Da har vi vært på UL...

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Endelig etter over 30 min på overtid fikk vi komme inn til legen[:)] Han var kjempeglad for at det endelig hadde klaffet for oss[:)] Vi snakket litt først og han fikk alle papirene jeg skulle levere til han fra St. Olavs[:)]
Så bar det opp i gyn. stolen og inn med "pinnen"... Der har vi en liten luring ja sa legen[:D][:D] Den lille Rasmus som vi kaller han var litt over 20 mm og vi fikk både se og høre hjertet Mannen syntes det lignet en julenisse[:D][:D][:D]
Den lille Rasmus var stor for alderen og jeg ble faktisk flyttet fram en uke[:)] Så plutselig er jeg i uke 9[:D][:D][:D] Nå var det store sjanser for at dette skulle gå bra sa legen, så nå er det bare å glede seg

Det eneste legen fant var at den høyre egstokken min var alt for stor[8|] Det som kunne skje var at den kunne vri seg og da ville blodforskyningen stoppe og jeg ville få veldig smerter[8|] Da måtte jeg i så fall ringe sykeuset, så de skulle operere straks... Men legen håpte eggstokken var på vei tilbake i størrelse, så det håper jeg og[:)] De ville helst ikke operere en gravid dame som han sa[:D]

Å så herlig å høyra! Det er ein av verdens finaste lydar

Uff du må passa på med den eggstokken. Eg har opplevd at den vridde seg og da gjere vondt[&:] Bra du veit om at det kan skje.

Gratulerer så mye med et bankende hjerte! Det er en fantastisk følelse! Trodde ikke man ble flyttet når det var prøverør jeg, man vet jo nøyaktig når befruktningen har skjedd da...[8|]

Håper eggstokken din oppfører seg pent så du slipper smerte og operasjon[&:]

Gratulerer så masse med vellykket UL!! Håper alt går bra med eggstokken din også. Min gynekolog sa at jeg var 1-2 dager "bak skjema", men noen ganger kunne man være mange dager foran også. Det var fordi det var så tidlig og de vokste veldig ujevnt. Hun sa at uansett hvor stor h*n var ville terminen jeg hadde fått fra klinikken bli ståendene i mine papirer, alt annet ble regnet som minimale avvik...

Det kan jo hende det ikke stemmer, men den lille i magen kan jo uansett ikke være laget før egget ble befruktet?

Så koslig å lese om ultralyden din, var nok helt herlig å kunne hilse på vesle Rasmus.

Synd med eggestokken din, men krysser fingra for at dette ordner seg selv og den går ned til normal størrelse.

Ja regner med at jeg kanskje blir satt tilbake igjen med terminen, men jeg skulle forholde meg til at det var 9 uker i går sa legen, skal uansett ikke tilbake før 3 februar på rutine UL[:)] Er jo uansett risiko for å få litt større barn med diabetes, så regner ikke med å gå til terminen uansett[8D] Har en lang historie med en arvelig diabetes i familien og alle har måttet føde rundt 4 uker før terminen og da har barna vært rundt 4 kilo[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Nesing

Jeg fødte sammen med ei som fikk ei jente på 5.5 kg, og såvidt jeg husker var det et par uker før termin. Vi ble indusert samme dag og hadde fulgt hverandre gjennom hele svangerskapet på dia.pol. på Riksen. Min lille kar var derimot 3.000 gram én dag før termin [:)][;)]. Med andre ord MÅ ikke barna bli store tross diabetes hos mamma´n. Håper i grunnen du er like heldig som meg, men det går nå bra uansett. Babyene pleier ikke å være store allerede på det tidpunktet du er, for det er først senere de legger på seg vekt i stor grad. Heldigvis har du personale som følger deg og de vet hva dette handler om. Lykke til videre, Randålf! [:)][:)]

Jeg vet at de heldigvis ikke må bli store, men nå var nå sånn at den lille var over 20 mm, så da får jeg forholde meg til at terminen ble flyttet, har jo egentlig ikke betydning, men gjør som jeg får beskjed om[:)]

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: RANDÅLF

Ja regner med at jeg kanskje blir satt tilbake igjen med terminen, men jeg skulle forholde meg til at det var 9 uker i går sa legen, skal uansett ikke tilbake før 3 februar på rutine UL[:)] Er jo uansett risiko for å få litt større barn med diabetes, så regner ikke med å gå til terminen uansett[8D] Har en lang historie med en arvelig diabetes i familien og alle har måttet føde rundt 4 uker før terminen og da har barna vært rundt 4 kilo[:D][:D][:D]

bursdan min[8D]

Tøft[8D][:D]

så bra at alt var bra med den lillejeg hadde det også slik med den ene eggstokken når jeg gikk gravid med sønnen min,men jeg hadde en stor cycte i tilegg,gikk fint med meg var bare ofte på kontroll[;)]lykke til videre i svangerskapet[;)]

Så hærlig at dere fikk høre julenissen[:D] Det er en så nydelig opplevelse, nesten magisk!
Da jeg var på første UL i uke 8 var enda den ene eggstokken litt hoven etter IVF-prosessen, men den gikk seg til. Håper ikke du får noen smerter i allefall!

Ååååh, så spennende snuppa[:D] Det er fantastisk med den første ULen ja! Gleder meg til oppdatering fra neste jeg nå[8D] 

Back
Topp