DA KRISTOFFER BLE FØDT

litlå

Gift med forumet
tenkte å dele min fødselshistorie med dere her...

hadde i lengre tider vært plaget med smerter i korsrygg og nedentil... så natt til 18 januar i 4 tiden våknet jeg av de samme smertene og fikk ikke sove.. stod opp og satte på kaffi.. slappet litt av.. og vekket maen og spurte om han ville holde meg med selskap.. følte på meg at noe var på gang men detvar ikke noe særlig vont...

sambo mente vi burde ta tiden mellom "riene".. noe som viste seg å være fra 2-3 min og varte i et minutt... kansje vi burde ringe føden og melde vår ankomst i løpet av morgentimene... fikk beskjed om å komme inn til kontroll...

klokka 7 var riene de samme... men med 5 cm åpning... fikk klyster... hadde rie og sparketest.. alt fint..

vaktskifte... hilste på ny jordmor og ny undersøkelse kvart på åtte, da var det 8 cm åpning... barnepleier fikk fart på seg og ordnet med senga te babyen.. alt gikk så fort... fikk liksom ikke tid til å tenke fødsel...

hall ni var det full åpning, og vannet ble tatt... så var det bare å presse... og kl 09.16 kom gutten ut med et vræl... [:D]  3750 gram og 50 cm lang og 35 i hodeomkrets.

alt gikk fint og fort for seg og slapp unna revning, da jordmødrene her er under opplæring av den finske metoden med å ta imot barn... så jeg hadde to jordmødre, en norsk og en finsk!! er fornøyd her jeg sitter med gullet i armene...[:D][:D] 

Hørtes ut som en fin fødsel[:)] Gratulerer så mye med Kristoffer!

ORIGINAL: H3idi

ble nyskjerrig på den finske metoden.... hvordan gjør de det?

Fin historie forresten og gratulerer med den lille [:D]

den går helst ut på samarbeid mellom den fødende og jordmor. jordmor støtter mere til under pressrier, sier når du skal presse, stoppe opp og presse litt til i en pressri. hjelper til å bane vei i åpningen slik at du ikke revner. sånn forsto jeg det vertfall.

Hørtes ut som en fin fødsel. Gratulerer så mye med gutten

Back
Topp