Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enig, jeg synes ikke det tar så mye lenger tid å lage hjemmelaget som ferdiggrøt. Trenger bare litt mer forberedelser som du sier jaTar like lang tid synes jeg med ferdig grøt som med hjemmelaget. Eneste hjemmelaget krever litt bedre forberedning.
Derimot er det billigere og sunnere i det lange løp
Hvis man lager ferdig opp et par ulike korn blandinger, feks 3 ulike, som man varierer med fra dag til dag, så tar man ilø. Av dagen(gjerne 1-2timer før) blander grøt med vann i kasserollen. La denne stå med lokk til grøttid, kok opp og la småkoke 3-15 min, koketid varierer ut fra korntyper.
Avkjøl med å sette kasserollen i snøen og røre litt, eller ha i en terning pure/mos at et slag.
Ok, takk
Men kan jeg koke grøt av bare havregryn og hirseflakblanding? Trenger det å moses på noen måte ? Beklager men er litt grønn på dette her! Hvorfor må det stå i vann en time frkoking? Eller gjelder det bare hele korn?
Du kan prøve det. Jeg har ikke prøvd. Men da må du sikkert koke pass mye at stavmikseren kommer ordentlig til og at ikke alt bare fester seg under mikseren. Si fra hvordan det blir daJeg har stavmikser, kan jeg da koke havregrøt på havregryn+vann og så mikse med stavmikseren etterpå? Blir grøten mer "smooth" da altså?
Ja, det går fint annJeg har stavmikser, kan jeg da koke havregrøt på havregryn+vann og så mikse med stavmikseren etterpå? Blir grøten mer "smooth" da altså?