Da jeg ble gravid..

pebbles

Gift med forumet
Da jeg kasta p-pillene og røyken for å bli gravid, bestemte jeg meg for at når jeg ble gravid skulle jeg:

- jobbe til permisjonen begynte
- ikke bli joggebuksegravid
- slutte å drikke cola
- ikke kutte ned på sosial-livet mitt, og ikke snakke om graviditeten med mindre andre spurte
- ha mye sex
- ikke vagge når jeg gikk

Nå som jeg er 7 mnd på veg er statusen:

- ble sykmeldt for 3 mnd siden
- går stort sett i kosebukser, med unntak av når jeg skal ut på noe
- drikker masse cola
- er svært sjelden ute på annet enn det jeg må (sykehus, butikk, lege). Når jeg snakker med  venninner snakker jeg stort sett om svangerskapet mitt..
- har ikke hatt sex på hvertfall 1 mnd
- vagger som ei gås..

Der ser man hvor feil man kan ta! Flere som har opplevd lignende?

Heheheh..... Har vel ikke opplevd akkurat det samme. Hadde ikke satt meg noen forsett før jeg ble gravid. Men kjekt å lese at andre ikke helt klarer å holde det de har satt seg for, at man faller for fristelser. Vanskelig å slutte med cola og søtsaker, kosebukser er en fantastisk oppfinnelse og vaggingen; ja den er vel helt naturlig... hehehehe...

Men er jo flott viss du har klart å holde deg borte fra røyken, det er vel det viktigste spør du meg. Tenker som så jeg; ja, ja, røyker i alle fall ikke, så hva er mest farlig for babyen, cola eller røyk? Og så drikker jeg en cola med god samvittighet.

ORIGINAL: sunway

Heheheh..... Har vel ikke opplevd akkurat det samme. Hadde ikke satt meg noen forsett før jeg ble gravid. Men kjekt å lese at andre ikke helt klarer å holde det de har satt seg for, at man faller for fristelser. Vanskelig å slutte med cola og søtsaker, kosebukser er en fantastisk oppfinnelse og vaggingen; ja den er vel helt naturlig... hehehehe...

Men er jo flott viss du har klart å holde deg borte fra røyken, det er vel det viktigste spør du meg. Tenker som så jeg; ja, ja, røyker i alle fall ikke, så hva er mest farlig for babyen, cola eller røyk? Og så drikker jeg en cola med god samvittighet.

Ja heldigvis har jeg greid å holde meg unna røyken! Jammen bra du satte fokus på det, da har jeg noe positivt å klamre meg til! [:D]

ja hehe ej helle sko ikkje bli joggebokse gravid , men går stort sett berre i jogge bokse å kozebokse før tida...
åsso sko ej stompe røyken , noke so viste sej å være vanskligare enn ej innbilte mej , men idag e dag nr 7 som røykfri!!! satse på ej ikkje sprekke hehe

trur at æ har jort d meste æ satte før mæ når æ fant ut at æ va gravid.
har slutta å røyke, spis ikkje søtsaker, har kutta ne på colan (ikkje heilt, men nesten)
spis sundt å tar vitamina.
gikk tur kvær dag men nu har æ ikkje energi t d længer. e bærre utslitt nu før tia

Hehe. Likte dette innlegget Pebbles.. [:D]

Man bør kanskje ikke planlegge ting for mye , hvordan ting skal være og ikke være.. Det har jeg lært.. [:D]
Ting blir som regel ikke som man hadde tenkt.

Jeg er enda ikke så langt på vei,men merker selv at jeg ikke orker å være den mest sosiale om dagen. Jeg som er sååå sosial egentlig. [8|]

Men men , vi får kose oss med graviditeten vår og nyte tiden. Alt det andre kommer vi til å ta igjen når den/de lille/små har kommet ut. He he håper jeg da [8|] kan vel ikke planlegge det heller... [:D]

Lykke til og kos deg videre med både kosebukse og cola... [;)]

Hehehe!

Jeg er jo ikke kommet så langt, så jeg har ikke brut så mange forbud enda....men jeg skulle spise veldig sunt når jeg ble gravid....gjorde det jo FØR jeg ble gravid, så det skulle jeg fortsette med. Nå viser det seg at jeg bare har lyst på mat som er USUNN!! Jaja...så nå spiser jeg mye usunt, men håper på bedre tider eterhvert. Satser på at jeg har fått denne dillen i stedet for kvalme!

Bare å kose seg mest mulig og ikke ha dårlig samvittighet for ting som ikke går som man planlegger

Klem, M

haha, har noen av de samme planene jeg da... så vil bare tiden vise om jeg klarer å holde dem... (bortsett fra at jeg ikke har kommet helt igang med den "spise sunt" delen[8|])

Men du er vel "litt" unnskyldt da siden du venter tvillinger?? dobbelt opp liksom.. på samme måte som at jeg er litt unnskyldt fordi jeg ikke er så langt på vei enda[8D](haha mener ikke egentlig det da... men er plutselig blitt veldig glad i "enkle unnskyldninger" som høres skikkelig tåpelige ut[:D])

ORIGINAL: pebbles

Da jeg kasta p-pillene og røyken for å bli gravid, bestemte jeg meg for at når jeg ble gravid skulle jeg:

- jobbe til permisjonen begynte
- ikke bli joggebuksegravid
- slutte å drikke cola
- ikke kutte ned på sosial-livet mitt, og ikke snakke om graviditeten med mindre andre spurte
- ha mye sex
- ikke vagge når jeg gikk

Nå som jeg er 7 mnd på veg er statusen:

- ble sykmeldt for 3 mnd siden
- går stort sett i kosebukser, med unntak av når jeg skal ut på noe
- drikker masse cola
- er svært sjelden ute på annet enn det jeg må (sykehus, butikk, lege). Når jeg snakker med  venninner snakker jeg stort sett om svangerskapet mitt..
- har ikke hatt sex på hvertfall 1 mnd
- vagger som ei gås..

Der ser man hvor feil man kan ta! Flere som har opplevd lignende?

He he hadde akkurat jekket meg en cola når jeg leste dette [:D]

Kjenner meg igjen i ALT - kan legge til at jeg er blitt mer sytete de siste ukene også... Er så trøtt, sliten osv...[8D]

Back
Topp