Da lillebror kom til verden!

selisa

Elsker forumet
Det hele startet lørdag 16.! Gikk hele dagen med noe jeg trudde var ned press! Var jo fryktelig usikker, men da det plutselig stoppet rundt Kl 00 så fant jeg ut at jeg skulle gå å sove for dette var jo ikke noe! Våknet Kl 5 igjen å hadde samme følelse! Sto opp å gikk på do før så å prøve å sove litt til! Halv 7 våknet minste jenta, da ga jeg opp å sto opp med henne! Pakket siste rest da vi om noen timer skulle starte til Tromsø siden jeg skulle legges inn mandag Kl 11! Da resten av huset hadde våknet til liv begynte jeg å kjenne tak i ryggen, så det litt Ann men en time før vi skulle kjøre bestemte jeg meg får å ringe jordmora som hadde vakt den helga! Fikk komme opp kvart over ti! Hun sjekket meg å sa bare: 4 cm så du får ikke sitte i bilen til Tromsø! Her blir det ambulanse eller helikopter!

Sendte mamma hjem med bilen og hentet resten av gjengen, mens jeg ventet på svar på hvordan vi skulle reise! Mamma skulle være med om det var plass! Ville jo ha med mannenmen han måtte kjøre til Tromsø med jentene siden mamma ikke kjenner byen, liker ikke å kjøre på vinteren og vil ikke kjøre med jentene i bilen!

Hele gjengen kom tilbake til fødestue, jentene syns det var kjempe gøy, mamma var hyper stresset, mannen var bare opptatt av kaffen sin! Jeg hadde fått beskjed om helikopter og at en ambulanse var på tur for å hente meg å kjøre til helikopterplassen! Da jentene fikk se at jeg ble hentet av sykebil ble de helt ville, det var så stas:)
Hadde jo ikke ont så var jo i grunn unødvendig å bli hentet av sykebilen men sånn ville de ha det! Måtte ligge på båre ca 300 meter:) da vi kom til helikopteret fikk jentene gå inn å se hva mamma og Mor skulle reise med, legen som var ombord var Mats gilbert, han tok masse bilder av jentene som han kanskje skulle bruke i arbeidet ditt! ( med godkjenning fra mannen min)! så bar det avgårde, 20 min senere var vi på føden! Der ble jeg lagt på registrering og alt bra med lillemann:)
Så fikk jeg beskjed om å dusje og barbere meg så jeg var klar til å opereres! Kl halv to sjekket de åpning igjen for å se hvor god tid de hadde da de hadde mye å gjøre denne søndagen! Da hadde jeg nesten 6 cm!
Etter litt venting fikk jeg kateter og var dermed klar for operasjon! Hadde ikke ont, bare ubehag så ingen skjønte at ting skjedde så fort! Fikk beskjed at Kl halv tre var det min tur! Ti på halv kom de og hentet meg! Kom inn til operasjonen, fikk bedøvelse og alt annet som måtte til før mamma fikk komme inn!

Da de startet å skjære i meg kjente jeg at de gjorde det, men ingen smerter! Kjente liksom noen små knepp! De løftet og styrte masse! De løftet i magen så hardt at de løftet meg opp av bordet! En rar opplevelse og være så bevist så man får med seg alt!
Så da Kl var 1515 fikk vi høre en liten lyd fra lillemann! Han hadde bæsjet i fostervannet! Fikk se han så vidt før han måtte på varmebordet! Så kom de inn igjen og jeg fikk kose masse med han! Så gikk de ned for å veie og måle! Jeg skulle sys sammen! Kom på oppvåkningen og fikk lillingen opp ganske fort! Mamma hadde masse å fortelle! Så fikk jeg plutselig besøk av to stolte storesøstre og en stolt pappa! Jentene fikk ikke bli så lenge, så mor tok de med ned på barsel der de fikk leke på stua! Pappaen var sammen med oss en god stund før han gikk ned til de andre, de skulle dra å spise og legge jentene før pappaen kom tilbake på kvelden!

Lillingen var 3885 g og 53 cm lang! Fantastisk dag med mange opplevelser:) ble langt dette men takk for at du leste:)

Høres ut som du hadde en flott opplevelse:-) (mye bedre enn mitt ks ihvertfall;-)) Gratulerer så mye igjen!:-)

Så koselig å lese fødselshistorien din :) skal få rotet meg til å få lagt ut min snart jeg å :)

Vi burde vel fått skrevet ned fødselshistoriene nå mens det er krig, ja;-) Merker at jeg har glemt halvparten av detaljene allerede;-)

Opplevelsen var utrolig! Jentene snakker enda om helikopteret, og når de kom til sykehuset så hadde lillebror allerede kommet:) det merkeligste var nok på lørdag da 4 åringen jublet å sa i morra kommer lillebror ut av magen! Jeg nekter å sa nei ikke før på tirsdag! Da sier hun bare, nei han skal kom i morra! Å jammen fikk hun rett

Opplevelsen var utrolig! Jentene snakker enda om helikopteret, og når de kom til sykehuset så hadde lillebror allerede kommet:) det merkeligste var nok på lørdag da 4 åringen jublet å sa i morra kommer lillebror ut av magen! Jeg nekter å sa nei ikke før på tirsdag! Da sier hun bare, nei han skal kom i morra! Å jammen fikk hun rett
Hihi:-) Tror nok barn er litt synske.. Jeg sa også den type ting når jeg var liten..

Så koselig å lese!
Er nok noe i det at barn er litt synske. Min sa også at "nå er lillebror på vei". Jammen fikk han rett, han også. :)

Ja er jo litt merkelig det, men jeg trudde ikke på henne den lørdagen ! Kunne ikke falle meg inn at han skulle komme på søndag!

Ja er jo litt merkelig det, men jeg trudde ikke på henne den lørdagen ! Kunne ikke falle meg inn at han skulle komme på søndag!
Hihi:-) Det er det som er så gøy, når barn sier helt utrolige ting også viser det seg at de har rett:-) Herlig:-)

Back
Topp