Da må jeg dessverre forlate dere

Bringebær1

Flørter med forumet
Hei.

jeg testet positivt på graviditet for over en uke siden. I helga begynte jeg å bli og fikk kjempe vondt så tenkte spontanabort. Søndag hadde jeg så vondt at jeg så vidt klarte å gå fremover. Var i kontakt med legevakt som sa de ikke kunne hjelpe meg. Var hos lege i går, som mistenkte exu. Vært på sykehuset i dag, de mistenker også exu. Skal tilbake for å se tilstanden på fredag og ta nye prøver. Det er helt nytt for meg. Aldri hørt om eller vært borti i selv. Fått vite at jeg skal opereres men de vil vente litt, pga jeg har veldig vondt, Og siden undersøkelsen gjorde så vondt vil de vente med det. Med tanke på at jeg har ikke noe blod i bekkenet/buken. Er det noen som har erfaring med exu? Jeg har skjønt at det er alvorlig.

Hei.

jeg testet positivt på graviditet for over en uke siden. I helga begynte jeg å bli og fikk kjempe vondt så tenkte spontanabort. Søndag hadde jeg så vondt at jeg så vidt klarte å gå fremover. Var i kontakt med legevakt som sa de ikke kunne hjelpe meg. Var hos lege i går, som mistenkte exu. Vært på sykehuset i dag, de mistenker også exu. Skal tilbake for å se tilstanden på fredag og ta nye prøver. Det er helt nytt for meg. Aldri hørt om eller vært borti i selv. Fått vite at jeg skal opereres men de vil vente litt, pga jeg har veldig vondt, Og siden undersøkelsen gjorde så vondt vil de vente med det. Med tanke på at jeg har ikke noe blod i bekkenet/buken. Er det noen som har erfaring med exu? Jeg har skjønt at det er alvorlig.

Hei <3

Jeg har dessverre ingen erfaring eller kunnskap om dette, men jeg vil sende deg en kjempestor klem og gode tanker og håper at alt går bra <3

Har ingen erfaring selv heller, men vil også bare sende deg en god klem :( ❤️❤️

Dette var trist å lese, kjære deg.
Jeg har ingen kunnskap om dette jeg heller dessverre.
Varme klemmer :Heartbigred

Har ingen personlig erfaring. Jeg så en tråd om dette på før svangerskap der ei opererte bort den ene egglederen.
Masse varme tanker :Heartbigred

Last edited:
Sender en masse varme tanker, jeg også. :HeartbigredHar ingen er erfaring med exu.

Dette var veldig trist å høre.. Har ikke personlig erfaring. Hold oss gjerne oppdatert ❤️ god klem

Jeg har forresten lest flere innlegg av andre her på forumet som har opplevd det. Virker som mange ender med å fjerne en eggleder men så likevel bli fort gravid igjen etterpå ❤️ Håper du får klarhet i hva som skjer med deg fort ❤️

Jeg opplevde ex.u i fjor. Det var sinnsykt smertefullt og klarte tilslutt nesten ikke bevege på meg pga smerter i magen. Endte med operasjon og at jeg måtte fjerne høyre eggleder. En opplevelse som tærer på en både psykisk og fysisk, så unner virkelig ingen dette. Nå er jeg heldigvis gravid igjen, men det tok meg 1 år etter operasjonen. Dette er heldigvis individuelt og leser om mange som blir gravide rett etterpå :happy: sender deg en god klem! ❤️

Jeg har dessverre opplevd exu 2 ganger:sorry:

Sep.2019 - 1.gangen begynte jeg å blø da jeg var 5+1, jeg var på gynekologisk undersøkelse, men de sa at det var ingenting i livmoren og at det mest sannsynlig var en fulstendig SA og at kroppen hadde ordnet opp selv. 4 uker etterpå var smertene så ekstrem at jeg måtte hentes av ambulanse midt på natten, ble hasteoperert med nesten 1 liter blod i buken:arghh: Fjernet venstre eggleder. Ble gravid igjen i desember men mistet i SA.

Feb 2020 - 2. gangen var jeg 5+3. Hadde ingen blødninger, men kjente igjen smertene:oops: denne gangen satt den på utsiden av livmoren , måtte opererer vekk et stykke av livmoren å blødde mye i buken (nesten 2 liter).

Vi hadde prøvd lenge med å bli gravid og følte på mye motgang.. etter en SA i juli 2020 bestemte vi oss for å prøve ivf:) Er nå gravid med veldig gode hcg verdier og stigning, så vi føler at dette er en normal graviditet :) skal på TUL nå på tirsdag :joyful:

Jeg håper for din del at det ikke er exu, men er det det er selve operasjon og tiden etter lite smertefull, men det psykiske er nok verre. Håper du blir fort gravid igjen og at det blir 9 fantastisk måneder :Heartred Masse lykke til :Heartred

Så ufattelig trist å lese :(:( Sender deg masse varme tanker :Heartred

Back
Topp