Da må jeg begynne på Insulin :(

linda16

Blir kjent med forumet
Nå har jeg prøv Ca 1 mnd på metformin på nesten Max dose 1750mg dagen.det funket bra om jeg bare spiser 3 måltider om dagen, men jeg må spise mellom måltid å da funker ikke det så fikk langtids insulin som jeg må starte med.
Nå har jeg lest en del om svangerskap dia og er konstant bekymret for lille i magen for det er en del komplikasjoner som kan oppstå.
Så jeg lurer på om noen har vært borti dette og vet om de bruker å sette igang tidligere en 2 uker før termin?
Jeg får ikke snakket med jm før neste uke og diapleier var helt fersk på området men mente at det ikke er forsvarlig å gå til termin pag at jeg måtte begynne på insulin.
Det er i grunn hun som har gjort meg så bekymret for hun virket engstelig selv så jeg fikk en vond følelse på dette.:arghh:
 
Jeg var på kontroll mandag etter 1mnd på metformin (god effekt på meg).
Da sa legen (som jobber på føden) at dersom man har svangerskapsdiabetes og går på metformin/insulin skulle man settes igang i uke 38. Så jeg har fått dato for igangsetting.
 
Jeg var på kontroll mandag etter 1mnd på metformin (god effekt på meg).
Da sa legen (som jobber på føden) at dersom man har svangerskapsdiabetes og går på metformin/insulin skulle man settes igang i uke 38. Så jeg har fått dato for igangsetting.
Å ja fikk du vite hvor stor babyen skulle Ca være da?
Jeg har time 29 på Sykhuset på nytt så vet jeg vil få informasjon da men fikk en veldig dårlig følelse av det som dia pleier kunne fortelle og siden jeg må ta insulin i tillegg til metformin :(
Vi vart estimert til 4 kg baby for en mnd siden Ca da vel og merke om man går til termin.
 
Å ja fikk du vite hvor stor babyen skulle Ca være da?
Jeg har time 29 på Sykhuset på nytt så vet jeg vil få informasjon da men fikk en veldig dårlig følelse av det som dia pleier kunne fortelle og siden jeg må ta insulin i tillegg til metformin :(
Vi vart estimert til 4 kg baby for en mnd siden Ca da vel og merke om man går til termin.

Nei, han så ingenting om det. Men den var nesten 2600g i uke 34, og med samme vekst ville den være ca 4550g i uke 40.
 
Om min sønn følger sin kurve vil han være 3500g i uke 28. Å jeg vil forhåpentligvis bli satt i gang da. Går på insulin her og prøver å holde blodsukkeret nede. Men det svinger veldig mye. Vet at når det blir vanskelig å holde blodsukkeret i sjakk så settes man i gang tidligere for å slippe å streve med blodsukkeret.
 
Om min sønn følger sin kurve vil han være 3500g i uke 28. Å jeg vil forhåpentligvis bli satt i gang da. Går på insulin her og prøver å holde blodsukkeret nede. Men det svinger veldig mye. Vet at når det blir vanskelig å holde blodsukkeret i sjakk så settes man i gang tidligere for å slippe å streve med blodsukkeret.
Må bare spør men mener du at kansje blir satt igang allerede i uke 28? Det var tidlig
 
Må bare spør men mener du at kansje blir satt igang allerede i uke 28? Det var tidlig

haha ja det er helt klart skrivefeil av meg :shy: blir satt i gang rundt 38 uker når de har tid.
 
Så utrolig kjedelig! Men samtidig veldig bra de følger med.
Er en del ekstra rundt de første dagene når man har hatt svangerskapsdiabetes.
De kommer jo til å følge med blodsukkeret, og kanskje gi ekstra mat til baby, om blodsukkeret er for lavt i forhold til hva det bør være.
Sjangsen for at baby er større enn h*n ville vært om man ikke hadde sv.dia er jo også der, det er jo derfor de ønsker å indusere før termin.
Krysser fingrene for at dette kommer til å gå helt fint. :happy:
 
Jeg svarte deg i okt. Gruppa først uten å ha sett dette innlegget. Men det jeg tenker etter å ha lest er at jeg ville tatt en telefon til føde/gyn eller fastlege for å snakke om en fødselsplan for deg. Noen er jo ansvarlig for å tenke på sånt, spesielt når du allerede har fått konstatert sv.dia.
 
Back
Topp