekk. Tok urinprøve i morges og var helt klar for undersøkelse. Men neida, fikk sms om at min lege ikke var ledig i dag. Da jeg ringte de fikk jeg beskjed om at første svangerskapskontroll kunne jeg ikke ta før i uke 12! Dette var helt nytt for meg, da jeg har to tidligere svangerskap bak meg.. på nett leser jeg over alt at første kontroll bør taes mellom uke 8 og 12.. så jeg er forvirret!
Hvordan er det med dere??

Takk for svar om noen har
 
Gratulerer og velkommen! [emoji4]

Første "offisielle" svangerskapskontroll skal være i uke 12 ja, fordi det er noen blodprøver som skal tas da. Men om du er i dårlig form og vil ta en sjekk, skal det jo være rom for det. Jeg har vært hos legen to ganger allerede for å få sykemelding, og måtte da ta blodprøver og levere urinprøve, måle blodtrykk og gå på vekta. Veldig betryggende, synes jeg.
 
Det er vel blitt mer vanlig med første kontroll i uke 12 pga blodprøvene og nye retningslinjer. Men de kan da ikke nekte deg time hos legen før om du har behov for det. Da får de jo heller bare sette opp ny time for å ta prøvene da.

Jeg er 10 uker i dag og har allerede vært hos lege et par ganger og hos jordmor en gang. Men det er fordi jeg ikke får jobbe, så jeg ringte med en gang jeg fikk positiv test for å få søkt svangerskapspenger. Også har jeg vært der senere for å få henvisning til tul på sykehuset.
Får litt ekstra oppfølging denne gangen pga min historie. Skal tilbake i uke 12 for å ta blodprøver
 
Det er vel blitt mer vanlig med første kontroll i uke 12 pga blodprøvene og nye retningslinjer. Men de kan da ikke nekte deg time hos legen før om du har behov for det. Da får de jo heller bare sette opp ny time for å ta prøvene da.

Jeg er 10 uker i dag og har allerede vært hos lege et par ganger og hos jordmor en gang. Men det er fordi jeg ikke får jobbe, så jeg ringte med en gang jeg fikk positiv test for å få søkt svangerskapspenger. Også har jeg vært der senere for å få henvisning til tul på sykehuset.
Får litt ekstra oppfølging denne gangen pga min historie. Skal tilbake i uke 12 for å ta blodprøver

Godt at du får god oppfølging! Ønsker deg lykke til og takk for svar ❤
 
Takk
 
Gratulerer:) og som de andre sier så er det nok knyttet til rhesus testen gjennom blodprøve som gir sikrest svar fra uke 12.
Men du kan jo alltid prøve å ringe helsestasjon for time med jm hvis du har behov for det. Lykke til:)
 
Gratulerer [emoji4] Uke 12 her, så jeg skal neste mandag. Blodprøver, søke fødeplass og OUL. Har vært hos legen, men det ble ikke gjort noe spesielt ift svangerskapet, bortsett fra UL for å bekrefte liv.
 
Her var kommet mye svar ❤ tusen takk alle sammen
 
Back
Topp