Da kommer jeg fra UL

Dinedama

Glad i forumet
Har vært til UL i dag for vekstestimering av lille siden jeg har diabetes [:)] Normaltvis blir jo diabetesunger større enn gjemmonsnittet, men sidene siste kontroll (3 uker siden) har vesla gått fra å være +1% til -10%!! [:-] Det skremmer jo selvfølgelig morshjertet mitt og jeg lurer jo på hvorfor hun ikke har vokst noe særlig siden sist [:o] Legen tok meg opp på benken igjen og tok ny UL rett etterpå for å sjekke at navlestrengen hadde god nok blodtilførsel, og det var ikke noe i veien med den og morkaka funker som den skal. Han sa selvfølgelig at jeg ikke skulle bekymre meg, meeeen det klarer jeg jo ikke å la være... [&:]
Hvor mange % +- er det normalt at ungene er??

Jeg har vært på 3 vekstestimeringer (pga blodtrykk). Første gang var han -16,7 %, uka etter var han -17,4% og nå sist var han - 8,2 %.

Tror de vokser litt i rykk og napp [:)] Skal du på flere slike kontroller?

Jada jeg skal inn igjen om 3-4 uker og etter det blir det vel hyppigere ettersom det nærmer seg fødsel [:)]

Her var lille gutt rundt 13% mindre enn gjennomsnittet, å måtte på noen ekstra ul fordet,men det er egentlig ikke mye, men er jo bra hu ikke er så stor da.her var lille gutt 3270g da han ble født.( noen må være over og noen under for at det skal bli en "normal"[;)])

Jeg har også diabetes og er på vekstestimeringen hver fjerde uke. Her ligger han akkurat på kurven sin. Sist gang lå han litt over. De sjekker alltid navlestreng og morkake her også. Så lenge det ser bra ut så tror jeg ingenting er galt. Hvis ikke så ville de sikkert sagt det til deg. Noen er vel små og noen er vel store og de vokser vel i sitt eget tempo. Babyen din har det sikkert helt glimrende i magen din. [:)]

Back
Topp