Da har vi fått tid til oul

"Alle gravide får tilbud om ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17–19 for å bestemme termin" i følge Helsedirektoratet. Er vel uke 18 de sikter på.
Oi, da var hu laidback hu som tok tul på meg [emoji23] hu sa nemlig 17-21 [emoji14]

Oi, da var hu laidback hu som tok tul på meg [emoji23] hu sa nemlig 17-21 [emoji14]
Jøss! Jaja, noen er jo mer avslappede enn andre :p
Terminfastsettelsen er mer nøyaktig tiddlig i svangerskapet, men samtidig er det mye lettere å måle feil når fosteret er lite, så derfor venter man.

Last edited:
Jøss! Jaja, noen er jo mer avslappede enn andre [emoji14]
Terminfastsettelsen er mer nøyaktig tiddlig i svangerskapet, men samtidig er det mye lettere å måle feil når fosteret er lite, så derfor venter man.
Den forstod jeg ikke, var jo selvmotsigende!? Hvordan kan terminfastsettelse være mer nøyaktig tidlig, men også lettere å måle feil? [emoji14]

Jøss! Jaja, noen er jo mer avslappede enn andre [emoji14]
Den forstod jeg ikke, var jo selvmotsigende!? Hvordan kan terminfastsettelse være mer nøyaktig tidlig, men også lettere å måle feil? [emoji14]

Er så deilig å få tid på morgenen! Sist hadde jeg på formiddagen og jeg husker jeg syntes den dagen var helt forferdelig og det føltes som at tiden sto stille [emoji30] men denne ganger så må vi tilogmed opp tidlig [emoji16]
Stemmer [emoji106] Hadde og sent på dagen sist!! Så fantastisk med tidlig [emoji3]

Jeg har fått time og [emoji1] 10. Mai kl 1200 [emoji173] midt på dagen så er absolutt ikke alright for arbeidsdagen [emoji23] men men. Da er jeg 17+3 uker [emoji4]

Vi skal og 10 mai, men vi er 19+1 den dagen.... kjempe sent :(

Fostre vokser mer likt i første halvdel av svangerskapet, så størrelsen på fosteret gir mer nøyaktig alder. Men unøyaktigheten hos den som måler vil gi større utslag på et mindre foster, der det går på millimeter i stedet for centimeter. Så uke 18 er en slags middelvei.

Vi skal 10.mai klokken 10.00[emoji5] Da er jeg 18+3[emoji4]

Venter og venter på brev.. Heldige dere som har en dato å glede seg til! Jeg vil oooog (litt drittunge idag kjenner jeg):joyful::spitoutdummy:

Jeg har fått time 3. Mai, er da 17+2 :) Syntes det var litt tidlig,men ifølge menstermin er jeg 18+4 så er gjerne derfor :)

Skal inn 30.5. Men må prøve å bytte til senere på dag, for må reise så sinnssykt tidlig for å rekke det...

Back
Topp