Da har vi ikke spist...(lavkarbo)

Rosa3

Gift med forumet
Kylling og ris til middag..
Med fullkornris og minimais!![:D] 

-Sambo snusa på den risen og grynta litt, men spiste det faktisk!!![:D][:D][:D]

Kjøpte også sånne fullkorn knekkebrød...
Så nå skal vi prøve å spise litt sunnere, selv om vi ikke kommer til å bli slavisk.......[:)]

(starta dagen med en snickers is....[8D] )

Her skal det også spises sunnere!! og begynne å røre på oss litt mer igen.. miss spreking?? hehe.. fortjener ikke den titelen nå for å si det sånn..
Men vet du.. jeg så på bilder av meg selv fra lørdag.. så nå er det jaggy stopp på dritmat og godteriert!!! nå er det snart havregrøt til kveldsmat! Satser på at det er sundt.. hehe.. skal ikke følge noen slavisk plan jeg heller! Endrer bare livsstilen "litt".. [8D]  

meen.. lavkarbo..? ris..? er ikke det sånn "fymat", da..? ikke peiling.. jeg ser på det som sunn og god mat selv.. åssen var fullkornris på smak..?

Hehe...jag køpte sån fullkornspaghetti (älskar pasta) men mannen trodde den var gammal så han kasta den...hehe...typiskt mannfolk alltså. [:D][:D]

Hørtes veldig godt ut, men mais er vel mye karbohydrater i? Uansett er minimais supergodt[;)]

ORIGINAL: barehege

meen.. lavkarbo..? ris..? er ikke det sånn "fymat", da..? ikke peiling.. jeg ser på det som sunn og god mat selv.. åssen var fullkornris på smak..?

Har ikke anelse....[:D]
Bare leste på det som ble skrevet på Connie sin tråd igår.....
Der ble fullkornsris og spaghetti åsånn nevnt... og minimais...[8D]

Mais er så langt fra lavkarbo man kommer desverre, og ris er også fyfy :)

Fymat:

Potet, pasta, ris, frukt, mange grønnsaker (spesielt mais faktisk), brød

Anbefaler en titt på www.lavkarbo.no , de har en liste over alle mulige matvarer og hvor mye karbo er i dem.

Hilsen en som har gått på lavkarbo i mange mnd! :)

Her er den lista som ble lagt ut igår da...
Skal ikke krangle for jeg veit det ikke, men.......
 Uansett, vi har nå spist sunt!!!!![:D]

- alt av rent kjøtt
- alt av ren fisk + skalldyr
- alt av fjærkre
- egg
- de fleste typer ost
- sæterrømme
- kremfløte
- de fleste typer salat
- agurk
- minimais
- tomat
- brokkoli
- blomkål
- gulrot
- sjampinjong
- løk
- avokado
- selleri
- reddik
- paprika
- honningmelon
- eple
- fedonbrød
- de fleste sauser (som lages fra bunnen)
- sukkerfri brus (så lite som mulig)
- sukkerfri saft (så lite som mulig)
- kaffe og te
- suketter
- naturris (litt)

Ja sundt er det definitivt :D Vet bare at vanlig mais er fyfy, har ikke sjekket spesifikt minimais, så for alt jeg vet har du kanskje rett :) Var det ikke deilig å spise sundt? :D

Leste litt på de sidene, til og med et eple blir jo "usundt" i den sammenhengen... Det dekker vel omtrent halvparten av karbohydratene en skal ha på 1 dag.. Synes det høres litt drøyt ut jeg[:)]
Men, men skal prøve å snekkre meg sammen en ukes meny, så får jeg prøve ei uke..

Hadde tenkt å prøve idag, men røyk ut på frokosten allerede[8D], 3 knekkerbrød og et glass melk blir visst litt mye karbohydrater.. Skeptisk, men, men[;)]

ORIGINAL: småsmurf

Leste litt på de sidene, til og med et eple blir jo "usundt" i den sammenhengen... Det dekker vel omtrent halvparten av karbohydratene en skal ha på 1 dag.. Synes det høres litt drøyt ut jeg[:)]
Men, men skal prøve å snekkre meg sammen en ukes meny, så får jeg prøve ei uke..

Hadde tenkt å prøve idag, men røyk ut på frokosten allerede[8D], 3 knekkerbrød og et glass melk blir visst litt mye karbohydrater.. Skeptisk, men, men[;)]

WOW!!!!
Trur jeg klarer meg med å spise sunt da!!!!

ORIGINAL: Nydelige3
WOW!!!!
Trur jeg klarer meg med å spise sunt da!!!!

hehe.. Ja.. Mye mulig lavkarbo gir effekt på kiloene.. men det hadde ikke passa meg!!! Ris, poteter og pasta.. Tenker vel igrunn alt med måte jeg.. og jeg bruker IKKE produkter med kunstig søtningssroffer (jo, det blir jo noe, da..) Men foretrekker helsk EKTE sukker!! Heller mindre av det!!! [;)]

ORIGINAL: sesson

Hehe...jag køpte sån fullkornspaghetti (älskar pasta) men mannen trodde den var gammal så han kasta den...hehe...typiskt mannfolk alltså. [:D][:D]

ORIGINAL: småsmurf

Det viktigste er jo å kutte ut de usunne karbohydratene som forbrennes sakte ( vanlig pasta, ris, poteter, lys gjærbakst ) Knekkebrød er sunne karbohydrater, som forbrennes fortere [;)]

ORIGINAL: Prins.M

Kan ikke dere som kan dette skrive en liste til oss andre blanke da?

Men sånn jeg har skjønt det, er det viktigere å ha NOEN av karboene enn å kutte det heeelt ut.. Men DET er det mye meninger om [8D]

Hva med en snickers is til kaffen da?![8D]
Tror dere jeg er tynn imårra da eller?![:D]

Minimais er helt ok å spise på lavkarbo.. Men da den som ikke ligger i lake.. Det må være fersk minimais.. [;)]
Og ris og sånn er helt fy-fy på ketolyse ja, men man kan spise lavkarbomat og da spise litt fullkornsris og fullkornspasta.. Mye lavere GI på det en vanlig pasta.. Men spis lite av det og mer av kjøtt og grønnsaker..

Jeg har vurdert ketolyse igjen, men tror det blir en kort kur, for det er liksom ikke bare jeg som spiser her i huset.. [:D] 
Selv om jeg vet at det FUNKER!
Men damer, bare man kutter brus og snop og chips i ukene er man kommet LANGT! Og i tillegg beveger seg.. Jeg gikk ner 20 kg på litt over ett år bare ved å kutte snop og sånn i ukene.. Spis mindre porsjoner og spis sakte..

Men sånn jeg har skjønt det, er det viktigere å ha NOEN av karboene enn å kutte det heeelt ut.. Men DET er det mye meninger om [8D]

Åjaaaaada! Hohoho! Du høres akkurat ut som meg [8D]
Alt med måte, sier jeg! [;)]

Sex er god trening, hopp i senga og spis snickers til kaffien du! ;)

hehehe!!!
Snickersen er langt nerri magen, og sambo er klar som et egg!!!!!
mmm, egg var jo bra å spise!! Spise han til kvelds da....

[:D]KNEGG!!!!!![:D]

ORIGINAL: Almyrida81

Minimais er helt ok å spise på lavkarbo.. Men da den som ikke ligger i lake.. Det må være fersk minimais.. [;)]
Og ris og sånn er helt fy-fy på ketolyse ja, men man kan spise lavkarbomat og da spise litt fullkornsris og fullkornspasta.. Mye lavere GI på det en vanlig pasta.. Men spis lite av det og mer av kjøtt og grønnsaker..

Jeg har vurdert ketolyse igjen, men tror det blir en kort kur, for det er liksom ikke bare jeg som spiser her i huset.. [:D] 
Selv om jeg vet at det FUNKER!
Men damer, bare man kutter brus og snop og chips i ukene er man kommet LANGT! Og i tillegg beveger seg.. Jeg gikk ner 20 kg på litt over ett år bare ved å kutte snop og sånn i ukene.. Spis mindre porsjoner og spis sakte..

Det har jeg gjort, men de siste kg sitte som støpt på. Spiser mye sunnere enn hva jeg noen gang har gjort i mitt "før gravid liv", Har egentlig aldri slanket meg før, sånn ordentlig, men tror det er det eneste som nytter nå.. Må ihvertfall prøve[:)]

Åjaaaaada! Hohoho! Du høres akkurat ut som meg [8D]
Alt med måte, sier jeg! [;)]

Sex er god trening, hopp i senga og spis snickers til kaffien du! ;)

hehehe!!!
Snickersen er langt nerri magen, og sambo er klar som et egg!!!!!
mmm, egg var jo bra å spise!! Spise han til kvelds da....

[:D]KNEGG!!!!!![:D]

*ler [:D]
Gjør hva du vil, JEG går å legger meg! [8D]

Og DET gjør jæææiii åååååå[:D][:D]   ----

Back
Topp