DA lurer jeg på..

Spire90

Gift med forumet
jentene i juni13
Er sylteagurk greit å spise for gravide?
Fant ikke noe om det :P

Og er vineddik trygt, eller er det alkohol i det?

Sylte agurk har jeg spist i hver svangerskap...så håper det er ok altså!Hvis ikke har jeg forklaring på mye ;) Følger med her i denne tråden altså.....

Er sylteagurk greit å spise for gravide?
Fant ikke noe om det :P

Og er vineddik trygt, eller er det alkohol i det?

Kan ikke tenke meg det er noe problem. Ang vineddik så bruker man det enten i matlaging så det blir kokt uansett. Og ellers er det jo snakk om så små mengder at det ikke tilsvarer en slurk en gang. Hadde vel stått på flaska om det hadde vært alkohol i tror jeg?

Kan ikke tenke meg det er noe problem. Ang vineddik så bruker man det enten i matlaging så det blir kokt uansett. Og ellers er det jo snakk om så små mengder at det ikke tilsvarer en slurk en gang. Hadde vel stått på flaska om det hadde vært alkohol i tror jeg?
Ok. Men tror det hender det står det er vineddik i dressinger/sauser. Vet ikke om de er kokt?
:)

Om det er i saus så er det kokt,og i dressing klarer du ikke å få i deg skadelig mengde om det skulle vært alkohol i uansett,med mindre du drikker dressingen. Ca 2 spiseskjeer med dressing til en stor salatbolle,ellers blir salaten helt myk ;)

Sylteagurk er helt trygt, og kan ikke fatte at vineddik ikke skal være trygg. Kjør på!

Ang. sylteagurk så er det et typisk "craving" for gravide, i allefall typisk i amerikanske filmer at gravide er fysne på det! ;)

Sylteagurk er helt trygt, og kan ikke fatte at vineddik ikke skal være trygg. Kjør på!

Ang. sylteagurk så er det et typisk "craving" for gravide, i allefall typisk i amerikanske filmer at gravide er fysne på det! ;)

He he. Jeg må innrømme at jeg tenkte på amerikansk film med en gang ja.
Kan aldri tenke meg at vineddik skal være farlig nei.

Tror ikke det er noe alkohol i vineddikken, ellers hadde det stått på flaska.

Ja det hadde da det? Begynte å tenke etter den tråden her,for vineddik er jo lagret vin,så man skulle jo tro det var noe alkohol i,Men da hadde det jo stått på.
Ja, for ellers er det veldig dårlig gjort å ikke informere om det. For å på en måte sammenligne da, så vet jeg jo og at det finnes vanlig alkohofri vin, men det står jo at det er 0. så så mye % i vinen...så da er den jo ikke helt alkoholfri ikke sant. Så derfor jeg tviiiler veldig på at det er noe alkohol i vineddikk, siden det ikke står noe på flaska. Jeg har iallfall aldri sett at det står noe på flaska.

Ja, for ellers er det veldig dårlig gjort å ikke informere om det. For å på en måte sammenligne da, så vet jeg jo og at det finnes vanlig alkohofri vin, men det står jo at det er 0. så så mye % i vinen...så da er den jo ikke helt alkoholfri ikke sant. Så derfor jeg tviiiler veldig på at det er noe alkohol i vineddikk, siden det ikke står noe på flaska. Jeg har iallfall aldri sett at det står noe på flaska.

Dem har vell ikke lov og selge noe med alkohol uten og oppgi prosent. Dessuten, da hadde jo bare vært lovlig og kjøpe vineddik før klokken 20.00 :p

Men da sier jeg at vineddik og sylteagurk er greit! :D Hadde ikke fått med meg at det var vanlig på amerikanske filmer, hehe :P

Har ikke dilla på det, men skal ha hamburger, og det er jo godt på hamburger :)

Nei, er det jeg å tenker. At detv
Dem har vell ikke lov og selge noe med alkohol uten og oppgi prosent. Dessuten, da hadde jo bare vært lovlig og kjøpe vineddik før klokken 20.00 :p[/quote

Det var det jeg tenkte å, at det ik er lov å selge uten å oppgi prosent. Ja, du sier noe der :)

Back
Topp