Da havner jeg her inne da..

ronjas mamma

Gift med forumet
Etter 7 år og to barn på 3og 4 år er samvlivsbruddet et faktum. Det er tøft men tror fremtiden ser lysere ut når alt er i boks.

*Noen spørsmål jeg hååper noen kan være behjelpelig med

Jeg kommer til å kjøpe leiligheten her som vi eier ilag, han har fått leid seg en leilighet, men han får den ikke før 22aug. Det vil si at han mener vi skal bo under samme tak i 3mnd til noe jeg finner helt uholdbart. Jeg får ikke engang komme inn på soverommet så jeg har ingen ordentlig plass å sove, jeg får ikke startet på sorgprossenen som jeg gjerne vil igang med. Det er knalltøft å skal gå rundt å leke sterk jeg vil være i fred til å komme over han. Det er heller ikke uheldig for barna. Har jeg ingen rett til å få han ut tror dere? hvor kan jeg henvende meg for å spørre om råd?

Vi har klart å satt oss ned å bli "enige om hvordan ting skal deles.største problemet er barna han vil ha 5050 deling noe jeg prinsipielt er imot for så små barn, mener di skal ha et fast hjem. Så jeg vil ha annenhver torsdag til søndag og en dag den andre uka. begynner å få han gli. hva syns dere om 5050 når barna er så små?? han har forresten bare 1 soverom i den leiligheten sin..

jeg jobber og har utbetalt ca 14000 i mnd, hvor mye får jeg i stønader om far har 12 overnattinger i mnd?

om jeg velger å ta meg en utdanning hvor mye vill jeg ligge på i mnd da?
Håper noen tar seg tid til å svare meg :)
 
 
Aner ikke om det er noen mulighet til å få ham ut av leiligheten, selv om han ikke har rett til å nekte deg adgang til soverommet.

Når det gjelder stønader finner du nyttige lenker under "Viktige tråder" øverst på forumet her; med en årsinntekt på 140 000 får du litt over 9 000 i OS pr. måned, om barna går i barnehagen/på SFO får du 64% av utgiftene dekket opp til 4. klasse.
Du får en ekstra barnetrygd, enten barnebidrag fra eksen eller forskudd fra NAV dersom han ikke kan betale.
Og så får du selvfølgelig skatteklasse 2.
Når det gjelder hvor lenge du kan få overgangsstønad siterer jeg NAV:
"Hovedregelen er at du kan få overgangsstønad i opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år. Du kan få overgangsstønad fra inntil to måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet.

Treårsperioden kan utvides med inntil to år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning."

 
Back
Topp