Da jeg var tenåring

Wildberg

Forumet er livet
Da vi kommende mødre var tenåringer.. Var vi bortskjemte og alltid fikk det vi pekte på?

Jeg var nok ikke bortskjemt, fikk det jeg trengte mest liksom! Begynteå jobbe som 15åring, gikk jo også på skole, så kjøpte vel det eg trengte eller hadde lyst på ganske tidlig, var vel egentlig litt sur på mine mindre søsken som fikk alt de trengte(pekte på), men slik er det vel å være eldst!!

Sjøl skal eg ikke være sånn!! Skal behandle ungene likt!

Jeg var ikke bortskjemt, fikk mye mindre enn alle vennene mine, og følte meg noen ganger litt utenfor. Foreldrene mine har ikke all verdens med penger, så fikk bare det som var nødvendig.

Den dag i dag er jeg veeeeldig glad for det, for føler jeg er flink til å disponere penger og er ekstra stolt over at jeg greier meg alene(mange av vennene mine får fremdeles den dag i dag "støtte" fra foreldrene per måned)

Annet.
Jeg jobbet selv[:)]
Hadde alltid det jeg pekte på, men jeg kjøpte mesteparten selv da[:D] hehe...

ORIGINAL: babyboy2010

Jeg var nok ikke bortskjemt, fikk det jeg trengte mest liksom! Begynteå jobbe som 15åring, gikk jo også på skole, så kjøpte vel det eg trengte eller hadde lyst på ganske tidlig, var vel egentlig litt sur på mine mindre søsken som fikk alt de trengte(pekte på), men slik er det vel å være eldst!!

Sånn er det her også. De har alltid fått det de vil ha!

ORIGINAL: lillebebis

Det er vel sånn at en er veldig forsiktig med første man og ettersom de kommer flere tenker man ikke over det!! (liker det ikke)[:'(]

Det er vel sånn at en er veldig forsiktig med første man og ettersom de kommer flere tenker man ikke over det!! (liker det ikke)[:'(]

Nei vi skal være flink å behandle ungene våre likt. Vet selv hvordan det er å være den som ikke får noe, så ønsker ikke å videreføre dette.

Jeg var ikke bortskjemt, men fikk det som var nødvendig. Begynte å jobbe som 16-åring, og har alltid vært ganske sparsom av meg, så jeg har aldri vært i pengeknipe. Det føltes som at det ble gjort litt forskjell på oss, at de fikk mer enn jeg, men jeg vet egentlig ikke om det var sånn... Husker at når de to søsknene mine fikk gaver (som regel klær), så sa mamma at neste gang ble det min tur, men neste gang så fikk alle sammen, så det syntes jeg var litt urettferdig. Men jeg mener at det må gå an at en får og ikke alle dersom det ikke er nødvendig, men da bør det blir gjort sånn neste gang også.

Nei vi skal være flink å behandle ungene våre likt. Vet selv hvordan det er å være den som ikke får noe, så ønsker ikke å videreføre dette.

Helt enig! [:D]

var ikke bortskjemt og fikk absolutt ikke alle de merkeklærene jeg hadde lyst på, men hadde så jeg klarte meg. I ettertid er jeg egentlig glad for at foreldrene mine satte foten ned for kjøpepresset, så jeg lærte at ting faktisk koster penger og det er ikke bare å kjøpe alt man har lyst på...gruer meg til jentene mine kommer i tenårene (her er det bare å stålsette seg..)

Annet.. Jeg var bortskjemt,men mamma var alenemor med tre og hadde IKKE god økonomi..
Jeg loppa ho for penger og var ikke alltid like snill gitt,stakkars snille mamma`n miiin [8|]

jeg var overhodet ikke bortskjemt, men fikk penger til det jeg trengte ja! jeg begynte å jobbe da jeg gikk i 9. kl. så siden den gang har jeg kjøpt klær å alt sånt selv ! :)  å det kan jeg nå takke min kjære mor og far for idag, vil si jeg lærte fort det å prioritere og ta mer ansvar :)

IKKJE bortskjemt!!
Med 3 yngre søstre ,pappa som var ufør+han døde tidlig og mamma som hjelpepleier..sier det seg selv at vi ikkje hadde masse penger.

Begynte å jobbe tidlig i ferier og sånn for å kjøpe det eg hadde lyst på[:)]

Kjempeglad for oppdragelsen eg fikk iallfall,
verdsetter ting på en helt annen måte enn om eg hadde fått alt eg pekte på[:)]

Jeg begynte å jobbe som 13-14 åring. Vi hadde nok ikke allverdens med penger, så jeg kjøpte det meste jeg trengte selv. Fikk minimalt hjemmefra.

Back
Topp